علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟

کسری حمیدی
20 April 2024
برای خواندن این مقاله 50 ثانیه زمان لازم است.

علت کم بودن بازدید استوری یا استوری ویو

هیچ چیز بدتر از این نیست که در پی تلاش برای تولید محتوا و گذاشتن استوری در اینستاگرام با کم بودن بازدید استوری مواجه شوید. اگر پیش‌تر‌ها افراد زیادی استوری‌هایتان را می‌دیدند و اکنون شما نیز در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که احتمالا دلیل ساده‌ای برای آن وجود دارد که حل آن نیز بسیار آسان خواهد بود.

در این مقاله، ما در خرید لایک چند عامل اصلی را که سبب کم بودن بازدید استوری شده‌اند، به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین راه‌حل‌هایی را برای حل این مشکل ارائه خواهیم داد.

1. استوری‌های شما به اندازه کافی جذاب نیستند

اگرچه شاید شنیدن این موضوع برای شما سخت باشد و شما را کمی آزرده خاطر کند؛ اما احتمالا استوری‌های شما برای کاربران جذاب نیستند و به همین دلیل با کم بودن بازدید استوری اینستاگرام مواجه شده‌اید.

جالب است بدانید که اگر این روند استوری‌های تکراری و خسته‌کننده، ادامه پیدا کند و موضوع جالبی برای استوری گذاشتن نداشته باشید، احتمالاً فالوورهایتان یا شما را به زودی آنفالو کرده و یا از دیدن استوری‌هایتان صرف نظر می‌کنند. 

راه حل: در محتوای استوری‌های خود تجدید نظر کنید

برای این کار لازم است تا با نگاهی نقادانه و تحلیل‌گر، استوری‌های اخیر خود را تحلیل و بررسی کنید. اگر به نظر شما محتواهایتان بی‌روح و خسته‌کننده به نظر می‌رسند، بهتر است با گذاشتن عکس‌ها و ویدیوهای جالب و باکیفیت یا گیف‌های جذاب، به آن‌ها جان تازه‌ای ببخشید.

سپس برای تکمیل این فرایند می‌توانید از استیکرها، لینک‌های مرتبط، هشتگ‌های درست و حتی متن جذاب استفاده کنید. بهتر است برای پیدا کردن سلیقه فالوورهایتان، سبک‌های مختلف استوری را در پیج خود تست کنید. سپس از استوری‌هایی که بیشترین بازخورد را از سمت فالوورهایتان دریافت می‌کند، بیشتر استفاده کنید.

استفاده از کوئسشن باکس برای تولید محتوای جذاب در استوری

2. به اندازه کافی استوری نمی‌گذارید

یکی دیگر از دلایل رایج کاهش بازدید استوری اینستاگرام این است که به اندازه کافی در قالب استوری‌، تولید محتوا نمی‌کنید! اینکه کاربران شما با باز کردن صفحه اینستاگرام خود، بلافاصله استوریتان را ببینند، دارای اهمیت است؛ اما اگر این فرایند بیش از حد نیز تکرار شود، از حوصله کاربر خارج خواهد بود. 

ظاهر شدن علامت استوری‌ در بالای اینستاگرام برای جلب‌توجه کاربران و افزایش ویو استوری 

راه حل: تعادل را در گذاشتن استوری رعایت کنید

به یاد داشته باشید که با هر بار به اشتراک گذاشتن استوری‌، علامت استوری‌ شما در بالای برنامه اینستاگرام فالوورهای شما ظاهر خواهد شد. اما از طرفی دیگر اگر این زنجیره استوری‌ها زیاد از حد باشد، مخاطب را خسته خواهد کرد. از این رو  گفتنی است که گذاشتن استوری باید در حد تعادل باشد.

3. زمان مناسبی را برای گذاشتن استوری انتخاب نمی‌کنید

مهم نیست که چند استوری می‌گذارید یا چقدر محتوای استوری شما جذاب است؛ برای گرفتن بازخورد و بالا بردن بازدید استوری خود به فالوورهایتان نیاز دارید! اگر زمانی را که اکثر فالوورهای شما فعال نیستند برای به اشتراک گذاشتن استوری انتخاب کنید، بدون شک با مشکل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام مواجه خواهید شد.

ساعات پربازده برای به اشتراک گذاشتن استوری اینستاگرام

راه حل: برای به اشتراک گذاشتن استوری‌های خود، زمان‌های طلایی و پربازده را در نظر بگیرید

بهتر است ساعات پر بازده را در شبکه اینستاگرام شناسایی کرده و در آن زمان استوری خود را با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید. بهترین ساعات به اشتراک گذاشتن استوری‌ در کشورمان ایران بر اساس گزارشات به دست آمده به شرح زیر است:

ساعات ۸ تا ۱۰ صبح

در این بازه زمانی بیشتر افراد در راه رسیدن به محل کار خود هستند یا هنوز کارشان را شروع نکرده‌اند‌. پس احتمالا اینستاگرام خود را چک می‌کنند تا در ساعات آغازین روز خود از دنیای اطرافشان با خبر شوند.

ساعات ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰

در ساعات نیمروزی بیشتر افراد در محیط کار یا حتی منزل خود در حال استراحت هستند و به راحتی می‌‌توانند زنجیره‌ی استوری‌های شما را دنبال کنند.

ساعات ۱۶:۳۰ تا ۱۹

در این زمان بیشتر افراد در حال برگشت از محیط کار به سوی منزل خود هستند و تایم آزاد برای گذراندن وقت در فضای مجازی و اینستاگرام را دارند. از این رو شانس شما برای بیشتر دیده شدن وجود دارد.

ساعات ۲۲ تا ۱ بامداد

بسیاری از افراد عادت دارند تا قبل از خواب سری به فضای مجازی زده و اینستاگرام خود را چک کنند. از این رو این بازه زمانی یکی از پربازده‌ترین ساعات شبانه روز است.

توجه!!! گفتنی است که این بازه‌های زمانی مخصوص شنبه تا چهارشنبه است و در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها احتمالا این ساعات کمی به جلو کشیده می‌شود.

4.  استفاده از هشتگ‌های غیرمرتبط و با تعداد بالا

هشتگ‌ها، پیدا کردن استوری‌های شما را برای سایر کاربران آسان می‌کنند. اما استفاده صحیح از آنها می‌تواند کمی مشکل باشد. گاهی افراد در حد افراطی از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند؛ در صورتی که واقعیت این است که در هر استوری تنها به یک یا دو مورد هشتگ نیاز داریم. از طرفی دیگر هشتگ‌های غیرمرتبط نیز می‌توانند آسیب‌زا باشند و سبب کم‌ بودن بازدید استوری اینستاگرام شوند.

هشتگ‌گذاری مناسب و در حد تعادل در استوری اینستاگرام برای حل کم بودن ویو استوری اینستاگرام

راه حل: از هشتگ‌های مرتبط به اندازه‌ی کافی در هر استوری استفاده کنید

از هشتگ‌های مرتبط با استوری یا برندتان در هر کدام از استوری‌ها استفاده کنید. بهتر است که هر استوری یک یا دو هشتگ داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید که طبق الگوریتم اینستاگرام بیش از پنج هشتگ در یک استوری بر بازدید استوری‌های بعدی شما اثر خواهد داشت. گفتنی است که این موضوع سبب کم شدن بازدید استوری اینستاگرام می‌شود.

5. بدون برنامه و هدف استوری می‌گذارید

اگر پشت استوری‌های شما هیچگونه استراتژی و برنامه‌ریزی قبلی وجود نداشته باشد و در واقع استوری‌های پیجتان بی‌هدف پیش بروند، با کم بودن بازدید استوری اینستاگرام مواجه می‌شوید.

رعایت استراتژی استوری اینستاگرام برای رفع پایین آمدن سین استوری

راه حل: با برنامه‌ریزی و استراتژی استوری بگذارید

برای حل این مشکل بهتر است یک روند خاص را برای تولید محتوا ایجاد کنید و به نحوی فالوور‌های خود را با محتوای تولید شده درگیر کنید تا با شما و سایر کاربران در صفحه‌تان تعامل داشته باشند. بهره‌گیری از بعضی از قابلیت‌های اینستاگرام مثل کوئسشن باکس‌ها، نظرسنجی و … سبب ایجاد تعامل در پیجتان می‌شود.

6. حساب شما Shadowban شده است

اگر تمام راه حل‌های بالا را امتحان کرده اید و هیچ کدام از آنها برایتان کار نمی‌کنند، یک احتمال دیگر وجود دارد: ممکن است حساب شما شدوبن (Shadowban) شده باشد. در واقع شدوبن به معنی رفتن به سایه است و این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که اینستاگرام نمایش محتوا مثل استوری‌های کاربر را توسط سایر کاربران محدود می‌کند.

 چیست و چرا سبب پایین آمدن سین استوری می‌شود shadowban

دلیل شدوبن این است که کاربر به احتمال زیاد با یکی از پست‌ها یا استوری‌های اخیر خود یا رفتارش در این پلتفرم اجتماعی، یکی از دستورالعمل‌های اینستاگرام را نقض کرده است.

گفتنی است وقتی شدوبن می‌شوید، افرادی که شما را دنبال می‌کنند همچنان می‌توانند استوری‌های شما را ببینند. اما استوری‌هایتان برای آن دسته از کاربرانی که جزو دنبال‌کنندگان شما نیستند نمایش داده نمی‌شود! به همین دلیل است که به کم شدن بازدید استوری اینستاگرام منجر خواهد شد.

راه حل شماره 1: محتوا(هایی) را که دستورالعمل(های) اینستاگرام را نقض کرده‌اند حذف کنید

به آخرین محتواهایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اید با دقت نگاه کنید؛ تا ببینید آیا به نحوی دستورالعمل‌های اینستاگرام را نقض می‌کنند یا خیر. به عنوان مثال ممکن است بدون اینکه متوجه شوید از هشتگ‌های ممنوعه استفاده کرده باشید؛ یا پست‌های توهین آمیز در صفحه‌ی خود درج کنید. زمانی که این دسته از محتواها را حذف می‌کنید، احتمالا شادوبن بلافاصله برداشته خواهد شد.

راه حل شماره 2: منتظر بمانید تا اینستاگرام Shadowban را حذف کند

اگر راه حل بالا برای شما جواب نداد، گزینه دیگر این است که منتظر بمانید تا اینستاگرام شدوبن را حذف کند. این فرایند معمولاً حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد. اگرچه شاید کمی حوصله سر بر و ناامید کننده به نظر برسد، اما واقعاً شاید صبر تنها راه چاره باشد!!!

کلام آخر

وقتی متوجه کم بودن بازدید استوری اینستاگرام شدید، بهتر است سریعا دست به اقدام بزنید تا مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. در این مقاله به 6 دلیل پایین آمدن سین استوری اشاره کردیم و به را‌ه‌حل‌های موجود برای رفع آن‌ها نیز پرداختیم؛ که می‌تواند به شما کمک کند تا ریشه‌ی به وجود آمدن مشکل را پیدا کرده و درصدد رفع آن برآیید. برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام به صفحه خرید ویو استوری اینستاگرام مراجعه فرمایید.

 

سوالات متداول

استفاده از محتوای جذاب و کاربر پسند، بهره‌گیری از هشتگ‌های مرتبط، اشتراک‌گذاری استوری‌ها در حد تعادل و در نظر گرفتن زمان‌های پربارده برای انتشار می‌توانند سبب افزایش بازدید استوری اینستاگرام شوند.

کاهش ناگهانی بازدیدهای Story می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما شدوبن شده‌اید.

شدوبن در لغت به معنای رفتن به سایه است؛ اما این اصطلاح در اینستاگرام زمانی استفاده می‌شود که این پلتفرم محتواهایی مثل استوری‌ را به کاربران نشان نمی‌دهد.

بهتر است ساعات پربازده را برای استوری گذاشتن انتخاب کنید که این موارد عبارت‌اند از: صبح: ساعات ۸ تا ۱۰ ظهر، ساعات ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ عصر، ساعات ۱۶:۳۰ تا ۱۹ شب، ساعات ۲۲ تا ۱ بامداد

U05025293 | 24 April 2024

سلام من بازدید استوری یمدت خیلی بالا بوده و الان یه روزی هست به شدت امار پیجم پایین اومده و تقریبا از نصف کمتر شده از چند نفر پرسیدم گفتن شدوبن شدید اخه من کار خاصی هم نکردم باید چیکار کنم


Reply to: @U05025293
(Admin) خریدلایک kharidlikes | 01 May 2024

سلام وقت بخیر، سعی کنید انواع مختلفی از محتوا تولید کنید و از تکراری بودن آنها خودداری کنید. فعالیت بیشتر با دنبال‌کنندگان از طریق پاسخ به کامنت‌ها و شرکت در بحث‌ها. مطمئن شوید که هیچکدام از محتواهای شما با قوانین پلتفرم در تضاد نیست. بررسی دقیق ترافیک صفحه خود با استفاده از ابزارهای تحلیلی می‌تواند نکات بیشتری را در مورد رفتار دنبال‌کنندگان و وضعیت فعلی شما فراهم آورد. اگر با این اقدامات مشکل حل نشد، می‌توانید با پشتیبانی فنی پلتفرم تماس بگیرید و درخواست بررسی وضعیت حساب کاربری خود را داشته باشید. ما همیشه در کنار شما هستیم و امیدواریم که به زودی شاهد بهبود وضعیت صفحه شما باشیم.


پست های مشابه

فرق ریلز و پست ویدیویی در اینستاگرام و نحوه انتخاب آن‌ها
فرق ریلز و پست ویدیویی در اینستاگرام و نحوه انتخاب آن‌ها

تفاوت ریلز و پست موضوع مهمی است که رمز موفقیت در اینستاگرام در آن نهفته است. پست‌های اینستاگ...

2024/02/20
40 ثانیه
آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام
آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یکی از بهترین قابلیت‌های این شبکه‌های اجتماغی محبوب است. از ویژگی ریلز ...

2024/03/02
30 ثانیه
۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید
۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید

تفاوت ریلز و استوری در اینستاگرام می‌تواند در انتخاب بهترین روش ارائه محتوا بسیار تاثیرگذار ...

2024/03/09
50 ثانیه
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام

یکی از سوالات متداولی که این روزها از سوی برخی از کاربران اینستاگرام پرسیده می‌شود، این است ...

2024/03/09
1 دقیقه
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار قابلیت Reels را راه اندازی کرد، کاربران برای فعال‌سازی م...

2024/03/09
50 ثانیه
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟

اینستاگرام یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است که تاکنون مورد توجه مخاطبان قرار گرف...

2024/03/09
50 ثانیه
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد

در آپدیت جدید شرکت مادر اینستاگرام یعنی متا، قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این...

2024/04/03
20 ثانیه
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام

ری اکشن تلگرام یکی از جذابترین قابلیت‌های این برنامه پرمخاطب است که امکان تعامل بیشتر کاربر ...

2024/04/21
1 دقیقه
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام

پیروی از قوانین و الگوریتم ریلز اینستاگرام، شبیه به تیراندازی به یک هدف متحرک است! درست زمانی که ...

2024/04/28
40 ثانیه
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل

بازیابی ریلز اینستاگرام چگونه است؟ در برخی مواقع ممکن است به صورت کاملا ناگهانی، ریلز اینستاگرام ...

2024/04/28
50 ثانیه

لطفا صبر کنید...