فرق ریلز و پست ویدیویی در اینستاگرام و نحوه انتخاب آن‌ها

خریدلایک kharidlikes
20 February 2024
برای خواندن این مقاله 40 ثانیه زمان لازم است.

تفاوت ریلز و پست

تفاوت ریلز و پست موضوع مهمی است که رمز موفقیت در اینستاگرام در آن نهفته است. پست‌های اینستاگرام از بدو تولد این شبکه اجتماعی محبوب وجود داشت، اما reels امکانی است که از سال 2020 به اینستاگرام اضافه شد. اینفلوئنسرهای اینستاگرام، راز موفقیت در اینستاگرام را استفاده از قابلیت‌های جذاب ارائه شده در ریلز می‌دانند.

ریلز اینستاگرام چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین ریلز و پست وجود دارد؟

ریلز اینستاگرام یکی از ویژگی‌های اینستاگرام است که درحال حاضر در بیش از ۵۰ کشور دنیا از جمله ایران فعال است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده با افکت‌های جذاب و موزیک‌های ترند ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام بر اساس علایق کاربران، ریلزها را به آن‌ها نمایش می‌دهد. اگر ریلز در صفحه عمومی (Public) منتشر شود و مطابق با سلایق کاربران باشد، اینستاگرام احتمالا آن‌ را در صفحه اکسپلور، به کاربرانی که ممکن است علاقه مند به این سبک از ریلز باشند نمایش می‌دهد. اگر به دنبال بالا بردن تعامل و افزایش فالوورهای خود هستید علاوه بر روش‌هایی مانند خرید لایک اینستاگرام و دیگر خدمات، حتما از این قابلیت استفاده کنید چون جذابیت ریلز باعث جلب توجه مخاطبین می‌شود.

با توجه به امکانات بیشماری که ریلز در اینستاگرام فراهم می‌کند، برندهای بسیاری بر روی ریلزها سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام می‌دهند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که با استفاده از ریلز، می‌توانند محتوای خود را بدون پرداخت هزینه به مخاطبان خود ارائه دهند.

برای پی بردن به تفاوت ریلز و پست در این مقاله از خرید لایک به توضیح مختصری از هرکدام می‌پردازیم.

پست ویدیویی معمولی یا همان Feed

قبل از آپدیت جدید اینستاگرام، تنها امکان اشتراک گذاری پست‌های ویدیویی تا حداکثر زمان 60 ثانیه ممکن بود. البته با اضافه شدن قابلیت پست چند اسلایدی (حداکثر ۵ اسلاید)، این محدودیت کمی جبران شد. با توجه به محدویت تعداد اسلایدها، قابلیت IGTV در رقابت با یوتیوب به اینستاگرام اضافه شد و ویدئوهای بلند (حداکثر 10 دقیقه‌ای) به صورت IGTV در سایز 9:16 گذاشته می‌شد.

اینستاگرام برای کاهش تفاوت بین ویدئوهای کوتاه و بلند در آپدیت‌های جدید خود، روشی به نام ریلز (Reels) را معرفی کرده است. البته توجه کنید که نمایش ویدیو در حالت ریلز به صورت عمودی است. اگر ویدیو شما در حالت افقی ضبط شده است بهتر است آن را به صورت پست ویدئویی اسلایدی منتشر کنید.

ریلز (Reels)

اینستاگرام، استوری و IGTV را به تقلید از اسنپ چت و یوتیوب به اپلیکیشن خود اضافه کرد. در قدم بعدی با توجه به علاقه کاربران به پلتفرم ویدئویی تیک تاک تصمیم گرفت قابلیت‌های آن‌ را به اپلیکیشن خود اضافه کند. در همین راستا  Instagram Reels را به این پلتفرم محبوب در شبکه‌های اجتماعی اضافه کرد.

ریلز یا Reels

با ارائه این ویژگی جدید، اینستاگرام توانسته است مخاطبان خود را شگفت‌زده کند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوهای متنوع و جذابی با مدت زمان 15 تا 90 ثانیه را ایجاد کنید. با استفاده از ویدئوهای کوتاه، مبتکرانه و منحصر به فرد، شما می‌توانید محصولاتی را تبلیغ کنید یا محتوای آموزشی ارزشمندی را به ارمغان بیاورید.

با وجود تفاوت‌های بین ریلز و پست‌های اینستاگرام، این قابلیت تا کنون از بین سایر قابلیت‌های اینستاگرام بیشتر مورد توجه و محبوبیت قرار گرفته است. ریلز به عنوان یک پکیج جامع، شامل همه آن چیزهایی است که کاربران در اینستاگرام به آن‌ها نیاز دارند.

بررسی تفاوت‌های مهم بین ریلز و پست 

ریلز و پست، دو نوع محتوای مشابه با تفاوت‌های جزئی و مهم هستند. آیا می‌خواهید بدانید ریلز بهتر است یا پست، و این که کدام یک از این دو محتوا، شانس بیشتری برای ورود به اکسپلور را دارند؟  برای پاسخ به این سوال‌ها در ادامه مهم‌ترین تفاوت‌های این دو را بیان می‌کنیم. 

1. تفاوت در نوع محتوا و محل قرارگیری آن در صفحات

پست در اینستاگرام، یک عکس یا ویدیویی طولانی است که شامل متن (کپشن)، لوکیشن و هشتگ می‌باشد. پست‌ها برای قرارگیری در صفحه اصلی یا Feed ایجاد می‌شوند که می‌توانند محتوای بصری پیج را بهبود ببخشند.

در مقابل، ریلز اینستاگرام یک ویدیوی کوتاه و خلاقانه بوده که شامل چند عکس یا صحنه هیجان انگیز است. برای ساخت ریلز می‌توانید از ابزارهای مختلفی نظیر فیلترها، موسیقی، متن و…استفاده کنند. 

2. تفاوت در تعداد بازدیدهای ریلز اینستاگرام نسبت به پست بر اساس تجربیات کاربران

مطابق با تجربیات کاربران و اینفلوئنسرهای اینستاگرام و همچنین تحلیل اینسایت ریلز اینستاگرام، می‌توان ادعا کرد ریلزها نسبت به سایر ویدیوهایی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند، بازدید بیشتری دریافت می‌کنند. مطابق الگوریتم‌های اینستاگرام، ریلزها می‌توانند راحت‌تر به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنند.

تفاوت ریلز و پست در تعداد بازدید

ورود به اکسپلور و دیده شدن بیشتر در اینستاگرام به معنی فالوور بیشتر، درآمد بیشتر، سود بهتر و در نهایت اعتبار بیشتر است. برای ثابت شدن ادعای کاربران می‌توانید ریلز خود را اینستاگرام به اشتراک بگذارید و نتایج فوق‌العاده آن را مشاهده کنید.

3. قرار گرفتن همه ابزارهای ساخت ویدیو در یک جا

تفاوت بعدی ریلز و پست اینستاگرام این است که برای منتشر کردن یک ویدیو به شکل ریلز، نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف برای ادیت ویدیو خود ندارید. همه چیز در یک جا راحت و بی‌دردسر در خود فضای اینستاگرام در دسترس است.

تفاوت ریلز و پست در ابزارهای ساخت ویدیو

اگر نمی خواهید مانند پست معمولی وقت زیادی را برای ادیت و ویرایش ویدیو خود با ابزارهای خارج از برنامه صرف کنید، ریلز با امکانات زیاد ویرایش در خود اپلیکیشن اینستاگرام، امکان ساخت ویدئو غیر تکراری و کاربر پسند را فراهم می‌کند. امکان تغییر سرعت ویدیو، استفاده از فرم‌های نظر سنجی و ده‌ها قابلیت دیگر به صورت درون برنامه در Instagram Reels فراهم است.

4. تفاوت در مدت زمان و سرعت ساخت ویدیو

مهم‌ترین تفاوت‌ ریلز و پست معمولی اینستاگرام، مدت زمان و سرعت ساخت آن‌ها است. در ریلز اینستاگرام، امکان ساخت ویدیو 15 تا 90 ثانیه‌ای وجود دارد. اما در پست معمولی، طول ویدیو از یک دقیقه (پست معمولی تک اسلایدی) تا 10 دقیقه (IGTV) ممکن است.

قابلیت Reels برای افرادی که هم وقت محدودی دارند و هم می‌خواهند در محیط اینستاگرام فعال بمانند، بسیار سودمند است. زیرا برای ساخت ریلز، نیازی به صرف زمان طولانی نیست چرا که همه امکانات ساخت ویدیو در یک مکان وجود دارد. از طرفی امکان ساخت ویدیو 15 ثانیه‌ای فراهم است و دیگر نیازی نیست ساعت‌های طولانی را برای ساخت ویدیو و انتشار آن در اینستاگرام صرف کنید.

چگونه ریلز را در قسمت پست‌ها بگذاریم؟

تمام فرمت‌های محتوا در اینستاگرام مانند پست، استوری و IGTV در قسمت‌های مشخص شده مخصوص به خود دسته‌بندی می‌شوند. ریلز اینستاگرام نیز در بخش جدیدی به نام Reels نمایش داده می‌شود. زمانی که کاربران Reels جدیدی به اشتراک بگذارند، این ویدیو در دسته بندی ویژه خود منتشر می‌شود.

اگر می‌خواهید همزمان با پخش ریلز، ویدیو خود را در قسمت پست‌ها نیز به نمایش بگذارید، مراحل زیر را انجام دهید:

1. به قسمت Reels در پروفایل پیج خود رفته و ریلز مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

2. اگر روی سه خط پایین سمت راست کلیک کنید، چند گزینه را مشاهده می‌کنید.

3. کافی است در بین گزینه‌ها "manage" را انتخاب کنید.

4. در انتها با کلیک روی گزینه "add to profile grid" ریلز را در قسمت پست‌ها بگذارید.

اکنون پست شما هم در صفحه اصلی و هم در بخش ریلز ظاهر می‌شود.

قرار دادن ریلز در قسمت پست

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در مورد تفاوت ریلز و پست بیان شد، توصیه می‌شود از ریلز بیشتر در برنامه انتشار خود استفاده کنید. با توجه به قابلیت‌های برتر ریلز نسبت به پست، بهتر است ریلز را به عنوان گزینه اصلی در نظر بگیرید. زیرا ریلز همه ابزارهای ویرایش را به صورت یکپارچه در خود برنامه اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجایی که در Reels امکان ساخت ویدیوهای 15 تا 90 ثانیه‌ای وجود دارد، می‌توانید پست‌های کوتاهتر در تعداد بالاتر منتشر کنید.

با توجه به تجربیات کاربران و اینفلوئنسرهای اینستاگرام، Reels شانس بیشتری برای ورود به اکسپلور نسبت به پست معمولی دارد. پس اگر یک ویدیو کوتاه و بامزه دارید که دوست دارید در پیجتان برای مدت‌ها بماند و جاودانه شود و همچنین بازدید و لایک بیشتری دریافت کند، حتما از ریلزاستفاده کنید.

 

U06370656 | 12 March 2024

با سلام درسته من هم رفتم بررسی کردم متوجه شدم که در قسمت ریلز دیگه نیازی به برنامه فتوشاپ نداریم همه چیز اماده شده تا پستتونو خیلی خوب به انتشار بزارید


Reply to: @U06370656
(Admin) خریدلایک kharidlikes | 13 March 2024

با سلام، بله، درست است! اینستاگرام ابزارهای متعددی را در بخش ریلز فراهم کرده است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به برنامه‌های خارجی مانند فتوشاپ، ویدیوهای خلاقانه و جذاب بسازند. از ویرایش‌های پایه مانند برش و اضافه کردن موسیقی گرفته تا افکت‌ها و فیلترهای متنوع، همه و همه در داخل اپلیکیشن قابل دسترس هستند تا فرآیند تولید محتوا را آسان‌تر و سریع‌تر کنند. از این که تجربه‌تان را در این زمینه به اشتراک گذاشتید متشکرم و امیدوارم از این ابزارها برای خلق محتوای جذاب و دیدنی بهره ببرید!


پست های مشابه

آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام
آموزش افزایش حداکثر زمان ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یکی از بهترین قابلیت‌های این شبکه‌های اجتماغی محبوب است. از ویژگی ریلز ...

2024/03/02
30 ثانیه
۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید
۷ تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام در بروزرسانی جدید

تفاوت ریلز و استوری در اینستاگرام می‌تواند در انتخاب بهترین روش ارائه محتوا بسیار تاثیرگذار ...

2024/03/09
50 ثانیه
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام
روش‌های موثر برای رفع مشکل ریلز اینستاگرام

یکی از سوالات متداولی که این روزها از سوی برخی از کاربران اینستاگرام پرسیده می‌شود، این است ...

2024/03/09
1 دقیقه
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام
نحوه فعال سازی موزیک ریلز اینستاگرام

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار قابلیت Reels را راه اندازی کرد، کاربران برای فعال‌سازی م...

2024/03/09
50 ثانیه
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟
چگونه مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را حل کنیم؟

اینستاگرام یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است که تاکنون مورد توجه مخاطبان قرار گرف...

2024/03/09
50 ثانیه
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد
قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شد

در آپدیت جدید شرکت مادر اینستاگرام یعنی متا، قابلیت ویرایش پیام‌های دایرکت اینستاگرام به این...

2024/04/03
20 ثانیه
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟
علل کم بودن بازدید استوری اینستاگرام چیست؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که در پی تلاش برای تولید محتوا و گذاشتن استوری در اینستاگرام با کم بودن ...

2024/04/20
50 ثانیه
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام
ری اکشن تلگرام چیست؟ روش‌های افزایش ری اکشن تلگرام

ری اکشن تلگرام یکی از جذابترین قابلیت‌های این برنامه پرمخاطب است که امکان تعامل بیشتر کاربر ...

2024/04/21
1 دقیقه
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام
نکاتی طلایی در مورد الگوریتم ریلز اینستاگرام

پیروی از قوانین و الگوریتم ریلز اینستاگرام، شبیه به تیراندازی به یک هدف متحرک است! درست زمانی که ...

2024/04/28
40 ثانیه
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل
بازیابی ریلز اینستاگرام به صفحه اصل

بازیابی ریلز اینستاگرام چگونه است؟ در برخی مواقع ممکن است به صورت کاملا ناگهانی، ریلز اینستاگرام ...

2024/04/28
50 ثانیه

لطفا صبر کنید...