روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام

کسری حمیدی
09 March 2024
برای خواندن این مقاله 1 دقیقه زمان لازم است.

روش‌های رفع مشکل ریلز اینستاگرام

یکی از سوالات متداولی که این روزها از سوی برخی از کاربران اینستاگرام پرسیده می‌شود، این است که علت مشکل ریلز اینستاگرام یا نشان ندادن ریلز اینستاگرام به کاربران چیست؟

اگر شما نیز با این چالش مواجه هستید، جای نگرانی نیست! ما در این مطلب از خرید لایک به شما کمک می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر آن را حل کنید.

11 ترفند برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام

برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام، راه‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها به سادگی این معضل را از میان بردارید. برخی از این ترفندها عبارت اند از:

1. آپدیت برنامه اینستاگرام

بهتر است پیش از امتحان کردن روش‌های مختلف و پیچیده برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام؛ اول به سراغ روش‌های ساده‌تر برویم. استفاده از نسخه قدیمی برنامه، می‌تواند یکی از دلایل نشان ندادن ریلز اینستاگرام به شما باشد.

آپدیت اینستاگرام

برای به روزرسانی برنامه، بهتر است به سراغ App Store یا Google Play Store رفته و در نوار جستجوی این فروشگاه‌‌ها به دنبال برنامه‌ی اینستاگرام باشید. پس از پیدا کردن آیکون این برنامه می‌توانید بر روی واژه‌ی Update ضربه بزنید تا برنامه به روز رسانی شود.

2. اطمینان از فعال شدن قابلیت ریلز در کشور مورد نظر

چه کشورهایی می‌توانند از قابلیت ریلز استفاده کنند

پیش از بررسی مشکل بهتر است که در نوار جستجوی مرورگر خود آدرس زیر را سرچ کنید: 

https://help.instagram.com/804597213806653

حال بررسی کنید که آیا اسم کشور شما در لیست این برنامه قرار دارد یا خیر. قابلیت ریلز ممکن است در کشور مورد نظر شما در دسترس نباشد، بنابراین ممکن است نتوانید ریلزها ببینید یا حتی آن را به راحتی ایجاد کنید. در این صورت شما نمی‌توانید این مشکل را برطرف کنید؛ مگر اینکه از فیلترشکن استفاده کنید.

3. بررسی اتصال به اینترنت

اگر با خطای «Couldn't refresh feed» مواجه شدید، مطمئن باشید که به اینترنت متصل نیستید؛ یا اینکه سرعت اینترنت بسیار پایین است! از این رو باید سعی در اتصال مجدد به اینترنت داشته باشید. اگر اطمینان دارید که مشکل از اینترنت شما نیست؛ احتمالا با مشکلی از سوی ISP یا به عبارتی شرکت‌ ارائه دهنده خدمات اینترنتی مواجه هستید!

وای فای یا داده‌ تلفن همراه؟

برای اطمینان از این مشکل، اگر از داده‌‌های تلفن همراه خود برای دسترسی به Reels استفاده می‌کنید، به جای آن از Wi-Fi استفاده کنید؛ و بالعکس اگر از Wi-Fi استفاده می‌کنید، ببینید آیا Reels روی اتصال داده تلفن همراه شما کار می‌کند یا خیر.

4. عدم استفاده از قابلیت Data Saver

اگر از قابلیت دیتا سیور که به منظور صرفه‌جویی در مصرف اینترنت به کار گرفته می‌شود؛ استفاده می‌کنید، ممکن است ریلز‌ها برای شما پخش یا آپلود نشوند. برای برطرف کردن مشکل ریلز اینستاگرام در اینجا باید این قابلیت را خاموش کنید.

قابلیت دیتا سیور گوشی

برای خاموش کردن، روی عکس نمایه خود ضربه بزنید، سپس نماد منوی سه خطی را انتخاب کنید. حالا بر روی گزینه‌ی تنظیمات و حریم خصوصی (settings and privacy) ضربه بزنید. به قسمت Data usage and media quality بروید و گزینه‌ی Use less cellular data را خاموش کنید. با غیرفعال کردن این گزینه، احتمالا ریلز برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

5. حذف داده‌های پنهان یا حافظه Cash اینستاگرام 

اگر داده‌های حافظه پنهان برنامه دچار مشکل شوند، ممکن است شما با مسائلی مانند نشان ندادن ریلز اینستاگرام مواجه شوید. برای رفع این مشکل در سیستم‌عامل‌های اندروید لازم است تا مراحل زیر را طی کنید.

 Settings > Apps > Instagram > Storage & cache > Clear cache

پاک کردن کش اینستاگرام

اما برای iPhone و iPad، به جای آن که مراحل بالا را دنبال کنید؛ باید برنامه را حذف کرده و دوباره آن‌ را نصب کنید؛ زیرا به طور کلی تنظیماتی وجود ندارد که به شما اجازه دهد تا این فرایند را به طور خودکار انجام دهید.

6. خارج شدن از اپلیکیشن اینستاگرام و بازگشت مجدد به آن

log out  اینستاگرام

اگر اینستاگرام خود را آپدیت کردید و همچنان با مشکل ریلز اینستاگرام مواجه شدید، می‌توانید این راهکار را امتحان کنید. برای log out کردن یا خروج از برنامه، لازم است تا روی عکس نمایه خود ضربه بزنید، سپس نماد منوی سه خطی را انتخاب کنید. حالا بر روی گزینه‌ی تنظیمات و حریم خصوصی (settings and privacy) ضربه بزنید و در نهایت، Log out را انتخاب کنید. برای بازگشت به صفحه‌ی خود می‌توانید اطلاعات اینستاگرام‌ خود  (مانند نام کاربری و رمز عبور) را دوباره وارد کنید. 

7. استفاده از اینستاگرام لایت

استفاده از اینستاگرام لایت

به جای اینکه همیشه نیاز به پاک کردن حافظه پنهان برنامه یا نصب مجدد اینستاگرام داشته باشید، می‌توانید از Instagram Lite استفاده کنید. این نسخه از اینستاگرام فضای کمتری را نسبت به نسخه استاندارد و اصلی اشغال می‌کند. بر روی این فرمت نیز می‌توانید Reelsها را تماشا کنید. گفتنی است که این نسخه از اینستاگرام صرفا بر روی سیستم عامل‌های اندروید قابل اجرا است.

8. به روز کردن سیستم‌ عامل گوشی همراه

سیستم عامل‌های قدیمی، ممکن است باعث ایجاد مشکل در اجرای برنامه و مشکل ریلز اینستاگرام شوند. برای جلوگیری از بروز این اشکالات، بهتر است آن را به روزرسانی کنید. فرآیند به روز رسانی گوشی بر اساس اندروید و IOS متفاوت است. در قسمت زیر به چگونگی آن‌ها می‌پردازیم.

آپدیت سیستم عامل گوشی همراه

نحوه به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید:

 Settings > System > System Update

نحوه به‌روزرسانی سیستم عامل IOS:

 Settings > General > Software Update

9. حذف اینستاگرام و نصب مجدد آن

حذف برنامه اینستاگرام 

حذف و نصب مجدد برنامه اینستاگرام می‌تواند برخی از مشکلات مثل مشکل ریلز اینستاگرام را حل کنند. اگر هیچ کدام از ترفندهای بالا برای شما اثربخش نبود، می‌توانید این راه را امتحان کنید.

10. نصب نسخه بتا اینستاگرام

اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید؛ به صفحه اینستاگرام در Google Play Store بروید و برنامه بتا را انتخاب کنید. از آن جایی که با آیفون‌ و آی‌پد نمی‌توان به Google Play Store دسترسی داشت، نمی‌توان از نسخه بتا نیز استفاده کرد.

استفاده از اینستا بتا به جای نسخه اصلی اینستاگرام

گفتنی است که اگرچه نصب نسخه بتا به برخی از کاربران کمک می‌کند تا مشکل ریلز اینستاگرام را رفع کنند، اما نسخه بتا ممکن است مشکلات دیگری را برای آن‌ها به وجود آورد. دلیل چنین مشکلاتی این است که بتا به منظور تست ویژگی‌های آزمایشی قبل از انتشار در اینستاگرام اصلی ایجاد شده تا به توسعه‌دهندگان اینستاگرام اطلاع دهد که آیا قابلیت‌های آزمایشی با مشکل رو به رو می‌شوند یا خیر.

11. ارسال گزارش به اینستاگرام

اگر اطمینان دارید که همه‌ی راه‌های ممکن در لیست بالا را امتحان کرده اید، اما هنوز با مشکل Reels اینستاگرام رو به رو هستید؛ بهتر است در اسرع وقت مشکلتان را با پشتیبانی اینستاگرام در میان بگذارید. برای گزارش مشکل ریلز اینستاگرام، برنامه را باز کنید. روی عکس نمایه خود ضربه بزنید، سپس نماد منوی سه خطی را انتخاب کنید. حالا مراحل زیر را طی کنید:

Settings and privacy > Help > Report a problem > Report

ارسال گزارش به اینستاگرام

در این قسمت لازم است تا مشکل خود را تا حد امکان با جزئیات شرح دهید. همچنین می‌توانید برای پشتیبانی از مشکل خود و رفع آن، از مراحلی که آزمایش کرده‌اید اسکرین شات بگیرید.

کلام پایانی

در پایان باید گفت که قابلیت ریلز اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین ویژگی‌های این برنامه است؛ از این رو مشکل ریلز اینستاگرام و علت نشان ندادن ریلز در اینستاگرام می‌تواند تا حد زیادی کاربران را دچار چالش و نگرانی کند. ترفندهای بالا هر کدام به نوعی می‌توانند موثر واقع شوند. فقط کافی است که به ترتیب آن‌ها را امتحان کنید.

 

پست های مشابه

فرق ریلز و پست ویدیویی در اینستاگرام و نحوه انتخاب آن‌ها
فرق ریلز و پست ویدیویی در اینستاگرام و نحوه انتخاب آن‌ها

تفاوت ریلز و پست موضوع مهمی است که رمز موفقیت در اینستاگرام در آن نهفته است. پست‌های اینستاگ...

2024/02/20
40 ثانیه
آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام
آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یکی از بهترین قابلیت‌های این شبکه‌های اجتماغی محبوب است. از ویژگی ریلز ...

2024/03/02
30 ثانیه
۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید
۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید

تفاوت ریلز و استوری در اینستاگرام می‌تواند در انتخاب بهترین روش ارائه محتوا بسیار تاثیرگذار ...

2024/03/09
50 ثانیه
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار قابلیت Reels را راه اندازی کرد، کاربران برای فعال‌سازی م...

2024/03/09
50 ثانیه
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟

اینستاگرام یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است که تاکنون مورد توجه مخاطبان قرار گرف...

2024/03/09
50 ثانیه
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد

در آپدیت جدید شرکت مادر اینستاگرام یعنی متا، قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این...

2024/04/03
20 ثانیه
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که در پی تلاش برای تولید محتوا و گذاشتن استوری در اینستاگرام با کم بودن ...

2024/04/20
50 ثانیه
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام

ری اکشن تلگرام یکی از جذابترین قابلیت‌های این برنامه پرمخاطب است که امکان تعامل بیشتر کاربر ...

2024/04/21
1 دقیقه
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام

پیروی از قوانین و الگوریتم ریلز اینستاگرام، شبیه به تیراندازی به یک هدف متحرک است! درست زمانی که ...

2024/04/28
40 ثانیه
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل

بازیابی ریلز اینستاگرام چگونه است؟ در برخی مواقع ممکن است به صورت کاملا ناگهانی، ریلز اینستاگرام ...

2024/04/28
50 ثانیه

لطفا صبر کنید...