برنامه تردز اینستاگرام و کاربردهای آن

کسری حمیدی
01 July 2024
برای خواندن این مقاله 50 ثانیه زمان لازم است.

تردز اینستاگرام چیست؟

حتماً سر و صدا و هیاهوی کاربران اینستاگرام در مورد تردز به گوشتان خورده است. توسعه‌دهندگان همواره در حال راه‌اندازی پلتفرم‌های جدید رسانه‌های اجتماعی هستند. تردز اینستاگرام که به تازگی روی کار آمده، جزو جدیدترین پلتفرم‌ها است. 

اگر شما هم جزو کاربران اینستاگرام و صاحب کسب و کارهای اینترنتی هستید، حتما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که هدف و کاربرد این برنامه چیست و آیا ارزش این همه توجه را دارد یا خیر؟ در ادامه این مطلب از خرید لایک شما را با این شبکه اجتماعی نوپا، قابلیت‌ها و نحوه استفاده از آن آشنا خواهیم کرد.

تردز اینستاگرام چیست؟

این اپلیکیشن در واقع نسخه‌ای مکمل برای اینستاگرام است و به عنوان یک پیام‌رسان اختصاصی برای آن به شمار می‌رود. این شبکه اجتماعی تفاوت‌هایی با اینستاگرام دارد. برخلاف اینستاگرام که کاربران آن برای جذب فالوور اینستاگرام و رشد پیج خود بر محتواهای بصری مثل عکس و فیلم تمرکز دارند، تردز فعالیتش را بیشتر بر روی محتوای متنی متمرکز کرده است و با توییتر به شدت رقابت می‌کند.

 در این برنامه، کاربران قادرند تا پست‌های متنی را با حداکثر 500 کاراکتر به اشتراک بگذارند. اگرچه Threads برنامه‌ای محتوا محور است، اما کاربران می‌توانند پست‌هایی که شامل لینک‌ها، تصاویر و ویدیوها (تا سقف 5 دقیقه) هستند را در کنار محتوای متنی به اشتراک بگذارند. همچنین سایر کاربران قادرند تا واکنش خود را در غالب لایک، شیر و کامنت، نسبت به پست‌های آن‌ها اعلام نمایند. با افزایش فالوور و لایک تردز درست مثل Instagram، می‌توان به اعتبار پیج خود به خصوص در زمینه کسب و کارها کمک شایان توجهی کرد.

چگونه یک اکانت Threads اینستاگرام بسازیم؟

اگرچه Threads فقط با اکانت اینستاگرام کار می‌کند، اما به صورت اپلیکیشنی جداگانه معرفی شده و برای دانلود آن نیاز است تا وارد اپ استور (آیفون) یا گوگل پلی (اندروید) شوید. به این نکته توجه داشته باشید که پس از نصب این برنامه، به دلیل اطلاعات موجود در اکانت اینستاگرام، لازم نیست اطلاعات جداگانه‌ای برای آن ثبت کنید. معمولا در این شرایط به شما پیشنهاد داده می‌شود تا از حساب کاربری اینستاگرام خود برای ورود به این برنامه استفاده کنید.

چنانچه چندین اکانت دارید، می‌بایست حساب کاربری Threads خود را به یکی از حساب‌های کاربریتان متصل کنید. اگر می‌خواهید به یکی دیگر از حساب‌های کاربریتان متصل شوید، می‌توانید بر روی گزینه Switch Account کلیک کرده و به حساب کاربری دیگری وارد شوید. 

آموزش تصویری ساخت اکانت تردز اینستاگرام و ورود به آن

در اینجا به مراحل ساخت اکانت در این برنامه به صورت مرحله به مرحله می‌پردازیم.

 

مراحل اول تا سوم نصب اکانت تردز اینستاگرام و ورود به آن

1. دانلود و نصب برنامه Threads

پیش از هر اقدامی باید بتوانید برنامه را دانلود کنید. همانطور که پبش‌تر هم گفته شد، برای این کار لازم است از طریق فروشگاه Google Play یا App Store اقدام کرده و پس از پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر، گزینه Install (برای اندروید) یا Get (برای آیفون) را بزنید تا برنامه دانلود و بر روی گوشی شما نصب شود.

2. ورود و ثبت نام در تردز

برای ورود به این برنامه به یک اکانت اینستاگرام نیاز دارید. اگر برای اولین بار است وارد آن می‌شوید، از شما خواسته می‌شود تا از طریق حساب اینستاگرام وارد شوید. (در این جا بر روی گزینه log in with instagram ضربه بزنید) چنانچه یک حساب کاربری در اینستاگرام دارید، به سادگی می‌توانید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و به این شبکه اجتماعی بپیوندید. 

آیا ورود به تردز بدون اکانت اینستاگرام امکان پذیر است؟

متاسفانه بدون اکانت اینستاگرام نمی‌توان در این اپلیکیشن حساب کاربری ایجاد کرد. برای ورود، باید یک حساب کاربری در اینستاگرام داشته باشید یا پیش از ثبت نام در آن یک اکانت جدید در اینستاگرام بسازید.

3. ساخت پروفایل تردز

پس از ساخت اکانت، وقت آن است که با ساخت پروفایل، برنامه خود را شخصی‌سازی کنید. شما می‌توانید بیو اینستاگرام خود را به این برنامه نیز انتقال دهید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا در این قسمت لینک تردزتان را بگذارید. چنانچه تمایل دارید هویتی متمایز داشته باشید، می‌توانید بدون وارد کردن بیو اینستاگرام، یک بیو جدید در این پلتفرم ایجاد کنید.

گذاشتن عکس پروفایل برای ساخت اکانت در تردز

درست مثل اینستاگرام می‌توانید عکس پروفایلی را در هنگام ساخت اکانت بر روی پروفایلتان قرار دهید. اگر در اینستاگرام دارای تیک آبی هستید، نمی‌توانید عکس پروفایل دیگری را برای این پلتفرم اجتماعی انتخاب کنید؛ چرا که عکس پروفایل اینستاگرامتان به حساب تردز شما منتقل خواهد شد.

مراحل چهارم تا ششم نصب اکانت تردز اینستاگرام و ورود به آن

4. حفظ حریم خصوصی در زمان ساخت اکانت تردز

آیا می‌خواهید اکانت شما پابلیک باشد یا پرایوت؟! این انتخاب کاملا شخصی است.

درست مثل اینستاگرام اگر پروفایل شما public باشد، همه کاربران Threads قادر خواهند بود تا با شما تعامل داشته باشند و حساب کاربریتان را دنبال کنند. اما اگر می‌خواهید امکان انتخاب فالوورها را به طور دستی داشته باشید، لازم است تا پروفایل خود را در وضعیت private قرار دهید.

5. دنبال کردن افراد در تردز

با آماده شدن پروفایل، زمان آن است که با دیگران در این پلتفرم در ارتباط باشید. یکی از اصلی‌ترین کارها، فالو کردن افراد است. در ابتدا لیستی از افرادی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید، به شما داده می‌شود. اگر قصد دارید تا همان افراد را در تردز اینستاگرام نیز داشته باشید، می‌توانید از دکمه میانبر "Follow all" استفاده کرده و همه آن‌ها را یکجا فالو کنید و سپس گزینه "Next" را فشار دهید.

اگر قصد دارید تا از بین لیست ارائه شده، افراد را انتخاب کنید، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه «Follow» در کنار نام افراد، به‌ صورت منتخب آن‌ها را دنبال کنید. اگر پیج‌هایی که دنبال می‌کنید public باشند، بلافاصله به اکانت آنها در این شبکه دسترسی پیدا خواهید کرد و می‌توانید پست‌های آنها را مشاهده کنید. اما در غیر این صورت (برای پیج‌های private) باید منتظر بمانید تا آنها درخواست شما را قبول کنند.

6. تبدیل شدن به کاربر رسمی تردز 

برای عضویت در انجمن تردز و تکمیل مراحل نهایی، شرایط را بخوانید و موافقت خود را با آن اعلام کنید. حالا بر روی گزینه "Join Threads" کلیک کنید تا ثبت نام شما کامل شود. اکنون شما جزو کاربران رسمی این برنامه پرطرفدار هستید.

رقابت تردز اینستاگرام با توییتر

درست زمانی که بسیاری از کاربران در پی افزایش بازدید اینستاگرام بودند، پلتفرمی جدید با نام تردز که مکمل اینستاگرام بود، روی کار آمد و به سرعت هر چه تمام‌تر و در همان روزهای اولیه ترند شد. به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی، صرفا به درخواست اینستاگرام ایجاد نشده و با هدف رقابت مستقیم با توییتر روی کار آمده است. چرا که توسعه‌دهندگان Instagram Threads به طور علنی اظهار کردند که این برنامه درست مثل توییتر، با هدف سرگرمی روی کار آمده است؛ نه به اشتراک گذاشتن اخبار و مسائل سیاسی!

مقایسه تردز اینستاگرام و توییتر

کاربرد تردز اینستاگرام

برنامه Threads که در ژوئیه 2023 (تیرماه 1402) راه اندازی شد، توانست در همان روزهای اولیه، حدود ۶۰ میلیون کاربر را به خود جذب کند. شاید با توجه به شبیه بودن تنظیمات اینستاگرام به این اپلیکیشن این سوال مطرح شود که کاربرد تردز اینستاگرام چیست؟ 

باید گفت صاحبان شرکت متا همواره در تلاش اند تا توجه کاربران به‌ خصوص کاربران  توییتر را به خود جلب کنند. از این رو، افرادی که به دنبال پلتفرمی متن‌‌محور هستند، اپلیکیشن تردز اینستاگرام می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد. 

تعامل بایکدیگر از طریق تردز اینستاگرام

افراد می‌توانند در این بستر جذاب، دوستان و کاربران مورد علاقه خود را درست مثل اینستاگرام دنبال کرده، آن‌ها را لایک کنند و با ایده‌هایشان آشنا شوند. همچنین قادر خواهند بود تا در بحث‌ها و گفتگوهای عمومی شرکت کرده و نظرات شخصی خود را ارائه دهند.

مزایا Threads اینستاگرام

در نگاه اول و با روی کار آمدن این اپلیکیشن درست مثل قابلیت‌های جدید اینستاگرام، به نظر می‌رسید که این برنامه مزیت‌های زیادی برای صاحبان پیج‌ها و به خصوص برای برخی از کسب و کارها دارد. از این رو بسیاری از کاربران با هدف افزایش فالوور اینستاگرام ، دانلود برنامه Threads را در دستور کار خود قرار دهند. برخی از مزایایی که توجه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرد عبارت است از:

  • محدودیت کلمه کمتر نسبت به توییتر (محدودیت کلمه 500 در این برنامه و 260 در توییتر)

  • رابط کاربری ساده

  • امکان سوییچ شدن به صورت مستقیم به برنامه اینستاگرام

  • امکان بارگذاری ویدیو‌ها تا سقف ۵ دقیقه

مزایا و معایب تردز نسبت به اینستاگرام و توییتر

برای اینکه بتوانید از مزایای این شبکه اجتماعی بیشتر بهره‌مند شوید، درست مثل سایر شبکه‌های اجتماعی، توصیه می‌شود تا برای اعتبار بیشتر، سعی در افزایش تعداد دنبال‌کنندگان خود داشته باشید. برای این کار لازم است تا روش‌های اصولی برای افزایش فالوور را امتحان کنید. خرید فالوور تردز یکی از همین موارد است. اما گفتنی است که برای رشد فالوورها نباید تنها به این مورد تکیه کرد و بهتر است تا تمام روش‌های افزایش فالوور ارگانیک در این برنامه را یاد گرفت.

معایب Threads اینستاگرام

در کنار مزایای این شبکه اجتماعی وابسته به اینستاگرام، می‌توان به برخی از نقاط ضعف آن نیز اشاره کرد که برخی از آن‌ها عبارت اند از:

  • نصب این برنامه مشروط به داشتن اکانت اینستاگرام

  • وجود مشکل فیلترینگ برای این برنامه در ایران

  • عدم وجود قابلیت هشتگ‌گذاری (مثل اینستاگرام و توییتر)

  • عدم وجود قابلیت ویرایش پست‌ها

آیا حذف تردز سبب دیلیت اکانت اینستاگرام می‌شود؟

برای وارد شدن به برنامه تردز  اینستاگرام نیاز به یک حساب کاربری جدید نیست و وارد شدن به آن با اکانت اینستاگرام نیز امکان پذیر است. در این باره به خصوص به محض رونمایی از این اپلیکیشن شایعاتی به گوش رسید که حذف تردز به معنای دیلیت اکانت اینستاگرام است؛ اما خوشبختانه این مسئله حقیقت ندارد و با وجود وابستگی این دو برنامه حذف آن، خللی در اکانت اینستاگرام ایجاد نخواهد کرد.

جمع بندی

در پایان باید گفت که تردز اینستاگرام، یکی از برنامه‌های مکمل اینستاگرام است که شباهت‌های بسیاری به توییتر دارد. این اپلیکیشن محتوا محور با هدف سرگرمی کاربران روی کار آمد و محدودیت‌های توییتر را نداشت؛ از این رو به شدت مورد توجه افراد قرار گرفت.

در این مقاله به کاربرد این برنامه، چگونگی ساخت اکانت در آن، مزایا و معایب آن و تفاوت‌های آن با توییتر اشاره کردیم. اگر باز هم در این باره سوالی دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

تردز یک اپلیکیشن اختصاصی برای اینستاگرام است و برخلاف اینستاگرام که بیشتر بر روی تصاویر و ویدیوها متمرکز است، بر روی محتوا تمرکز دارد.

تردز اینستاگرام برنامه‌ای مشابه توییتر است با این تفاوت که برخی از محدودیت‌های توییتر مثل محدودیت کلمه را ندارد.

خیر، برای ورود به Threads نیاز به ایجاد یک حساب کاربری جدید نیست. این برنامه در واقع با اکانت اینستاگرام شما کار می‌کند. دقت داشته باشید که اگر اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی خود دارید، حتی لازم نیست که برای ورود به تردز اطلاعاتی را وارد کنید.

اگرچه تردز به اینستاگرام وابسته است و برای داشتن حساب کاربری در آن نیاز به اکانت اینستاگرام دارید، اما حذف آن سبب دیلیت اکانت اینستاگرام نخواهد شد.

علیرضا خسروی راد | 20 July 2024

ممنون از توضیحاتتون من هم اکانت تردز با توجه به توضیحاتتون درست کردم اولش خیلی سختم بود الان حس میکنم رابط کاربری بهتری داره


پست های مشابه

نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قسمت‌های جذاب این شبکه اجتماعی است که سادگی و کاربرپسند بودن آن سبب...

2024/08/17
1 دقیقه
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن

با روی کار آمدن اینستاگرام، تحول حیرت‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای بصری در شبکه‌های ا...

2024/08/24
30 ثانیه
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که همواره سعی دارد تا از طریق قابلیت‌های خود، ...

2024/09/01
20 ثانیه
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم

تا به حال اتفاق افتاده که پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، ولی بعد از مدتی کسی آن را لایک...

2024/09/08
1 دقیقه
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، قابلیت جدیدی به نام Flag for review، به معنی پرچم گذاری برای بررسی اینس...

2024/09/16
40 ثانیه
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام که روزانه میلیون‌ها کارب...

2024/09/23
50 ثانیه
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام

کلمه منشن به طور کلی به معنای اشاره کردن است. زمانی که شما کسی را در اینستاگرام منشن می‌کنید...

2024/09/23
1 دقیقه
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام استوری را معرفی کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد که استوری‌ گذاشتن در اینست...

2024/09/28
50 ثانیه
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

پیش از این که در اینستاگرام، پست، استوری و حتی کامنت بگذارید، باید به قوانین و خطوط قرمز اینستاگر...

2024/10/06
40 ثانیه
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

بارگذاری و لود نشدن استوری اینستاگرام، یکی از مشکلاتی است که همیشه کاربران اینستاگرام با آن مواجه...

2024/10/13
1 دقیقه

لطفا صبر کنید...