لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

کسری حمیدی
06 October 2024
برای خواندن این مقاله 40 ثانیه زمان لازم است.

کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

پیش از این که در اینستاگرام، پست، استوری و حتی کامنت بگذارید، باید به قوانین و خطوط قرمز اینستاگرام آگاه باشید. برخی از کلمات و هشتگ‌ها هستند که اینستاگرام استفاده از آن‌ها را ممنوع اعلام کرده است و اگر از آن‌ها استفاده کنید، محتوای مربوطه حذف می‌شود و اکانت شما محدود خواهد شد. اما این کلمات، چه عبارت‌هایی هستند؟ آیا همه‌ی این کلمات، زشت و زننده هستند یا کلمات مثبت ممنوعه هم وجود دارند؟ 

در این مقاله از خرید لایک با ما همراه باشید تا کامل‌ترین و به‌روزترین فهرست کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ را بررسی کنیم و ببینیم در صورت استفاده از آن‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد.

محدودیت‌های اینستاگرام

اینستاگرام امروزه بیش از هر چیزی شبیه یک جامعه‌ی شلوغ و پرجمعیت است. مهم‌ترین اصل هر اجتماع، برقراری امنیت و آرامش برای اعضا و کاربران این جامعه است تا همگی بتوانند در سلامت و با آرامش خاطر به فعالیت بپردازند.

برای برقراری این نظم و آرامش، باید قوانین و مقرراتی وضع شوند تا حقوق دیگران پایمال نشود. در اینستاگرام، این قوانین همان محدودیت‌هایی هستند که توسط شرکت متا (Meta)، مالک اینستاگرام، اعمال می‌شوند.

محدودیت و ممنوعیت در اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد محدودیت برای کاربران در اینستاگرام، عبور نکردن از خط قرمزهایی است که برای حفظ نظم و مقررات ایجاد شده‌اند. مهم‌ترین این ممنوعیت‌ها به شرح زیر است:

  • نقض قانون کپی رایت (Copyright)

  • استفاده از هشتگ‌های ممنوعه

  • استفاده از کلمات ممنوعه

  • استفاده از محتوای حساسیت برانگیز (Sensitive Content)

  • قلدری و زورگویی (Bullying)

اگر از هر کدام از این خطوط قرمز عبور کنید، اینستاگرام با جریمه‌ای سنگین به استقبال شما آمده و اکانت شما را محدود می‌کند.

اینستاگرام تلاش می‌کند با جلوگیری از خشونت، قاچاق، نژادپرستی، ترویج فحشا، سوء استفاده، قلدری، قانون گریزی، نقض کپی رایت، و… محیطی امن و آسوده برای کاربران خود فراهم کند.

حال که تکنولوژی هوش مصنوعی پیشرفت قابل قبولی داشته است، اینستاگرام برای شناسایی این مسائل با استفاده از هوش مصنوعی انحصاری خود، به صورت خودکار، تمامی این موارد را شناسایی و حذف می‌کند. به خصوص که اگر این محتوا، شامل کلمات و هشتگ‌های ممنوعه باشد.

اینستاگرام به چه کلماتی حساس است؟

احتمالاً گمان می‌کنید که اینستاگرام تنها کلمات منفی، ناسزا و تابوشکن را ممنوع می‌کند. اما اگر سری به فهرست کلمات ممنوعه اینستاگرام بزنیم، تعجب خواهید کرد! خواهید دید که در این بین، برخی از کلمات مثبت یا معمولی نیز مشاهده می‌شوند که به هیچ وجه بار منفی ندارند. اما چرا اینستاگرام این کلمات را ممنوع کرده است؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که به نظر اینستاگرام، امنیت کاربران و جامعه را به خطر می‌اندازد، اکانت‌های فیک و ربات‌ها هستند. همان طور که می‌دانید ربات‌ها فضای اینستاگرام را به سمت اسپم و ناامنی کاربران می‌کشانند. به طور کلی، همان طور که می‌توان حدس زد، این ربات‌ها تعدادی اکانت مشابه یک‌دیگر هستند که از یک سری اصول خاص و مشابه پیروی می‌کنند. به عنوان مثال، همه از یک مجموعه هشتگ شبیه به هم و تکراری استفاده می‌کنند. بنابراین پیدا کردن این ربات‌ها، با کمک هوش مصنوعی اینستاگرام کار دشواری نیست.

به همین جهت برخی از هشتگ‌ها و کلمات ممنوع هستند. چرا که به صورت پرتکرار توسط این ربات‌ها استفاده می‌شوند و اگر شما از آن‌ها استفاده کنید، اینستاگرام نیز شما را با ربات اشتباه می‌گیرد.

حساسیت اینستاگرام به کلمات، یک نوع دیگر نیز دارد. اگر تعداد زیادی از کاربران یک کلمه را به اینستاگرام ریپورت کنند، اینستاگرام نیز این کلمه را بررسی کرده و در صورت صلاحدید، آن کلمه ممنوعه تلقی می‌شود و پست شما نیز احتمالاً پاک خواهد شد!

چه کلماتی در اینستاگرام باعث محدودیت می‌شوند؟

لیست هشتگ‌های ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

فهرست کلمات و هشتگ‌هایی که در اینستاگرام ممنوع هستند، هر سال آپدیت می‌شود. ممکن است بعد از گذر زمان، کلمه‌ای از ممنوعیت خارج شود. یا برعکس، کلمه جدیدی توسط اینستاگرام ممنوع اعلام شود.

علاوه براین، ظهور گروه‌های تروریستی، جنگ‌ها، قوانین جدید درباره نژادپرستی و جنسیت ستیزی، ظهور مواد مخدر و… باعث به‌روز شدن هرساله‌ی این فهرست می‌شود. فلذا فهرست هشتگ‌های ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ تا به این لحظه، به شرح زیر است:

لیست هشتگ‌های ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

جدیدترین لیست کلمات ممنوعه فارسی در اینستاگرام

علاوه بر هشتگ‌های انگلیسی ممنوعه، بد نیست با کلمات فارسی ممنوعه اینستاگرام نیز آشنا شوید تا به اشتباه از آن‌ها استفاده نکنید. این کلمات به شرح زیر هستند:

جدیدترین لیست کلمات ممنوعه فارسی در اینستاگرام

 

از کجا بفهمیم یک کلمه ممنوعه است؟

می‌توان گفت تمام کلمات فارسی و انگلیسی ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ را در فهرست‌های بالا ذکر کرده‌ایم و شما پیش از استفاده از کلمه مورد نظر خود، می‌توانید آن را در این فهرست جستجو کنید.

 اما لازم به ذکر است که اینستاگرام، هربار این فهرست را آپدیت می‌کند. اگر در استفاده از یک کلمه دچار تردید بودید، پیشنهاد می‌کنیم از آن کلمه استفاده کنید. اگر آن کلمه ممنوع نباشد، پست شما بدون مشکل آپلود خواهد شد. اما اگر استفاده از آن کلمه ممنوع بود، اینستاگرام به شما هشدار خواهد داد و سپس می‌توانید آن را حذف کنید.

اگر از کلمات ممنوعه استفاده کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگام قرار دادن پست، استوری و کامنت در اینستاگرام، اگر بیشتر از یک بار از کلمات ممنوعه استفاده کنید:

محتوای شما حذف می‌شود

در صورتی که در پست، استوری و حتی کامنت خود از کلمات ممنوعه اینستاگرام استفاده کنید، اینستاگرام پست شما را خود به خود حذف خواهد کرد. بدین گونه نه مخاطبین شما نه کسانی که از اکسپلور به پیج شما موفق به پیدا کردن آن نمی‌شوند.

اکشن بلاک می‌شوید

اگر اینستاگرام تشخیص بدهد که شما از یک هشتگ یا کلمه ممنوعه استفاده کردید، بدون هیچ تردیدی شما را اکشن بلاک (Action-block) می‌کند. اکشن بلاک شدن به این معنی است که شما تا مدتی که اینستاگرام برای شما تعیین کرده است، از انجام هرگونه فعالیت عادی محروم می‌‌شوید. علاوه بر این، بلاک لایک می‌شوید، نمی‌توانید کامنت بگذارید، کسی را فالو یا آنفالو کنید و حتی در صورت تشخیص اینستاگرام، از قرار دادن پست و استوری نیز محروم خواهید شد (بلاک کامل). مدت زمان این محدودیت از ۲۴ ساعت تا چند هفته طول خواهد کشید.

ریپورت می‌شوید

گاهی ممکن است حتی از کلمات ممنوعه در فهرست‌هایی که نام بردیم استفاده نکرده باشید. سپس با خیالی آسوده پست را آپلود کنید. اما می‌بینید پس از گذشت مدتی، پست شما به دلیل ریپورت کاربران حذف شده است!

حقیقت امر این است که کاربران اینستاگرام، می‌توانند هر پستی را به دلیل استفاده از یک کلمه‌ی خاص ریپورت کنند. اگر تعداد کسانی که پست را ریپورت می‌کنند به حد کافی برسد، اینستاگرام وارد عمل شده و پست شما را پس از بررسی حذف می‌کند.

ریپورت شدن به دلیل استفاده از کلمات ممنوعه

کلام آخر

شرکت متا (Meta) که مالک فضای مجازی اینستاگرام است، برای حفظ امنیت و حقوق کاربران خود، در اینستاگرام محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند. یکی از مهم‌ترین این محدودیت‌ها که اینستاگرام آن را در اولویت بررسی قرار می‌دهد، عدم استفاده کاربران از هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه است. دامنه این عبارات از کلمات منفی مانند مواد مخدر، قاچاق، الکل و پولشویی، تا کلماتی نظیر هدیه، خرید، پرداخت، شهید و… گسترده و وسیع است. بسیاری از این کلمات حساسیت برانگیز به نظر نمی‌رسند؛ اما بنا به دلایلی استفاده‌ از آن‌ها توسط اینستاگرام ممنوع اعلام شده است.

در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین و به‌روزترین لیست موجود از کلمات ممنوعه را به شما ارائه دهیم. سعی کنید از این کلمات در پست‌ها و کامنت‌های خود استفاده نکنید تا بلاک و ریپورت نشوید.

حال شما به ما بگویید! آیا تا به حال تجربه‌ی ریپورت شدن به دلیل استفاده از کلمات ممنوعه را داشتید؟ آیا تا کنون به اشتباه از یک کلمه ممنوعه در اینستاگرام استفاده کردید؟ اینستاگرام شما را چگونه جریمه کرد؟ حتما در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

 

سوالات متداول

محدودیت‌های اینستاگرام شامل محتویات جنسی، استفاده از الکل و مواد مخدر، قاچاق، کلمات و هشتگ‌های ممنوعه و… می‌شود

به فهرست کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ رجوع کنید. اگر کلمه مدنظر خود را پیدا نکردید و هنوز تردید داشتید، از آن استفاده کنید. در صورت ممنوع بودن کلمه، اینستاگرام به شما هشدار می‌دهد.

محتوای شما توسط اینستاگرام حذف می‌شود، اکشن بلاک می‌شوید (نمی‌توانید کامنت بگذارید، لایک و فالو کنید) و امکان دارد توسط سایر کاربران ریپورت شوید.

پست های مشابه

چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟

اینستاگرام از جمله پلتفرم‌های مهم و البته بسیار محبوبی است که به کاربران خود اجازه می‌د...

2024/08/11
20 ثانیه
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قسمت‌های جذاب این شبکه اجتماعی است که سادگی و کاربرپسند بودن آن سبب...

2024/08/17
1 دقیقه
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن

با روی کار آمدن اینستاگرام، تحول حیرت‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای بصری در شبکه‌های ا...

2024/08/24
30 ثانیه
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که همواره سعی دارد تا از طریق قابلیت‌های خود، ...

2024/09/01
20 ثانیه
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم

تا به حال اتفاق افتاده که پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، ولی بعد از مدتی کسی آن را لایک...

2024/09/08
1 دقیقه
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، قابلیت جدیدی به نام Flag for review، به معنی پرچم گذاری برای بررسی اینس...

2024/09/16
40 ثانیه
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام که روزانه میلیون‌ها کارب...

2024/09/23
50 ثانیه
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام

کلمه منشن به طور کلی به معنای اشاره کردن است. زمانی که شما کسی را در اینستاگرام منشن می‌کنید...

2024/09/23
1 دقیقه
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام استوری را معرفی کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد که استوری‌ گذاشتن در اینست...

2024/09/28
50 ثانیه
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

بارگذاری و لود نشدن استوری اینستاگرام، یکی از مشکلاتی است که همیشه کاربران اینستاگرام با آن مواجه...

2024/10/13
1 دقیقه

لطفا صبر کنید...