۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید

کسری حمیدی
09 March 2024
برای خواندن این مقاله 50 ثانیه زمان لازم است.

تفاوت ریلز و استوری

تفاوت ریلز و استوری در اینستاگرام می‌تواند در انتخاب بهترین روش ارائه محتوا بسیار تاثیرگذار باشد. در حال حاضر اینستاگرام به بخش جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده است. استوری و ریلز اینستاگرام دو ویژگی محبوب هستند که کاربران این شبکه اجتماعی به واسطه آن‌ها می‌توانند محتوای جذابی برای دیگران به اشتراک بگذارند.

در این مقاله از خرید لایک، تفاوت‌های این دو قابلیت جذاب اینستاگرام را بررسی می‌کنیم تا با توجه به نوع محتوا، انتخاب درستی برای انتشار آن از طریق ریلز یا پست داشته باشید.

تفاوت ریلز و استوری چیست؟ کدام مهم تر است؟

اینستاگرام با هر آپدیت، به امکاناتش گزینه‌های بیشتری اضافه می‌کند. این شبکه اجتماعی در نسخه‌های اولیه یک سرویس برای اشتراک گذاری تصاویر بود، بعد از مدتی پشتیبانی از آپلود ویدیو را اضافه کرد و سپس پیام دایرکت از راه رسید. بعد از اضافه شدن قابلیت استوری، قابلیت جدیدی با نام ریلز را نیز در سال 2020 معرفی کرد تا در رقابت با پلتفرم‌های مشابه مانند تیک تاک عقب نماند.

در حال حاضر اینستاگرام فقط برای سرگرمی و تفریح نیست و به بستری برای کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است. در پیج‌های بیزینسی و فروشگاه‌های اینستاگرامی رقابت حرف اول را می‌زند. به همین دلیل دانستن تفاوت ریلز و استوری و استفاده درست و به‌جا از هر کدام، می‌تواند کسب و کارها را در عرصه رقابت برای دیده شدن پیشتاز کند.

تفاوت‌های ریلز و استوری

تفاوت‌های مهم ریلز و استوری اینستاگرام عبارتند از:

1. تفاوت در محدودیت زمان ساخت ویدیو در ریلز و استوری

اولین تفاوت ریلز و استوری، محدودیت زمان آن‌ها است. در استوری اینستاگرام، می‌توانید ویدیوهای با طول حداکثر 60 ثانیه را به اشتراک بگذارید. اما در ریلز اینستاگرام، طول ویدیو می‌تواند تا 90 ثانیه باشد. البته ویدیوهای طولانی‌تر نیز در فرمت ریلز و در قسمت مربوط به Reels در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود. بنابراین ریلز به شما امکان می‌دهد تا ویدیوهایی با محتوای بیشتر ایجاد کنید.

زمان ساخت ویدیو در ریلز و استوری

2. فرمت مجاز برای استوری و ریلز متفاوت است

در ریلز اینستاگرام، شما تنها مجاز به ساخت و آپلود ویدیو هستید. اما استوری را می‌توانید در فرمت عکس، متن و ویدیو منتشر کنید. این تفاوت برای پیج‌های بیزینسی و فروشگاه اینستاگرام بسیار مهم است.

3. تفاوت در ابزارهای ویرایش و افکت‌ها برای تولید محتوا

استوری اینستاگرام دارای ابزارهای ساده ویرایش و افکت‌های محدود است. اما در ریلز اینستاگرام ابزارها و قابلیت‌های زیادی برای ساخت ویدئوهای منحصر به فرد قرار دارد. در Reels می‌توانید ویدیوهایی همراه با افکت‌ها و موزیک‌های خاص استفاده کنید و آن‌ها را با ویرایش‌های خلاقانه ترکیب کنید. این تفاوت مهم باعث می‌شود بازدید ریلز اینستاگرام شما نسبت به استوری بیشتر شود و از طریق آن فالوورهای بیشتری جذب کنید.

4. ظاهر و روند نمایش متفاوت است

استوری به صورت جداگانه و در بالای صفحه اصلی اینستاگرام برای کاربران این شبکه اجتماعی نمایش داده می‌شود. هنگامی که دنبال‌کنندگان شما به بخش استوری می‌روند، ویدیوها یا عکس‌ها به ترتیب زمانی به نمایش در می‌آیند. 

همانطور که در مقاله آموزش ریلز اینستاگرام بیان شد، ریلزها ویدیوهایی عمودی در فرم کوتاه هستند صفحه اصلی و در صف سایر پست‌ها قرار می‌گیرد. تنها وجه تمایز ریلز از پست های عادی، علامت ریلز است که روی ویدیوی آن نمایش داده می‌شود.

5. تفاوت در زمان نمایش در صفحه اینستاگرام

استوری اینستاگرام به صورت پیش‌فرض بعد از 24 ساعت حذف می‌شود و امکان ذخیره سازی آن توسط فالوورها وجود ندارد. البته می‌توانید با هایلایت کردن استوری‌های مدنظر خود، آن‌ها را در قسمت مخصوص به خود به صورت دائم نمایش دهید. اما ریلز اینستاگرام، تا زمانی که آن را حذف نکنید، در صفحه شما باقی می‌ماند و کاربر می‌تواند آن را ذخیره کند. Reels از الگوریتمی استفاده می‌کند که بر اساس تعامل کاربران، محتوای مرتبط و عوامل دیگر، محتواها را نمایش می‌دهد و تازگی محتوا اهمیت زیادی ندارد.

6. فرق ریلز با استوری در جذب فالوورهای جدید

استوری برای تعامل با مخاطبانی است که اکانت مورد علاقه خود را فالو می‌کنند. اما ریلز به صورت عمومی منتشر می‌شود و اگر اکانت شما خصوصی نباشد، سایر کاربران اینستاگرام نیز ممکن است آن را بینند. در واقع استوری برای مخاطبین پیج شما است ولی ریلز می‌توانید وارد اکسپلور شود و در معرض دید میلیون‌ها کاربر قرار بگیرد.

7. تفاوت در روش به اشتراک گذاری با سایر اکانت‌ها

وقتی اکانتی در استوری منشن می‌شود، استوری در اکانت او ظاهر نمی‌شود و فقط می‌تواند استوری را در اکانت خود دوباره منتشر کند. اما زمانی که اکانتی در ریلز Tag شود، ریلز تگ شده در قسمت مخصوص به Reels آن اکانت هم اضافه می‌شود.

تاثیر ریلز و استوری در ورود به اکسپلور

استوری، تنها برای بازدیدکنندگان پیج است و قابلیت نمایش در اکسپلور را ندارد. اما این جمله به این معنی نیست که نمی‌توانید با ساخت استوری، تعداد لایک، کامنت، اشتراک گذاری و فالوورهای خود را افزایش دهید. 

ساخت ریلز خلاقانه که بیشترین تعامل را از فالوورهای پیج داشته باشد، امکان ورود به اکسپلور را افزایش می‌دهد. اما  آیا تنها با ساخت یک ریلز خوب و ورود آن به اکسپلور می‌توان فالوورهای زیادی جذب کرد؟

خیر، زیرا در صورتی که در صفحه اینستاگرام خود محتوای جذابی نداشته باشید، کاربران بلافاصله بعد از ورود، آن را ترک می‌کنند.

تاثیر ریلز و استوری در ورود به اکسپلور

پس اهمیت محتوای پیج در افزایش تعامل و افزایش فالوور در اینجا مشخص می‌شود. اولین چیزی است که کاربر بعد از ورود به اکانت شما چک می‌کند، تعداد فالوورها است. سپس به سراغ استوری می‌رود و در صورتی که استوری‌ها مطابق با سلیقه او نباشد احتمالا صفحه شما را ترک می‌کند. در صورتی که استوری‌ها به اندازه کافی جذاب باشد به سراغ پست‌های شما خواهد رفت. در اینجا تعداد کامنت‌ها و لایک‌ها اهمیت پیدا می‌کند. برای افزایش لایک و کامنت علاوه بر محتوای خوب، می‌توانید از سرویس خرید لایک اینستاگرام و یا خرید سرویس کامنت استفاده کنید.

بنابراین با توجه به تفاوت‌هایی که میان ریلز و استوری وجود دارد، می‌توان نتیجه گرفت استفاده از هرکدام از این قابلیت‌ها در جای درست می‌تواند باعث افزایش بازدید و افزایش فالوور اینستاگرام شود.

کاربردهای استوری در اینستاگرام

دانستن کاربردهای استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در انتخاب ریلز یا استوری داشته باشید. در زیر به برخی از این کاربردها اشاره می‌کنیم:

کاربردهای استوری در اینستاگرام

رونمایی از محصولات و خدمات جدید

استوری یک راه عالی برای معرفی محصولات و خدمات جدید کسب و کارها در اینستاگرام است. می‌توانید تصاویر و ویدیوهای کوتاهی از محصولات، خدمات و پیشنهادهای خرید ۲۴ ساعته خود در استوری‌ها قرار دهید.

اشترک لحظات روزانه

استوری اینستاگرام روش مناسبی برای اشتراک گذاری لحظات روزانه با فالوورها به خصوص برای اینفلوئنسرها و بلاگرها است. ویدیوهای کوتاه از فعالیت‌ها، سفرها و سایر لحظات جذاب را در Story  به نمایش بگذارید.

تبلیغات و بازاریابی در استوری اینستاگرام

استوری‌ها روش مناسبی برای انتشار محتوای تبلیغاتی است. با قرار دادن تبلیغات در استوری‌های خود، به صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و بازخوردها را مشاهده و بررسی کنید.

برگزاری نظرسنجی و پرسش و پاسخ

یکی از قابلیت‌های مهم استوری که در ریلز وجود ندارد، استیکر نظرسنجی و سوال است. می‌توانید از فالوورهایتان در مورد موضوع خواصی سوال بپرسید، پیشنهاد آن‌ها را جمع‌آوری کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید. این روش یک راه عالی برای افزایش تعامل با مخاطبان و به دست آوردن بازخورد مستقیم است.

کاربردهای ریلز در اینستاگرام

استفاده از ویژگی‌های Reels در اینستاگرام، کاربردهای مخصوص به خود را دارد که با استوری کمی متفاوت است. در ادامه به چند کاربر مهم آن اشاره می‌کنیم:

کاربردهای ریلز در اینستاگرام

ایجاد محتوای خلاقانه و انحصاری و سرگرم کننده

با استفاده از قابلیت Reels، می‌توانید ویدیوهای کوتاه، خلاقانه، سرگرم کننده و منحصر به فرد بسازید. استفاده از موسیقی، صدا، افکت‌ها و ابزارهای ویرایش مختلف راهی برای رسیدن به حداکثر تعامل و ورود به اکسپلور است.

ارائه محتواهای تفریحی و سرگرم‌کننده مانند ویدیوهای کمدی، رقص، چالش‌ها و… در قالب ویدیوهای کوتاه، از کاربردهای جذاب ریلز است.

تبلیغات و بازاریابی در ریلز

از ریلز می‌توانید برای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی خلاقانه و جذاب، برای محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. مهم‌ترین تفاوت ریلز و استوری در تبلیغات، تعداد کسانی است که ممکن است تبلیغات را مشاهده کنند. در استوری تنها فالوورهای پیج شانس مشاهده تبلیغات را آن هم در فرص 24 ساعته دارند. اما ریلز به صورت عمومی در اینستاگرام منتشر می‌شود و ممکن است با ورود به اکسپلور، به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

راه‌اندازی چالش‌ها و رویدادها

چیزی که شبکه اجتماعی تیک تاک را بر سر زیان‌ها آورد، برگزاری چالش‌های آن بود. همانطور که می‌دانید اینستاگرام قابلیت ریلز را به تقلید از شبکه اجتماعی تیک تاک به قابلیت‌های خود اضافه کرد. بنابراین با ساخت چالش‌های ویدیویی در ریلز و دعوت کاربران به آن، به حداکثر تعامل دست یابید. این روش می‌تواند برای جمع‌آوری ویدیوهایی با محتواهای مشابه و همچنین برقراری ارتباط با دنبال‌کنندگان بسیار مفید باشد.

افزایش تعامل و رشد دنبال‌کنندگان

استفاده از Reels می‌تواند به افزایش تعامل با دنبال‌کنندگان شما و رشد پیج شما کمک کند. ویدیوهای جذاب و خلاقانه شما می‌توانند بیشترین تعداد لایک، نظر و اشتراک‌گذاری را به دست آورند و باعث جذب دنبال‌کنندگان جدید و افزایش شهرت شما در اینستاگرام شوند.

سخن پایانی

استوری و ریلز اینستاگرام دو ویژگی‌ کاربردی برای رسیدن به تعامل بالا و افزایش فالوور هستند. دانستن تفاوت ریلز و استوری می‌تواند به شما کمک کند تا بر اساس نیاز کاربران و نوع محتوایی که قرار است منتشر کنید، انتخاب بهینه‌تری داشته باشید.

با استوری مناسب برای به اشتراک گذاری لحظات زندگی روزمره و در جریان بودن است، در حالی که ریلز بهترین انتخاب برای ارائه محتوای طولانی‌تر و عمیق‌تر است. با درک تفاوت‌ها و کاربردهای هر دو ویژگی، کاربران می‌توانند به بهترین شکل از آن‌ها بهره‌برداری کنند و محتوای جذاب و پربارتری را به فالوورهای خود ارائه دهند.

 

پست های مشابه

فرق ریلز و پست ویدیویی در اینستاگرام و نحوه انتخاب آن‌ها
فرق ریلز و پست ویدیویی در اینستاگرام و نحوه انتخاب آن‌ها

تفاوت ریلز و پست موضوع مهمی است که رمز موفقیت در اینستاگرام در آن نهفته است. پست‌های اینستاگ...

2024/02/20
40 ثانیه
آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام
آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یکی از بهترین قابلیت‌های این شبکه‌های اجتماغی محبوب است. از ویژگی ریلز ...

2024/03/02
30 ثانیه
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام

یکی از سوالات متداولی که این روزها از سوی برخی از کاربران اینستاگرام پرسیده می‌شود، این است ...

2024/03/09
1 دقیقه
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار قابلیت Reels را راه اندازی کرد، کاربران برای فعال‌سازی م...

2024/03/09
50 ثانیه
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟

اینستاگرام یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است که تاکنون مورد توجه مخاطبان قرار گرف...

2024/03/09
50 ثانیه
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد

در آپدیت جدید شرکت مادر اینستاگرام یعنی متا، قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این...

2024/04/03
20 ثانیه
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که در پی تلاش برای تولید محتوا و گذاشتن استوری در اینستاگرام با کم بودن ...

2024/04/20
50 ثانیه
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام

ری اکشن تلگرام یکی از جذابترین قابلیت‌های این برنامه پرمخاطب است که امکان تعامل بیشتر کاربر ...

2024/04/21
1 دقیقه
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام

پیروی از قوانین و الگوریتم ریلز اینستاگرام، شبیه به تیراندازی به یک هدف متحرک است! درست زمانی که ...

2024/04/28
40 ثانیه
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل

بازیابی ریلز اینستاگرام چگونه است؟ در برخی مواقع ممکن است به صورت کاملا ناگهانی، ریلز اینستاگرام ...

2024/04/28
50 ثانیه

لطفا صبر کنید...