چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

کسری حمیدی
13 October 2024
برای خواندن این مقاله 1 دقیقه زمان لازم است.

رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

بارگذاری و لود نشدن استوری اینستاگرام، یکی از مشکلاتی است که همیشه کاربران اینستاگرام با آن مواجه می‌شوند. بسیاری از مواقع، کند بودن سرعت اینترنت باعث بروز این مشکل می‌شود. اما در مواقعی، علت ماجرا عمیق‌تر از این حرف‌ها است و باید به آن رسیدگی کرد. 

 با ما در این مقاله از خرید لایک همراه باشید تا مهم‌ترین دلایل باز نشدن استوری اینستاگرام را بررسی کنیم و باهم‌فکری، راه حلی برای رفع این مشکل ارائه کنیم.

اهمیت استوری اینستاگرام (Instagram Story)

قابلیت استوری اینستاگرام، اهمیت بسیار زیادی دارد. همه‌ی کاربران این اپلیکیشن، روزانه تعدادی استوری آپلود می‌کنند. از طرفی استوری، در کنار ریلز (Reels)،  یکی از پربازدیدترین بخش‌های اینستاگرام است. از روز معرفی شدن استوری تا به امروز، بخش‌های مختلفی به آن اضافه شد که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. مدت زمان استوری اینستاگرام برای تصاویر ۱۵ ثانیه و برای فیلم از ۱ تا ۶۰ ثانیه است. پس از گذشت ۲۴ ساعت، استوری آپلود شده حذف خواهد شد.

یکی از راه‌های ایجاد تعامل با سایر کاربران و افزایش فالوور، توجه به میزان بازدید استوری اینستاگرام است. اگر استوری به طور کامل آپلود نشود، فالوورها و مخاطبان شما نمی‌توانند استوری را ببینند و در نتیجه آمار بازدید استوری‌های شما کاهش می‌یابد. اما دلیل باز نشدن استوری اینستاگرام چیست؟

دلایل باز نشدن استوری اینستاگرام

باز نشدن یا به اصطلاح لود نشدن استوری اینستاگرام، دلایل متفاوتی دارد. یکی از این مشکلات، کاهش سرعت اینترنت یا قطعی فیلترشکن است که دامن گیر کاربران اینستاگرام می‌شود. یکی دیگر از این موارد زمانی رخ می‌دهد که صاحب اکانت، یک استوری را با موفقیت آپلود می‌کند، اما صدای استوری او قطع می‌شود. گاهی هم کسی یک استوری را بارگذاری می‌کند، اما شما نمی‌توانید آن را ببینید. همه‌ی این اتفاقات دلایل خاص خودشان را دارند. با ما همراه باشید تا این دلایل را بررسی کنیم.

رفع مشکل آپلود نشدن استوری اینستاگرام

اگر هنگام بارگذاری کردن استوری در اینستاگرام، با مشکلاتی مواجه شدید، از روش‌های زیر استفاده کنید:

اینستاگرام خود را ببندید و دوباره باز کنید

شرکت متا به طور مداوم اینستاگرام را آپدیت می‌کند تا این نرم افزار، بدون هیچ باگ و مشکلی در اختیار کاربران قرار گیرد. اما گاهی اوقات این باگ‌ها دامن‌گیر کاربران می‌شوند. اگر هنگام بارگذاری استوری در اینستاگرام، نرم افزار هنگ کرد یا با ارور مواجه شدید، اینستاگرام را ببندید و مجدداً باز کنید. این اتفاق بارها برای کاربران رخ داده است و علت آن، احتمالا باگ‌هایی است که بعد از آپدیت اینستاگرام به وجود می‌آیند.

از قابلیت Mobile data settings استفاده کنید

قابلیت Data Saver در اینستاگرام به کاهش مصرف اینترنت کمک می‌کند. با فعال کردن این گزینه، استفاده‌ی غیر ضروری از اینترنت محدود می‌شود و نرم افزار با سرعت بیشتری بالا می‌آید. برای حل مشکل آپلود نشدن استوری اینستاگرام، باید این گزینه را فعال کنید. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  • نرم افزار اینستاگرام را در موبایل خود باز کنید و به قسمت پروفایل بروید.

  • با انتخاب آیکون سه خط در بالای صفحه، به بخش Settings بروید.

  • حال در این بخش Mobile data settings را پیدا کنید.

در بخش Mobile data settings، دو گزینه می‌بینید:

 با فعال کردن گزینه اول، یعنی Data saver، محتوا با کیفیت پایین‌تری دانلود می‌شود و مراحل آپلود در اینستاگرام، سرعت بیشتری خواهد داشت. 

گزینه دوم Upload at highest quality است؛ با فعال کردن این تیک، محتوای شما با بالاترین کیفیت ممکن بارگذاری خواهد شد. پس برای رفع مشکل بارگذاری استوری اینستاگرام، باید این تیک را بردارید. بدین گونه، استوری شما به سادگی و با حجم کمتر بارگذاری خواهد شد.

تنظیمات Data saver اینستاگرام

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

اتصالات اینترنت برای ما همیشه با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده اند. یکی از رایج‌ترین دلایل عدم بارگذاری استوری اینستاگرام، ارور اتصال به اینترنت یا کندی بیش از اندازه‌ی سرعت شبکه است. برای رفع این مشکل، اینترنت خود را خاموش و مجددا روشن کنید. هم‌چنین یک بار سیمکارت خود را روی حالت Airplane قرار دهید و سپس از این حالت خارج کنید تا اینترنت شما به حالت اولیه بازگردد. علاوه بر این اگر به اینترنت ثابت (Wifi) دسترسی دارید، اینترنت موبایل خود را به حالت وای فای تغییر بدهید و مجدداً تلاش کنید.

از اکانت خود خارج شوید

گاهی به دلیل اعمال محدودیت از طرف اینستاگرام، مشکلات فنی متعددی برای شما اتفاق می‌افتد. شاید اینستاگرام به هر دلیلی آی پی شما را مسدود کرده باشد. در مواردی نیز اینستاگرام به مسائل امنیتی (Security) اکانت شما مشکوک می‌شود. برای حل این مشکل، یک‌بار از حساب اینستاگرام خود خارج شوید و دوباره Log in کنید. در صورت نیاز، فیلترشکن خود را تغییر دهید و از فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده کنید. حال استوری مجددا را آپلود کنید.

حافظه Cache را پاک کنید

حافظه کش به حافظه پنهان نرم افزار معروف است. تقریبا همه‌ی نرم افزارها حافظه‌ی cache را دارند و اینستاگرام از این قاعده مستثنی نیست. cache اینستاگرام، با اشغال بخش زیادی از حافظه موبایل، باعث کندی سرعت نرم افزار می‌شود.

برای پاک کردن حافظه کش در موبایل‌های اندروید به شیوه زیر عمل کنید:

  • انگشت خود را روی آیکون نرم افزار اینستاگرام نگه دارید.

  • در نوار باز شده، روی علامت تعجب بالای نوار کلیک کنید تا به صفحه Info بروید.

  • حال روی Storage کلیک کنید.

  • اگر می‌خواهید حافظه Cache را پاک کنید، گزینه Clear cache را انتخاب کنید.

  • اگر می‌خواهید علاوه بر Cache تمام داده‌های نرم افزار را پاک کنید، گزینه Clear data را لمس کنید.

متاسفانه پاک کردن Cache در آیفون امکان پذیر نیست و برای این کار باید نرم افزار را پاک کنید.

پاک کردن حافظه Cache اینستاگرام

Data saver mode موبایل را فعال کنید

حالت Data saver mode به کاهش مصرف اینترنت موبایل کمک می‌کند. برای افزایش سرعت دانلود و آپلود می‌توانید این حالت را فعال کنید. علاوه براین، با انتخاب Data saver mode، استفاده سایر نرم افزارها از اینترنت متوقف می‌شود. به این ترتیب می‌توانید استوری خود را با سرعت بیشتری آپلود کنید.

برای این کار در موبایل‌های سامسونگ به ترتیب زیر عمل کنید:

  • به Settings بروید.

  • گزینه Data Usage را انتخاب کنید.

  • در صفحه باز شده تیک Data saver را فعال کنید.

فعال کردن Data saver اندروید

فعال کردن Data saver در گوشی آیفون به این شکل است:

  • وارد Settings شوید و Cellular را انتخاب کنید.

  • سپس گزینه Cellular Data Option را انتخاب کنید.

  • در صفحه باز شده گزینه Low Data Mode را فعال کنید.

فعال کردن Data saver آیفون

اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید

در نهایت اگر روش‌های گفته شده به شما کمک نکردند، اینستاگرام را حذف و مجدداً نصب کنید. اگر موفق به انجام این کار نشدید، می‌توانید اینستاگرام خود را آپدیت کنید. سپس دوباره برای بارگذاری استوری تلاش کنید.

رفع مشکل عدم نمایش استوری دیگران در اینستاگرام

همان طور که اشاره شد، آپلود نشدن استوری اینستاگرام دلایل مختلفی دارد. اما گاهی اوقات استوری‌های دیگران برای شما نمایش داده نمی‌شوند. این اتفاق چه دلایلی دارد؟

آپلود نشدن کامل استوری

گاهی اوقات استوری دیگران در اینستاگرام به طور کامل بارگذاری نمی‌شود؛ یا پس از بارگذاری، بلافاصله توسط صاحب پیج حذف می‌شود. در این حالت شما آیکون استوری را در نوار بالای صفحه می‎‌بینید؛ اما پس از باز کردن استوری، با یک صفحه خاکستری رنگ و ارور This story is unavailable مواجه می‌شوید. مطمئن باشید که این مشکل از طرف شما نیست و صاحب پیج، باید استوری را حذف کند.

باز نشدن صدا در استوری (به دلیل کپی رایت)

یکی دیگر از مشکلات اینستاگرام، احتمال بی صدا شدن استوری برای کاربران ایرانی است. این مشکل زمانی دامنگیر کاربران می‌شود که در استوری از موسیقی‌های اینستاگرام استفاده کنند. موسیقی‌های اینستاگرام، در بسیاری از کشورها شامل قانون کپی رایت هستند. از طرفی، کاربران ایرانی برای استفاده از اینستاگرام، باید از فیلترشکن استفاده کنند. بسیاری از این فیلترشکن‌ها نیز مدام آی پی خود را تغییر می‌دهند. به همین خاطر، هنگامی که از فیلترشکن استفاده می‌کنید، صدای استوری برای شما قطع می‌شود. اینستاگرام نیز این مشکل را به شکل هشدار زیر به اطلاع شما می‌رساند:

Instagram music isn’t available in your region

باز نشدن استوری اینستاگرام به دلیل هاید بودن (Hide)

گاهی اوقات دیگران موفق به دیدن یک استوری می‌شوند اما شما نمی‌توانید آن استوری را ببینید؛ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که صاحب اکانت، استوری را از دید شما مخفی یا Hide کرده باشد.

یکی از راه‌های فهمیدن این موضوع، بررسی هایلایت‌های پیج اوست؛ پس به صفحه شخص موردنظر بروید. اگر هایلایت‌های او را ندیدید، احتمالا استوری از دید شما مخفی شده است.

آموزش هاید کردن استوری اینستاگرام

برای هاید کردن یک نفر در استوری اینستاگرام، به ترتیب زیر عمل کنید:

  • به استوری بروید و روی سه نقطه پایین صفحه (More) کلیک کنید.

  • گزینه Story settings را لمس کنید و به Hide story from بروید.

  • پیج‌هایی که نمی‌خواهید استوری شما را ببینند انتخاب کنید و Done را بزنید.

علت باز نشدن لینک در استوری اینستاگرام

یکی دیگر از مشکلات استوری اینستاگرام، باز نشدن لینک است. گاهی اوقات به دلیل اشتباه تایپی موجود در لینک، آدرس لینک نامعتبر می‌شود. بنابراین پیش از گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، حتما آن را از نظر املایی بررسی کنید.

یکی دیگر از دلایل باز نشدن لینک در استوری اینستاگرام، حذف پیوندهای مشکوک توسط اینستاگرام است. اینستاگرام برای برقراری امنیت، به پیوندهای خارجی حساس است و در مواقعی آن‌ها را حذف می‌کند. برای رفع این مشکل، تنها کافی است لینک مورد نظر خود را در یک سایت واسط و مطمئن، مانند https://zil.ink/ بارگذاری کنید.

 حال به اینستاگرام بروید و استوری خود را بسازید. هنگام ساختن استوری، از بخش استیکرها، با انتخاب Link، آدرس جدید را کپی کنید. مطمئنا با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد.

کلام آخر

استوری گذاشتن، علاوه بر اینکه یکی از عادت‌های ماست، برای گسترش کسب و کار ما در اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر استوری مورد نظر، به هر دلیلی آپلود نشود، باید به دنبال راهکارهای حل این مشکل بگردیم. مسائل مختلفی نظیر سرعت اینترنت، فیلترشکن، محدودیت‌های تلگرام و… باعث به وجود آمدن این مشکلات می‌گردد.

در این مقاله تلاش کردیم تا مهم‌ترین دلایل باز نشدن استوری اینستاگرام را بررسی کنیم تا هنگام مواجهه با آن‌ها، به آسانی این مشکلات را برطرف کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود و به کمک آن توانستید به مشکل باز نشدن استوری غلبه کنید، حتما نظر خود را در این باره بنویسید و این مقاله را به دوستان خود معرفی کنید.

بارگذاری و لود نشدن استوری اینستاگرام، یکی از مشکلاتی است که همیشه کاربران اینستاگرام با آن مواجه می‌شوند. بسیاری از مواقع، کند بودن سرعت اینترنت باعث بروز این مشکل می‌شود. اما در مواقعی، علت ماجرا عمیق‌تر از این حرف‌ها است و باید به آن رسیدگی کرد. 

 با ما در این مقاله از خرید لایک همراه باشید تا مهم‌ترین دلایل باز نشدن استوری اینستاگرام را بررسی کنیم و باهم‌فکری، راه حلی برای رفع این مشکل ارائه کنیم.

اهمیت استوری اینستاگرام (Instagram Story)

قابلیت استوری اینستاگرام، اهمیت بسیار زیادی دارد. همه‌ی کاربران این اپلیکیشن، روزانه تعدادی استوری آپلود می‌کنند. از طرفی استوری، در کنار ریلز (Reels)،  یکی از پربازدیدترین بخش‌های اینستاگرام است. از روز معرفی شدن استوری تا به امروز، بخش‌های مختلفی به آن اضافه شد که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. مدت زمان استوری اینستاگرام برای تصاویر ۱۵ ثانیه و برای فیلم از ۱ تا ۶۰ ثانیه است. پس از گذشت ۲۴ ساعت، استوری آپلود شده حذف خواهد شد.

یکی از راه‌های ایجاد تعامل با سایر کاربران و افزایش فالوور، توجه به میزان بازدید استوری اینستاگرام است. اگر استوری به طور کامل آپلود نشود، فالوورها و مخاطبان شما نمی‌توانند استوری را ببینند و در نتیجه آمار بازدید استوری‌های شما کاهش می‌یابد. اما دلیل باز نشدن استوری اینستاگرام چیست؟

دلایل باز نشدن استوری اینستاگرام

باز نشدن یا به اصطلاح لود نشدن استوری اینستاگرام، دلایل متفاوتی دارد. یکی از این مشکلات، کاهش سرعت اینترنت یا قطعی فیلترشکن است که دامن گیر کاربران اینستاگرام می‌شود. یکی دیگر از این موارد زمانی رخ می‌دهد که صاحب اکانت، یک استوری را با موفقیت آپلود می‌کند، اما صدای استوری او قطع می‌شود. گاهی هم کسی یک استوری را بارگذاری می‌کند، اما شما نمی‌توانید آن را ببینید. همه‌ی این اتفاقات دلایل خاص خودشان را دارند. با ما همراه باشید تا این دلایل را بررسی کنیم.

رفع مشکل آپلود نشدن استوری اینستاگرام

اگر هنگام بارگذاری کردن استوری در اینستاگرام، با مشکلاتی مواجه شدید، از روش‌های زیر استفاده کنید:

اینستاگرام خود را ببندید و دوباره باز کنید

شرکت متا به طور مداوم اینستاگرام را آپدیت می‌کند تا این نرم افزار، بدون هیچ باگ و مشکلی در اختیار کاربران قرار گیرد. اما گاهی اوقات این باگ‌ها دامن‌گیر کاربران می‌شوند. اگر هنگام بارگذاری استوری در اینستاگرام، نرم افزار هنگ کرد یا با ارور مواجه شدید، اینستاگرام را ببندید و مجدداً باز کنید. این اتفاق بارها برای کاربران رخ داده است و علت آن، احتمالا باگ‌هایی است که بعد از آپدیت اینستاگرام به وجود می‌آیند.

از قابلیت Mobile data settings استفاده کنید

قابلیت Data Saver در اینستاگرام به کاهش مصرف اینترنت کمک می‌کند. با فعال کردن این گزینه، استفاده‌ی غیر ضروری از اینترنت محدود می‌شود و نرم افزار با سرعت بیشتری بالا می‌آید. برای حل مشکل آپلود نشدن استوری اینستاگرام، باید این گزینه را فعال کنید. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  • نرم افزار اینستاگرام را در موبایل خود باز کنید و به قسمت پروفایل بروید.

  • با انتخاب آیکون سه خط در بالای صفحه، به بخش Settings بروید.

  • حال در این بخش Mobile data settings را پیدا کنید.

در بخش Mobile data settings، دو گزینه می‌بینید:

 با فعال کردن گزینه اول، یعنی Data saver، محتوا با کیفیت پایین‌تری دانلود می‌شود و مراحل آپلود در اینستاگرام، سرعت بیشتری خواهد داشت. 

گزینه دوم Upload at highest quality است؛ با فعال کردن این تیک، محتوای شما با بالاترین کیفیت ممکن بارگذاری خواهد شد. پس برای رفع مشکل بارگذاری استوری اینستاگرام، باید این تیک را بردارید. بدین گونه، استوری شما به سادگی و با حجم کمتر بارگذاری خواهد شد.

تنظیمات Data saver اینستاگرام

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

اتصالات اینترنت برای ما همیشه با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده اند. یکی از رایج‌ترین دلایل عدم بارگذاری استوری اینستاگرام، ارور اتصال به اینترنت یا کندی بیش از اندازه‌ی سرعت شبکه است. برای رفع این مشکل، اینترنت خود را خاموش و مجددا روشن کنید. هم‌چنین یک بار سیمکارت خود را روی حالت Airplane قرار دهید و سپس از این حالت خارج کنید تا اینترنت شما به حالت اولیه بازگردد. علاوه بر این اگر به اینترنت ثابت (Wifi) دسترسی دارید، اینترنت موبایل خود را به حالت وای فای تغییر بدهید و مجدداً تلاش کنید.

از اکانت خود خارج شوید

گاهی به دلیل اعمال محدودیت از طرف اینستاگرام، مشکلات فنی متعددی برای شما اتفاق می‌افتد. شاید اینستاگرام به هر دلیلی آی پی شما را مسدود کرده باشد. در مواردی نیز اینستاگرام به مسائل امنیتی (Security) اکانت شما مشکوک می‌شود. برای حل این مشکل، یک‌بار از حساب اینستاگرام خود خارج شوید و دوباره Log in کنید. در صورت نیاز، فیلترشکن خود را تغییر دهید و از فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده کنید. حال استوری مجددا را آپلود کنید.

حافظه Cache را پاک کنید

حافظه کش به حافظه پنهان نرم افزار معروف است. تقریبا همه‌ی نرم افزارها حافظه‌ی cache را دارند و اینستاگرام از این قاعده مستثنی نیست. cache اینستاگرام، با اشغال بخش زیادی از حافظه موبایل، باعث کندی سرعت نرم افزار می‌شود.

برای پاک کردن حافظه کش در موبایل‌های اندروید به شیوه زیر عمل کنید:

  • انگشت خود را روی آیکون نرم افزار اینستاگرام نگه دارید.

  • در نوار باز شده، روی علامت تعجب بالای نوار کلیک کنید تا به صفحه Info بروید.

  • حال روی Storage کلیک کنید.

  • اگر می‌خواهید حافظه Cache را پاک کنید، گزینه Clear cache را انتخاب کنید.

  • اگر می‌خواهید علاوه بر Cache تمام داده‌های نرم افزار را پاک کنید، گزینه Clear data را لمس کنید.

متاسفانه پاک کردن Cache در آیفون امکان پذیر نیست و برای این کار باید نرم افزار را پاک کنید.

پاک کردن حافظه Cache اینستاگرام

Data saver mode موبایل را فعال کنید

حالت Data saver mode به کاهش مصرف اینترنت موبایل کمک می‌کند. برای افزایش سرعت دانلود و آپلود می‌توانید این حالت را فعال کنید. علاوه براین، با انتخاب Data saver mode، استفاده سایر نرم افزارها از اینترنت متوقف می‌شود. به این ترتیب می‌توانید استوری خود را با سرعت بیشتری آپلود کنید.

برای این کار در موبایل‌های سامسونگ به ترتیب زیر عمل کنید:

  • به Settings بروید.

  • گزینه Data Usage را انتخاب کنید.

  • در صفحه باز شده تیک Data saver را فعال کنید.

فعال کردن Data saver اندروید

فعال کردن Data saver در گوشی آیفون به این شکل است:

  • وارد Settings شوید و Cellular را انتخاب کنید.

  • سپس گزینه Cellular Data Option را انتخاب کنید.

  • در صفحه باز شده گزینه Low Data Mode را فعال کنید.

فعال کردن Data saver آیفون

اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید

در نهایت اگر روش‌های گفته شده به شما کمک نکردند، اینستاگرام را حذف و مجدداً نصب کنید. اگر موفق به انجام این کار نشدید، می‌توانید اینستاگرام خود را آپدیت کنید. سپس دوباره برای بارگذاری استوری تلاش کنید.

رفع مشکل عدم نمایش استوری دیگران در اینستاگرام

همان طور که اشاره شد، آپلود نشدن استوری اینستاگرام دلایل مختلفی دارد. اما گاهی اوقات استوری‌های دیگران برای شما نمایش داده نمی‌شوند. این اتفاق چه دلایلی دارد؟

آپلود نشدن کامل استوری

گاهی اوقات استوری دیگران در اینستاگرام به طور کامل بارگذاری نمی‌شود؛ یا پس از بارگذاری، بلافاصله توسط صاحب پیج حذف می‌شود. در این حالت شما آیکون استوری را در نوار بالای صفحه می‎‌بینید؛ اما پس از باز کردن استوری، با یک صفحه خاکستری رنگ و ارور This story is unavailable مواجه می‌شوید. مطمئن باشید که این مشکل از طرف شما نیست و صاحب پیج، باید استوری را حذف کند.

باز نشدن صدا در استوری (به دلیل کپی رایت)

یکی دیگر از مشکلات اینستاگرام، احتمال بی صدا شدن استوری برای کاربران ایرانی است. این مشکل زمانی دامنگیر کاربران می‌شود که در استوری از موسیقی‌های اینستاگرام استفاده کنند. موسیقی‌های اینستاگرام، در بسیاری از کشورها شامل قانون کپی رایت هستند. از طرفی، کاربران ایرانی برای استفاده از اینستاگرام، باید از فیلترشکن استفاده کنند. بسیاری از این فیلترشکن‌ها نیز مدام آی پی خود را تغییر می‌دهند. به همین خاطر، هنگامی که از فیلترشکن استفاده می‌کنید، صدای استوری برای شما قطع می‌شود. اینستاگرام نیز این مشکل را به شکل هشدار زیر به اطلاع شما می‌رساند:

Instagram music isn’t available in your region

باز نشدن استوری اینستاگرام به دلیل هاید بودن (Hide)

گاهی اوقات دیگران موفق به دیدن یک استوری می‌شوند اما شما نمی‌توانید آن استوری را ببینید؛ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که صاحب اکانت، استوری را از دید شما مخفی یا Hide کرده باشد.

یکی از راه‌های فهمیدن این موضوع، بررسی هایلایت‌های پیج اوست؛ پس به صفحه شخص موردنظر بروید. اگر هایلایت‌های او را ندیدید، احتمالا استوری از دید شما مخفی شده است.

آموزش هاید کردن استوری اینستاگرام

برای هاید کردن یک نفر در استوری اینستاگرام، به ترتیب زیر عمل کنید:

  • به استوری بروید و روی سه نقطه پایین صفحه (More) کلیک کنید.

  • گزینه Story settings را لمس کنید و به Hide story from بروید.

  • پیج‌هایی که نمی‌خواهید استوری شما را ببینند انتخاب کنید و Done را بزنید.

علت باز نشدن لینک در استوری اینستاگرام

یکی دیگر از مشکلات استوری اینستاگرام، باز نشدن لینک است. گاهی اوقات به دلیل اشتباه تایپی موجود در لینک، آدرس لینک نامعتبر می‌شود. بنابراین پیش از گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، حتما آن را از نظر املایی بررسی کنید.

یکی دیگر از دلایل باز نشدن لینک در استوری اینستاگرام، حذف پیوندهای مشکوک توسط اینستاگرام است. اینستاگرام برای برقراری امنیت، به پیوندهای خارجی حساس است و در مواقعی آن‌ها را حذف می‌کند. برای رفع این مشکل، تنها کافی است لینک مورد نظر خود را در یک سایت واسط و مطمئن، مانند https://zil.ink/ بارگذاری کنید.

 حال به اینستاگرام بروید و استوری خود را بسازید. هنگام ساختن استوری، از بخش استیکرها، با انتخاب Link، آدرس جدید را کپی کنید. مطمئنا با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد.

کلام آخر

استوری گذاشتن، علاوه بر اینکه یکی از عادت‌های ماست، برای گسترش کسب و کار ما در اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر استوری مورد نظر، به هر دلیلی آپلود نشود، باید به دنبال راهکارهای حل این مشکل بگردیم. مسائل مختلفی نظیر سرعت اینترنت، فیلترشکن، محدودیت‌های تلگرام و… باعث به وجود آمدن این مشکلات می‌گردد.

در این مقاله تلاش کردیم تا مهم‌ترین دلایل باز نشدن استوری اینستاگرام را بررسی کنیم تا هنگام مواجهه با آن‌ها، به آسانی این مشکلات را برطرف کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود و به کمک آن توانستید به مشکل باز نشدن استوری غلبه کنید، حتما نظر خود را در این باره بنویسید و این مقاله را به دوستان خود معرفی کنید.

 

سوالات متداول

این مشکل دلایل مختلفی دارد. کندی اینترنت، باگ اینستاگرام و قانون کپی رایت محمتل‌ترین احتمالات هستند.

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید، از فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده کنید، حالت data saver را فعال کنید، نرم افزار اینستاگرام را آپدیت کنید و…

احتمالا در نوشتار لینک، ایراد تایپی وجود دارد؛ آن ایراد را برطرف کنید. به‌علاوه اینستاگرام به لینک‌های خارجی مشکوک می‌شود و آن‌ها را غیرفعال می‌کند. برای آپلود لینک مورد نظر، از واسطه‌هایی مانند زیلینک استفاده کنید.

شما می‌توانید در هر زمان برنامه اینستاگرام را دوباره نصب کنید و با ورود به حساب کاربری خود، دوباره از اینستاگرام استفاده کنید.

پست های مشابه

چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟

اینستاگرام از جمله پلتفرم‌های مهم و البته بسیار محبوبی است که به کاربران خود اجازه می‌د...

2024/08/11
20 ثانیه
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قسمت‌های جذاب این شبکه اجتماعی است که سادگی و کاربرپسند بودن آن سبب...

2024/08/17
1 دقیقه
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن

با روی کار آمدن اینستاگرام، تحول حیرت‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای بصری در شبکه‌های ا...

2024/08/24
30 ثانیه
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که همواره سعی دارد تا از طریق قابلیت‌های خود، ...

2024/09/01
20 ثانیه
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم

تا به حال اتفاق افتاده که پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، ولی بعد از مدتی کسی آن را لایک...

2024/09/08
1 دقیقه
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، قابلیت جدیدی به نام Flag for review، به معنی پرچم گذاری برای بررسی اینس...

2024/09/16
40 ثانیه
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام که روزانه میلیون‌ها کارب...

2024/09/23
50 ثانیه
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام

کلمه منشن به طور کلی به معنای اشاره کردن است. زمانی که شما کسی را در اینستاگرام منشن می‌کنید...

2024/09/23
1 دقیقه
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام استوری را معرفی کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد که استوری‌ گذاشتن در اینست...

2024/09/28
50 ثانیه
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

پیش از این که در اینستاگرام، پست، استوری و حتی کامنت بگذارید، باید به قوانین و خطوط قرمز اینستاگر...

2024/10/06
40 ثانیه

لطفا صبر کنید...