منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن

کسری حمیدی
16 September 2024
برای خواندن این مقاله 50 ثانیه زمان لازم است.

منشن در اینستاگرام چیست؟

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام که روزانه میلیون‌ها کاربر از آن استفاده می‌کنند، قابلیت منشن کردن است. البته منشن کردن تنها به اینستاگرام ختم نشده و توییتر (X) و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز این قابلیت را دارند. 

اما به طور کلی منشن چیست و چگونه می‌توانیم به خوبی از قابلیت‌های منشن استفاده کنیم و با دیگران ارتباط بگیریم؟ در این مقاله از خرید لایک با ما همراه باشید تا با منشن در اینستاگرام بیشتر آشنا شویم.

منشن چیست؟

به طور کلی منشن کردن به معنی اشاره کردن به یک پروفایل خاص است. زمانی که شخصی را منشن می‌کنیم، نام کاربری او پس ازنشان @ می‌آید؛ به عنوان مثال: cristiano@. با منشن کردن یک شخص، برای او هشدار یا نوتیفیکیشن صادر شده و او متوجه خواهد شد که شما او را منشن کردید. شما می‌توانید کسی را در کامنت‌ها، در کپشن پست و در استوری منشن کنید.

فرق تگ و منشن در اینستاگرام

 حتما زمان گذاشتن پست یا استوری، با گزینه Tags برخورد داشتید. به طور کلی تگ یا برچسب، وقتی استفاده می‎‌شود که شما نام کاربری شخصی را در پستی ذکر کنید. اما تگ و منشن چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

زمانی که شخصی را منشن می‌کنید، در بخش Notifications خواهد فهمید که شما او را در جایی منشن کردید. اما زمانی که کسی را تگ می‌کنید، این نوتیفیکشن در دایرکت برای شخص ارسال می‎‌شود. همچنین در بخش پروفایل او، در قسمت تگ‌ها، پستی که او در آن تگ شده است را خواهد دید.

یکی دیگر از تفاوت‌های تگ و منشن این است که همه می‌توانند یک کاربر را منشن کنند، اما تنها صاحب اکانت می‌تواند کسی را در پست یا استوری خود تگ کند. همچنین کسی که تگ شده، اگر بخواهد می‌تواند پست یا استوری که در آن تگ شده را در صفحه خودش نیز باز نشر دهد.

رفع محدودیت منشن در اینستاگرام

گاهی اوقات پیش آمده است که کسی را منشن کردیم اما او منشن نشده است. یا هرچه تلاش می‌کنیم، نمی‌توانیم پیج شخص مورد نظر را بیابیم. این اتفاق ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

در ابتدا مطمئن شوید که اینترنت شما از سرعت خوبی برخوردار باشد. سپس اطمینان حاصل کنید که پیش از نوشتن نام کاربری شخص مورد نظر، حتما از @ استفاده کرده باشید و غلط املایی نداشته باشید.

اما اگر با همه‌ی این‌ها، باز هم موفق به منشن کردن شخص مربوطه در اینستاگرام نشدید، احتمالاً آن اکانت برای کاربران دیگر محدودیت منشن گذاشته است؛ پس سایر کاربران نمی‌توانند به هیچ نحوی او را زیر پست‌های مختلف منشن کنند. اما محدودیت تگ نیز مانند محدودیت منشن است؟

جواب این سوال مثبت است. همه می‌تواند تگ‌های خود را ببندند و به دیگران اجازه تگ شدن در پست‌ را ندهند. اگر کسی که تگ‌هایش را بسته است را در پستی تگ کنید، او در بخش Pending Tags اینستاگرام خود نام شما را می‌بیند. برای این کار، او باید به بخش Settings پروفایل اینستاگرام خود بروید. سپس بخش Mentions and Tags را پیدا کرده و روی Review Tags کلیک کند. حال می‌تواند Pending Tags را ببیند و در صورت لزوم، به شما اجازه‌ی تگ کردن بدهد.

علاوه بر این‌ها، اینستاگرام یک محدودیت (اکشن بلاک) کوتاه مدت ۲۴ ساعته (با نام اکشن بلاک) نیز دارد. زمانی که شما بیشتر از حد معمول برای پست‌های مختلف کامنت بگذارید و دیگران را منشن کنید، برای شما یک محدودیت کوتاه مدت از طرف اینستاگرام درنظر گرفته می‌شود. این محدودیت در آپدیت‌های گوناگون ممکن است فرق کند اما به طور تقریبی می‌توان گفت منشن کردن بیش از ۵ کاربر زیر یک پست یا تگ کردن بیش از ۱۰ نفر در استوری، برای اینستاگرام شک برانگیز به نظر رسیده، و به احتمال زیاد تا ۲۴ ساعت از گذاشتن کامنت یا تگ کردن محروم خواهید شد.

اگر به طور بی‌رویه‌ای به تگ و منشن کردن دیگران ادامه دهید، این محدودیت تشدید خواهد شد و شاید مدت آن به ۴ هفته نیز برسد!

خرید منشن در اینستاگرام

یکی از کاربردی‌ترین راه‌های جلوگیری از محدودیت مشن در اینستاگرام، این است که منشن بخرید. اگر خودتان بخواهید زیر هر پست، برای تبلیغ محصول و پیج خودتان کامنت بگذارید، اینستاگرام بدون تردید شما را محدود می‌کند. 

برای حل این مشکل می‌توانید از سایت خرید لایک، منشن بخرید! یکی از کارهای تخصصی خرید لایک کمک به شما برای خرید منشن در اینستاگرام است. خرید منشن در اینستاگرام، بدون هیچ دردسری به شما کمک می‌کند تا پیج پربازدیدتر و شلوغ‌تری داشته باشید.

آموزش تصویری منشن در اینستاگرام

شما می‌توانید یک شخص را در استوری، کپشن پست و یا در بخش کامنت‌ها منشن کنید.

منشن کردن در استوری

شاید فکر کنید منشن کردن در استوری همان تگ کردن است. اما در حقیقت این طور نیست. اگر کسی را در استوری تگ کنید، او می‌تواند استوری شما را بدون واسطه منتشر کند؛ در این صورت استوری او به حالت Repost درآمده که انگار بدون واسطه، این استوری توسط هردوی شما و به یک شکل استوری شده است.

اما زمانی که کسی را در استوری اینستاگرام منشن می‌کنید، نوتفیکیشن آن به دایرکت رفته و شخص مورد نظر با زدن گزینه Add to story، می‌تواند استوری شما را در صفحه خود استوری کند. همچنین اگر بخواهد می‌تواند مطلب یا محتوایی که می‌خواهد را به استوری اضافه کند.

برای منشن کردن در استوری تنها کافی است هنگام استوری گذاشتن، @ را انتخاب کرده، و آیدی شخص مورد نظر را وارد کنید. به این صورت، او را در استوری خود منشن خواهید کرد.

آموزش منشن در استوری

منشن کردن در کپشن پست

اگر کسی را در کپشن یک پست یا ریلز منشن کنید، هشدار پست شما به بخش notification او خواهد رفت. اما برخلاف استوری، که شخص منشن شده می‌توانست با زدن Add to story استوری شما را در صفحه خود قرار دهد، در بخش پست‌ها او نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

برای منشن کردن کسی در کپشن پست، کافی است زمانی که می‌خواهید یک پست را منتشر کنید، در هنگام نوشتن کپشن با زدن @، اکانت مورد نظر خود را پیدا کرده و او را منشن کنید.

آموزش منشن در پست اینستاگرام

منشن کردن در کامنت‌ها

در بخش کامنت‌ها رسما همه می‌توانند دیگران را منشن کنند و هیچ محدودیتی برای آن نیست؛ مگر طبق چیزی که گفته شد، شخصی این اجازه را به دیگران ندهد. برای منشن کردن دیگران در بخش کامنت‌ها، تنها کافی است آیدی شخص مورد نظر را پس از @ نوشته تا او را منشن کنید.

همچنین برای اشاره کردن به کامنت دیگران و یا دادن پاسخ به آن‌ها می‌توانید از گزینه reply استفاده کنید. در این صورت آیدی شخص مورد نظر به صورت خودکار منشن شده و جواب شما برای او ارسال خواهد شد.

آموزش منشن در کامنت

تنظیمات منشن در اینستاگرام

ممکن است دلتان نخواهد کسی شما را زیر پست‌های مختلف منشن کند. یا از بس که زیر پست‌های بی ربط و تبلیغاتی منشن شدید، به ستوه آمدید. برای رفع این مشکل در اینستاگرام، می‌توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • در پروفایل خود با کلیک روی آیکون سه خط به بخش Settings بروید.

  • وارد بخش Tags and Mentions شوید.

  • حال از بخش Who can @mention you سه گزینه می‌بینید.

۱. Allow mentions from everyone: با انتخاب این گزینه همه می‌توانند شما را منشن کنند.

۲. Allow mentions from people you follow: تنها کسانی که شما را فالو کردند می‌توان شما را منشن کنند.

۳. Don’t allow mentions: هیچ کس اجازه منشن کردن شما را ندارد.

تنظیمات منشن در اینستاگرام

چگونه در استوری اینستاگرام کسی را مخفیانه منشن کنیم؟

اگر می‌خواهید کسی را در استوری منشن کنید، بدون این که بقیه آیدی پیج او را ببینند می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. به خارج از صفحه بکشید

آیدی شخص را وارد کرده و سپس با انگشت به خارج از صفحه بکشید. با این کار به جز خود شخص، کسی نخواهد فهمید که او را منشن کردید.

۲. آیدی فرد را هم رنگ با پس زمینه کنید

ابتدا آیدی شخص را وارد کرده و سپس با انتخاب گزینه رنگ‌ها، رنگ نوشته‌ی آیدی را هم رنگ با پس زمینه کنید تا از نظرها مخفی بماند.

۳. آیدی را کوچک کنید

تا جایی که می‌توانید آیدی شخص را کوچک کنید و در جایی که بتوان استتار کرد، آن را از دیده پنهان کنید.

۴. از چیزی برای پوشاندن آیدی استفاده کنید

از برچسب (استیکر)، عکس، پست و… استفاده کنید. ابتدا آیدی فرد را وارد کرده و سپس عکس، استیکر، پست و… را روی آیدی بکشید تا آیدی در زیر آن مخفی گردد.

۵. از گزینه Add mentions استفاده کنید

گاهی اوقات فراموش می‌کنید کسی را در پستی تگ کنید. برای این کار به تنظیمات استوری رفته و روی گزینه Add mentions کلیک کنید و شخص مورد نظر را به صورت مخفی در استوری منشن کنید.

منشن کردن کامنت در استوری

هنگامی که کامنتی نظر شما را جلب می‌کند، یا زمانی که می‌خواهید پاسخ کامنتی را در استوری بدهید، دیگر نیازی نیست از کامنت او اسکرین شات بگیرید، عکس را ویرایش کنید و سپس استوری بگذارید!

 تنها کافی است انگشت خود را روی کامنت نگه دارید. حال گزینه Add to story را می‌بینید. روی آن کلیک کنید و به سادگی از کامنت مورد نظر استوری منتشر کنید.

چگونه در استوری کامنت منشن کنیم

کلام آخر

اگر تا به الان نمی‌دانستید که چطور از ویژگی‌های مختلف منشن استفاده کنید، مانند قابلیت منشن مخفی در استوری، ما در این مقاله از وب‌سایت خرید لایک تلاش کردیم تا شما را با ابعاد مختلف منشن کردن در اینستاگرام آشنا کرده و تنظیمات منشن در اینستاگرام را آموزش بدهیم.

اگر نکات گفته شده در این مقاله برای شما مفید بود، حتماً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای سایر کاربران بنویسید.

 

سوالات متداول

منشن کردن یعنی اشاره کردن. وقتی کسی را منشن می‌کنید، نام کاربری او با علامت @ نمایش داده شده، و او می‌فهمد شما او را منشن کردید.

تنها در استوری می‌توانید کسی را مخفیانه منشن کنید. برای این کار می‌توانید آیدی فرد را نوشته و به بیرون از تصویر بکشید و روی آیدی شخص عکس یا استیکر بگذارید. هم‌چنین می‌توانید از گزینه Add mentions استفاده کنید.

تنها صاحب اکانت می‌تواند کسی را در پستی تگ کند. اما همه می‌توانند در کامنت‌ها دیگران را منشن کنند. به علاوه، اگر کسی را تگ کنید، آن شخص می‌تواند پست شما را در صفحه خود بازنشر دهد.

پست های مشابه

نحوه گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام و استوری اینستاگرام
نحوه گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام و استوری اینستاگرام

تلگرام و اینستاگرام هر دو جزو شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار هستند که توجه کاربران بسیاری را به خ...

2024/07/13
30 ثانیه
آموزش تصویری گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
آموزش تصویری گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار است که قابلیت‌های بسیاری مثل گذاشتن...

2024/07/22
30 ثانیه
نحوه اتصال توییتر به اینستاگرام
نحوه اتصال توییتر به اینستاگرام

بدون شک توییتر و اینستاگرام جزو پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی هستند. با این تفاوت ...

2024/07/28
20 ثانیه
چگونه استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟
چگونه استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟

احتمالاً برای اکثر شما هم اتفاق افتاده باشد که به طور تصادفی یک استوری را به اشتباه بارگذاری کرده...

2024/08/04
30 ثانیه
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟

اینستاگرام از جمله پلتفرم‌های مهم و البته بسیار محبوبی است که به کاربران خود اجازه می‌د...

2024/08/11
20 ثانیه
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قسمت‌های جذاب این شبکه اجتماعی است که سادگی و کاربرپسند بودن آن سبب...

2024/08/17
1 دقیقه
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن

با روی کار آمدن اینستاگرام، تحول حیرت‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای بصری در شبکه‌های ا...

2024/08/24
30 ثانیه
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که همواره سعی دارد تا از طریق قابلیت‌های خود، ...

2024/09/01
20 ثانیه
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم

تا به حال اتفاق افتاده که پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، ولی بعد از مدتی کسی آن را لایک...

2024/09/08
1 دقیقه
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، قابلیت جدیدی به نام Flag for review، به معنی پرچم گذاری برای بررسی اینس...

2024/09/16
40 ثانیه

لطفا صبر کنید...