نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام

کسری حمیدی
28 April 2024
برای خواندن این مقاله 40 ثانیه زمان لازم است.

الگوریتم ریلز اینستاگرام

پیروی از قوانین و الگوریتم ریلز اینستاگرام، شبیه به تیراندازی به یک هدف متحرک است! درست زمانی که متوجه شدید باید به کجا شلیک کنید، هدف متحرک جای خود را تغییر می‌دهد. از این رو برای آگاهی از الگوریتم ریلز لازم است تا مدام اطلاعات خود را به روز کنید.

شاید هر روز از خود بپرسید که چطور می‌توان بازدید ریلز اینستاگرام را افزایش داد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با اصول اولیه الگوریتم ریلز اینستاگرام آشنا کرده و نکات عملی را در این مورد، در اختیار شما قرار دهیم.

الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟

در سال 2020 اینستاگرام قابلیت ریلز را برای رقابت با تیک تاک به کاربران معرفی کرد. ریلز اینستاگرام اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا ویدیوهای ۹۰ ثانیه‌ای را ایجاد کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. اما دقت داشته باشید که الگوریتم ریلز اینستاگرام است که تصمیم می‌گیرد یک ریلز را وایرال کند یا آن را در میان انبوهی از ریلز‌ها مدفون کند. 

در واقع می‌توان گفت که الگوریتم ریلز اینستاگرام مجموعه‌ای از قوانین است که ریلزها را در این پلتفرم اجتماعی دسته‌بندی می‌کند. الگوریتم ریلز اینستاگرام به این اپلیکیشن جهت می‌دهد؛ که چه محتوایی را بیشتر به کاربران نشان دهد و چه محتوایی را از دید آن‌ها پنهان کند!

الگوریتم ریلز اینستاگرام چگونه کار می کند؟

به زبان ساده باید گفت که الگوریتم اینستاگرام، اطلاعات مربوط به محتوا (ریلزها، پست‌ها، استوری‌ها) و اطلاعات مربوط به کاربران (علایق و رفتار آن‌ها در پلتفرم) را در نظر می‌گیرد تا محتوای مناسب را به افراد مناسب نشان دهد.

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

هدف اصلی الگوریتم اینستاگرام این است که بتواند تجربه‌ای شگفت انگیز را برای هر کاربر هنگام استفاده از این پلتفرم اجتماعی رقم بزند. مدیر عامل اینستاگرام، آدام موسری به این الگوریتم به چشم یک "رتبه بندی" نگاه می‌کند. 

موسری خاطر نشان کرده است که از الگوریتم‌ها، سیستم‌های رتبه‌بندی و فرآیندهای مختلفی برای هر بخش از برنامه مثل ریلز، اکسپلور، پست، استوری و … استفاده می‌شود؛ از این رو الگوریتم‌ها در بخش‌های مختلف می‌توانند عملکرد متفاوتی از خود نشان دهند. در ادامه به الگوریتم اینستاگرام در بخش ریلز می‌پردازیم.

عوامل موثر بر الگوریتم ریلز اینستاگرام در سال 2024

الگوریتم ریلز اینستاگرام در 2024 به موارد زیر بستگی دارد:

فعالیت کاربر

الگوریتم اینستاگرام به رفتار‌ها و فعالیت کاربران در گذشته نگاه می‌کند. این برنامه به ریلزهایی که اخیراً لایک یا ذخیره کرده‌اید یا اینکه آن‌ها را به اشتراک گذاشته‌اید و به هر نحوی خود را با آنها درگیر کرده‌اید، توجه کرده و رتبه‌بندی و الگوریتم ریلز اینستاگرام را بر اساس این فعالیت‌ها مشخص می‌کند.

تعامل با سایر کاربران

الگوریتم ریلز اینستاگرام تنها فعالیت شما را به عنوان کاربر در نظر نمی‌گیرد؛ بلکه به نحوه تعامل شما با سایر کاربران و محتواهای مورد پسند آن‌ها نیز توجه دارد. چرا که محتواهای مورد علاقه‌ی آن‌ها ممکن است مورد توجه شما نیز واقع شود.

تعامل کاربران اینستاگرام با یکدیگر

اطلاعات مربوط به ریلز

الگوریتم ریلز اینستاگرام فاکتورهایی مثل آهنگ، ویدیو، مدت زمان ویدیو، توضیح ریلز و… را در نظر می‌گیرد؛ تا مشخص کند که ریلز چقدر برای شما به عنوان کاربر جذاب بوده است. از این رو پس از آن، ریلزهایی را بیشتر به شما نشان می‌دهد که ویژگی‌های دلخواهتان را دارد.

اطلاعات کاور ریلز

شبیه به فید و استوری اینستاگرام، الگوریتم ریلز اینستاگرام نیز واکنش شما را نسبت به کاور ریلز را بررسی کرده تا مشخص کند، محتوای آن چقدر برایتان جذاب است. 

6 نکته مهم مربوط به الگوریتم ریلز اینستاگرام

یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود، این است که چه ریلزهایی مورد توجه الگوریتم اینستاگرام قرار می‌گیرند؟ برای پاسخ به این سوال به موارد زیر توجه کنید:

محتوای اورجینال و یونیک تولید کنید

مدیر عامل اینستاگرام، آدام موسری، می‌گوید که این پلتفرم توجه بیشتری به محتواهای یونیک نسبت به محتواهایی که قبلا به اشتراک گذاشته شده‌اند دارد. از این رو توصیه می‌شود زمانی که می‌خواهید یک محتوای جدید ایجاد کنید؛ لازم است تا حد امکان خلاق باشید. 

در این راستا سعی کنید، از صدای اصلی خودتان بر روی ریلز استفاده کنید. اگر قصد گذاشتن کپشن یا توضیحی را برای ریلز خود دارید؛ از مطالب جالب و آموزنده استفاده کنید و به طور کلی به دنبال ایده‌های خاص و کاربرپسند باشید. 

از آهنگ‌های ترند استفاده کنید

ریلز‌های اینستاگرام به یکی از قابلیت‌های بسیار مهم و پرسود، به خصوص برای کسب و کارها در این پلتفرم تبدیل شده‌‌اند. برخلاف فید معمولی، اکثر ریلزهایی که شما به عنوان کاربر مشاهده می‌کنید، از سوی کاربرانی منتشر می‌شود که آنها را دنبال نمی‌کنید! بنابراین ریلز‌ها می‌توانند فرصتی عالی برای دیده شدن و افزایش فالوور اینستاگرام باشند.

استفاده از موزیک ترند برای پیروی از الگوریتم ریلز اینستاگرام

اما برای انجام این کار، الگوریتم ریلز اینستاگرام باید محتوای شما را به مخاطبان جدید نشان دهد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها، استفاده از یک آهنگ پرطرفدار یا به عبارتی یک آهنگ ترند است. وقتی آهنگی در اینستاگرام ترند می‌شود، الگوریتم این برنامه، ویدیوهای زیادی را با همان آهنگ به کاربران نشان می‌دهد.

از فیلم‌های عمودی استفاده کنید

اینستاگرام این موضوع را تایید کرده که در مورد رتبه بندی ریلزها، فرمت نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ویدیوهایی که با فرمت عمودی گرفته‌ می‌شوند (روشی که تلفن همراه خود را در دست می‌گیرید)، شانس شما را برای دیده شدن افزایش می‌دهند. این مسئله کاملا منطقی و طبیعی است؛ چرا که ریلزها بیشتر برای گوشی موبایل طراحی شده‌اند.

محتوای جذاب، سرگرم کننده و با کیفیت ایجاد کنید

الگوریتم ریلز اینستاگرام به دنبال محتواهایی است که کاربران را سرگرم‌ کند. این محتواها می‌توانند آموزنده و حتی گاهی خنده‌دار باشند. بنابراین تلاش کنید تا محتواهای کاربردی، خنده‌دار و سرگرم‌کننده تولید کنید. محتواها با جذابیت بصری نیز می‌توانند بر جذب مخاطبان تاثیرگذار باشند. برای این کار از زوایای مختلف و همچنین از فیلترها، به منظور فیلم‌برداری یا عکاسی استفاده کنید و از به اشتراک گذاشتن محتواهای بی‌کیفیت به شدت بپرهیزید. همچنین هرچه محتوای جذاب‌تری منتشر کنید، تعامل (لایک، کامنت، ویو) با ریلز شما افزایش می‌یابد و در هزینه‌هایی مانند خرید لایک اینستاگرام برای ریلز صرفه‌جویی می‌شود.

برچسب روی محتوا را حذف کنید

الگوریتم ریلز اینستاگرام معمولا از محتواهایی که واترمارک و برچسب دارد، به دلیل نقض قوانین کپی رایت حمایت نمی‌کند. از این رو بهتر است، هرگز از ویدئوهایی که واترمارک یا برچسب TikTok یا هر برنامه‌‌ی دیگری را دارند، استفاده نکنید یا پیش از انتشار آن‌ها را از روی محتوا پاک کنید.

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

طبق الگوریتم ریلز اینستاگرام، هشتگ‌ها منابع بزرگ و مهمی برای پیدا کردن ریلزها هستند. بنابراین سعی کنید در توضیحات ریلز خود از هشتگ‌های متناسب با محتوا استفاده کنید. توصیه می‌شود تا هشتگ‌ها به طور کامل بازتابی از محتوای اصلی ریلز باشند.

هشتگ‌‌ها از عوامل موثر بر الگوریتم ریلز اینستاگرام

کلام آخر

در پایان باید گفت که ریلز اینستاگرام از محبوب‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن پرطرفدار است. از این رو الگوریتم ریلز اینستاگرام مورد توجه همگان قرار گرفته است. از آن جایی که این روزها بسیاری از افراد با در نظر گرفتن این مجموعه قوانین، موفق به ایجاد محتوای باکیفیت و جذاب، بازدید‌های میلیونی و در نهایت رشد پیج خود شده‌اند؛ شما نیز می‌توانید به‌ راحتی و تنها با پیروی از الگوریتم ریلز اینستاگرام، فرصتی جدید برای رشد و موفقیت خود ایجاد کرده و کسب‌وکارتان را توسعه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران سایت خرید لایک در ارتباط باشید.

 

پست های مشابه

۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید
۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید

تفاوت ریلز و استوری در اینستاگرام می‌تواند در انتخاب بهترین روش ارائه محتوا بسیار تاثیرگذار ...

2024/03/09
50 ثانیه
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام

یکی از سوالات متداولی که این روزها از سوی برخی از کاربران اینستاگرام پرسیده می‌شود، این است ...

2024/03/09
1 دقیقه
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار قابلیت Reels را راه اندازی کرد، کاربران برای فعال‌سازی م...

2024/03/09
50 ثانیه
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟

اینستاگرام یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است که تاکنون مورد توجه مخاطبان قرار گرف...

2024/03/09
50 ثانیه
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد

در آپدیت جدید شرکت مادر اینستاگرام یعنی متا، قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این...

2024/04/03
20 ثانیه
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که در پی تلاش برای تولید محتوا و گذاشتن استوری در اینستاگرام با کم بودن ...

2024/04/20
50 ثانیه
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام

ری اکشن تلگرام یکی از جذابترین قابلیت‌های این برنامه پرمخاطب است که امکان تعامل بیشتر کاربر ...

2024/04/21
1 دقیقه
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل

بازیابی ریلز اینستاگرام چگونه است؟ در برخی مواقع ممکن است به صورت کاملا ناگهانی، ریلز اینستاگرام ...

2024/04/28
50 ثانیه
آموزش مرحله به مرحله 5 روش پرکاربرد برای دانلود آهنگ ریلز اینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله 5 روش پرکاربرد برای دانلود آهنگ ریلز اینستاگرام

تصور کنید که در حال چرخیدن در میان انبوهی از محتواهای جذاب اینستاگرام هستید، که ناگهان آهنگ یک ری...

2024/05/11
1 دقیقه
پست‌ های ذخیره شده در اینستاگرام به کجا می‌روند؟
پست‌ های ذخیره شده در اینستاگرام به کجا می‌روند؟

احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده است، که در حال چرخیدن در شبکه‌ی اینستاگرام، به پستی&n...

2024/05/14
30 ثانیه

لطفا صبر کنید...