هر آنچه که باید درباره شبکه اجتماعی Threads بدانید | اینستاگرام تردز

مهسا خادمی
14 August 2023
برای خواندن این مقاله 1 دقیقه زمان لازم است.

اپلیکیشن جدید متا: Threads

اپلیکیشن Instagram Threads چیست؟

اپلیکیشن اینستاگرام Threads، پروژه جدید شرکت متا است که پس از گذر از فاز آزمایشی، صحبت از انتشار آن به میان امده است. این پیام‌رسان قابلیت اتصال به اکانت اینستاگرام کاربران را خواهد داشت و کاربران قادرند از نام کاربری موجود در اینستاگرام خود استفاده کنند و همان فالوورهای خود را در اپلیکیشن threads دنبال کنند. 

به کمک این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند Status و یا وضعیت خود را به طور لحظه‌ای آپدیت کنند و همچنین اطلاعات جانبی مانند موقعیت جغرافیایی و سرعت  را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. این شبکه اجتماعی جدید و توسعه داده شده توسط متا شباهت‌هایی با توییتر دارد و قرار است از تاریخ ۶ جولای در اختیار عموم کاربران قرار گیرد. 

اصلی‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن Threads

این اپلیکیشن قرار است با هدف رقابت با توییتر برای کاربران اندروید و ios منتشر شود. اخیرا، متا اولین تصویر رسمی از این اپلیکیشن را منتشر کرده است. این اپلیکیشن پیام‌رسان مانند توییتر، دارای محدودیت تعداد کاراکتر برای پست‌ها است. همچنین در زمان مشاهده هر پست، گزینه‌هایی برای لایک کردن، به اشتراک گذاشتن و پاسخ دادن وجود دارد که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. 

کاربران در شبکه اجتماعی Threads می‌توانند متن، تصاویر و ویدئو‌ها را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. برای تسهیل در روند یکپارچه‌سازی، اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا نام کاربری، تصاویر پروفایل و پست‌های خود را با Threads همگام کنند.

حتی کاربران می‌توانند فالوورهای خود را از قبل در پلتفرم  Threads تأیید کنند که این ویژگی در نهایت فرایند ایجاد جامعه‌ای از مخاطبان را ساده‌تر می‌کند و یک مکانی پایدار را برای رشد و افزایش فالوورها ایجاد می‌کند.

پیشی گرفتن رقبای توییتر در مدت کوتاه

اپلیکیشن Threads تنها رقیب توییتر محسوب نمی‌شود که اخیرا ظاهر شده  و صحبت از ان است. شبکه اجتماعی‌های دیگری نظیر Mastodon، Spill و Bluesky اخیرا مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

البته با توجه به مشکلاتی که اخیرا سیاست‌های ایلان ماسک در توییتر ایجاد کرده، سبب شده است تا کاربران از توییتر دوری کنند و به دنبال اپلیکشن‌های پیام‌رسان جایگزین باشند. بنابراین احتمال قوی وجود دارند تا کاربران از اپلیکشن‌هایی با ماهیت‌های مشابه با توییتر استقبال کنند. همان‌طور که در هفته جاری، پس از توییت بنیان‌گذار توییتر، ایلان ماسک، کاربران بسیاری به شبکه اجتماعی Bluesky مهاجرت کردند و سبب افت کیفیت شدید عملکرد این اپلیکیشن شدند. 

انتشار برنامه تردز در دنیا به جز اروپا

اپلیکیشن اینستاگرام Threads با هدف رقابت با توییتر در روز پنجشنبه منتشر شده است. در حال حاضر این شبکه اجتماعی در دو نسخه اندروید و ios در دسترس کاربران قرار گرفته است، البته هنوز خبری از نرم‌افزار Threads نیست و برای استفاده کامل از آن باید به سراغ اپلیکیشن این برنامه رفت. 

شبکه اجتماعی Threads، برخلاف اینستاگرام با تمرکز بر روی متن توسعه و منتشر شده است اما با این حال، هنوز امکان ارسال دایرکت مسیج یا همان پیام خصوصی وجود ندارد. شبکه اجتماعی اینستاگرام ترزد هنوز اول راه می‌باشد و با کمبودهایی روبه‌رو است. به عنوان مثال برای حذف کردن حساب کاربری خودتان در ترزد نیاز است تا اکانت خود را در اینستاگرام نیز حذف کنید. 

رشد طوفانی شبکه اجتماعی Threads با بیش از ۶۰ میلیون کاربر 

با وجود این که مدت زمان بسیار کوتاهی از انتشار اپلیکیشن جدید متا می‌گذرد اما غوغای بسیاری در میان کاربران به پا کرده است. این شبکه اجتماعی در ساعات اولیه انتشار و در کمتر از ۷ ساعت، ۱۰ میلیون کاربر را را به خود جذب کرد. شروع قدرتمند اینستاگرام تردز همچنان ادامه دارد و یه شبه مرز ۳۰ میلیون کاربر را رد کرد. 

هم‌اکنون این شبکه اجتماعی، نزدیک به ۶۰ میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد. این در حالی است که هنوز اپلیکیشن اینستاگرام تردز در اروپا بنا بر قوانین GDPR (مقررات حفاظت از داده‌های عمومی) و نگرانی‌های حریم خصوصی و استفاده از اطلاعات کاربران، در دسترس نیست و امکان دانلود این اپلیکیشن از گوگل‌‌پلی و اپ‌استور وجود ندارد. 

برنامه اینستاگرام تردز، علی رغم محدودیت‌هایی که در چین وجود دارد، به عنوان پنجمین برنامه محبوب در اپ استور این کشور شناخته شده است. این نشان می‌دهد که استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در چین همچنان مورد علاقه کاربران است.

جنگ کلامی در توییتر بین ایلان ماسک و مارک و زاکربرگ 

ماسک و زاکربرگ دورقیب سرسخت و غول تکنولوژی در جهان از چند وقت پیش درگیر یک رقابت جدی هستند و با اعلام متا برای راه‌اندازی پلتفرم رقیب توییتر، تنش‌ها میان این دو فرد بیشتر شد. به نظر می‌رسد رقابت میان این دو تن، به نوعی به رجزخوانی علنی تبدیل شده است. 

"یک کاربر توییتر با یک پیام طنزآمیز به ایلان ماسک توییت کرد: «بهتره مواظب باشی، چون شنیده‌ام زاکربرگ جوجیتسو می‌آموزد.» به این توییت، ماسک پاسخ داد: «اگر این درست باشه، من آماده‌ام برای یک مبارزه در قفس.»" 

اما داستان هنوز تمام نشده است. زاکربرگ با یک پست در اینستاگرام، از ماسک خواست تا محل برگزاری مبارزه را مشخص کند. به نظر می‌رسد این دو نفر پس از چندین ماه دعوا و خشم، بالاخره تصمیم به برگزاری یک مبارزه در قفس گرفته‌اند. این ماجرا پس از انتشار اپلیکیشن تردز نیز ادامه پیدا کرد و مارک پس از ۱۱ سال، در توییتی با یک پست طنز، توییتر را ترول می‌کند. 

آموزش ثبت‌نام و دانلود در شبکه اجتماعی تردز

برای دانلود اپلیکیشن اینستاگرام Threads می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده نمایید:
دانلود تردز از اپ‌استور

دانلود تردز از گوگل‌پلی

پس از نصب اپلیکیشن تردز بر روی گوشی، می‌توانید به راحتی وارد این شبکه اجتماعی شوید. برای استفاده از تردز، نیاز است که به یک حساب کاربری دسترسی داشته باشید. اگر از قبل در شبکه اجتماعی اینستاگرام حساب کاربری دارید، می‌توانید با استفاده از آن به سادگی وارد اپ تردز شوید. 

برای ورود به تردز، ابتدا اپلیکیشن را باز کنید و روی گزینه "Log in with Instagram" کلیک کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام خود، وارد تردز شوید. برای منتقل کردن پروفایل اینستاگرام خود به تردز، گزینه "Import from Instagram" را فشار دهید. همچنین، امکان ویرایش بایوگرافی، لینک پروفایل و حتی تصویر پروفایل به صورت دستی نیز وجود دارد. برای ویرایش هر یک از این بخش‌ها، روی آن‌ها ضربه بزنید و سپس گزینه "Next" را انتخاب کنید. 

در مرحله‌ی بعدی، باید تصمیم بگیرید که حساب کاربری شما عمومی یا خصوصی باشد. در صورتی که می‌خواهید تمام کاربران بتوانند پست‌های شما را مشاهده کنند، گزینه‌ی "Public Profile" را انتخاب کنید. در غیر این صورت، گزینه "Private Profile" را انتخاب کنید. در مرحله بعد شما با لیستی از دنبال‌کنندگان خودتان که در اینستاگرام دارید، مواجه می‌شوید و در نهایت بر روی گزینه "Join Threads" کلیک کنید تا فرایند ثبت‌نام در اپلیکیشن تردز به پایان برسد. 

البته لازم به ذکر است که اپلیکیشن تردز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی شرکت متا، اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر است و امکان استفاده از این اپلیکیشن با IP ایران وجود ندارد. 

اپلیکیشن اینستاگرام Threads هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و زمان لازم است تا ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شود. با این حال، از ابتدای عرضه این اپلیکیشن، ده‌ها میلیون کاربر را به خودش جذب کرده است و در آینده نزدیک، به احتمال زیاد تبدیل به رقیب جدی برای توییتر خواهد شد. 

از اولین‌ها باشید و جایگاه برتر را با تردز تجربه کنید!

با استفاده از شبکه اجتماعی تردز، اگر به طور فعال و هوشمندانه در حوزه‌ی خود فعالیت کنید، می‌توانید به عنوان یکی از اولین‌ها در این پلتفرم حضور یابید و به راحتی از این فرصت‌ بی‌نظیر، برای پیشرفت و گسترش کسب و کار خود استفاده کنید. یکی از راه‌های بهینه برای افزایش رشد و توسعه حساب کاربری شما در تردز،  خرید لایک تردز و فالوور می‌باشد. با داشتن تعداد قابل توجهی فالوور و لایک، اعتبار و قدرت شما در بین کاربران تردز افزایش می‌یابد و شما به عنوان یک برند برتر و قابل اعتماد شناخته می‌شوید.

با خرید فالوور تردز و لایک، شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن تعداد فالوورها و تعداد لایک‌های پست‌های خود را افزایش داده و از این طریق به شکل قابل ملاحظه‌ای رشد کنید. این اقدام می‌تواند برای شما فرصتی مناسب باشد تا حساب کاربری خود را در تردز به عنوان یک برند قوی و معتبر مطرح کنید و به تبلیغات و فروش خود رونق بخشید.

با افزایش تعداد فالوورها و لایک‌ها، نه تنها برند شما به چشمان مخاطبان جذابیت بیشتری پیدا می‌کند، بلکه اعتماد و ارتباط با مخاطبان نیز تقویت می‌شود. این افزایش قابلیت دیده شدن و شناخته شدن شما را در بین رقبای خود بالا می‌برد و می‌تواند منجر به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش شما شود. برای کسب و کارهایی که در تردز فعالیت می‌کنند، به‌روز بودن و در جریان تغییرات و تحولات جامعه مجازی قرار گرفتن، مهم است. از این رو به کمک پلتفرم تردز و خرید لایک و فالوور، شما می‌توانید بر تبلیغات خود سرمایه‌گذاری کنید و به راحتی با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید.

در نهایت، اپلیکیشن تردز با امکانات و خدمات متنوع خود، به شما فرصتی بی‌نظیر را می‌دهد تا در میان رقبا برتری پیدا کنید و به عنوان یکی از اولین‌ها در این پلتفرم مطرح شوید. با استفاده هوشمندانه از این امکانات، می‌توانید شکوفایی و رشد بی‌نظیری در کسب و کار خود رقم بزنید.

پست های مشابه

آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام
آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یکی از بهترین قابلیت‌های این شبکه‌های اجتماغی محبوب است. از ویژگی ریلز ...

2024/03/02
30 ثانیه
۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید
۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید

تفاوت ریلز و استوری در اینستاگرام می‌تواند در انتخاب بهترین روش ارائه محتوا بسیار تاثیرگذار ...

2024/03/09
50 ثانیه
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام

یکی از سوالات متداولی که این روزها از سوی برخی از کاربران اینستاگرام پرسیده می‌شود، این است ...

2024/03/09
1 دقیقه
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار قابلیت Reels را راه اندازی کرد، کاربران برای فعال‌سازی م...

2024/03/09
50 ثانیه
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟

اینستاگرام یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است که تاکنون مورد توجه مخاطبان قرار گرف...

2024/03/09
50 ثانیه
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد

در آپدیت جدید شرکت مادر اینستاگرام یعنی متا، قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این...

2024/04/03
20 ثانیه
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که در پی تلاش برای تولید محتوا و گذاشتن استوری در اینستاگرام با کم بودن ...

2024/04/20
50 ثانیه
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام

ری اکشن تلگرام یکی از جذابترین قابلیت‌های این برنامه پرمخاطب است که امکان تعامل بیشتر کاربر ...

2024/04/21
1 دقیقه
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام

پیروی از قوانین و الگوریتم ریلز اینستاگرام، شبیه به تیراندازی به یک هدف متحرک است! درست زمانی که ...

2024/04/28
40 ثانیه
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل

بازیابی ریلز اینستاگرام چگونه است؟ در برخی مواقع ممکن است به صورت کاملا ناگهانی، ریلز اینستاگرام ...

2024/04/28
50 ثانیه

لطفا صبر کنید...