محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام

کسری حمیدی
23 September 2024
برای خواندن این مقاله 1 دقیقه زمان لازم است.

محدودیت منشن در اینستاگرام

کلمه منشن به طور کلی به معنای اشاره کردن است. زمانی که شما کسی را در اینستاگرام منشن می‌کنید، در حقیقت هم به او اشاره کرده و هم او را مورد خطاب قرار می‌دهید. 

اما گاهی پیش می‌آید که شما به قصد منشن کردن کسی، برای او کامنت می‌گذارید یا تلاش می‌کنید در استوری خود او را منشن کنید؛ اما موفق به این کار نمی‌شوید. می‌خواهید بدانید چرا این اتفاق افتاده است؟

با ما در این مقاله از وب سایت خرید لایک همراه باشید تا با جزئیات منشن در اینستاگرام آشنا شده و دلایل محدودیت منشن در اینستاگرام را بفهمید. هم‌چنین مهم‎‌ترین تنظیمات تگ در اینستاگرام آیفون و اندروید را یاد خواهید گرفت، تا بتوانید این محدودیت را برای دیگران اعمال کنید.

فرایند منشن در اینستاگرام چگونه است؟

اگر بخواهیم با زبان ساده منشن را تعریف کنیم، mention یعنی با اشاره به کسی او را از چیزی آگاه کنید. برای مثال، اگر از پستی خوشتان آمده است یا به هر دلیلی می‌خواهید با کسی در بخش کامنت‌های اینستاگرام حرف بزنید، باید علامت@ را وارد کرده و نام کاربری او را بنویسید و کامنت خود را ارسال کنید. حالا کسی که او را منشن کرده‌اید، در بخش Notifications اینستاگرام خود می‎‌تواند کامنت شما را ببیند.

انواع منشن در اینستاگرام

منشن در اینستاگرام، به بخش کامنت‌ها مربوط نمی‌شود. شما به گونه‌های مختلفی می‌توانید کسانی را که می‌خواهید منشن کنید. منشن کردن چهار نوع دارد:

۱. منشن در کامنت

همان گونه که گفته شد، شما در بخش کامنت‌های اینستاگرام می‌توانید با زدن @ و نوشتن نام کاربری اکانت مدنظر، او را منشن کنید.

 همچنین اگر پیام کسی را reply کنید نیز به گونه‌ای او را منشن کردید. در هر دو صورت پیام شما به صورت یک نوتیفیکشین برای فرد مورد نظر ارسال می‌شود.

۲. منشن در استوری

زمانی که بخواهید به کسی در استوری خود اشاره کنید نیز می‌توانید او را منشن کنید. برای اینکه کسی را در بخش استوری اینستاگرام منشن کنید، هم می‌توانید از گزینه @mention استفاده کنید و هم به طور عادی علامت @ را وارد کرده و سپس نام کاربری او را وارد کنید.

در این حالت، دیگران با کلیک کردن روی آیدی او در استوری شما، می‌توانند پروفایل او را ببینند. همچنین پیام استوری شما به جای بخش نوتیفیکیشن‌ها، مستقیما به دایرکت فرد خواهد رفت و او می‌تواند با انتخاب گزینه Add to story، استوری شما را در صفحه خود منتشر کند.

اگر کسی شما را در استوری منشن کند، پیامی تحت عنوان someone mentioned you in their story را دریافت خواهید کرد.

۳. منشن کردن در کپشن پست

می‌توانید شخص مورد نظر را در کپشن پست اینستاگرامی خود نیز منشن کنید. این کار را هنگام آپلود کردن پست انجام دهید. هنگام نوشتن کپشن طبق معمول علامت @ را وارد کرده و نام کاربری شخص را بنویسید.

البته اگر فراموش کردید کسی را در پستی منشن کنید، نگران نباشید. می‌توانید به پست مورد نظر مراجعه کنید و با کلیک روی سه نقطه و انتخاب گزینه Edit، کپشن پست را اصلاح کرده و شخص مورد نظر خود را در کپشن منشن کنید.

۴. منشن کردن در پست اینستاگرام (تگ کردن)

علاوه بر کپشن پست، شما می‌توانید شخص مورد نظر خود را در استوری یا پستی که آپلود می‌کنید نیز منشن کنید. به این فرایند تگ کردن نیز گفته می‌شود.

مهم‌ترین تفاوت تگ و منشن در این است که تنها صاحب اکانت می‌تواند کسی را در پست یا استوری تگ کند. دیگر تفاوت تگ و منشن در این است که اگر کسی را تگ کنید، پست یا استوری شما به دایرکت فرد ارسال شده و شخص موردنظر می‌تواند آن پست یا استوری را بدون واسطه در اکانت خود repost یا بازنشر کند.

برای تگ کردن در استوری، به تنظیمات استوری رفته و گزینه Add mentions را بزنید. حالا هر اکانتی را که می‌خواهید انتخاب کنید تا شخص در استوری شما تگ شود.

اگر خواستید در پستی کسی را تگ کنید، موقع آپلود کردن پست روی گزینه Tag People کلیک کنید و شخص مورد نظر را تگ کنید.

انواع منشن در اینستاگرام

دلیل محدودیت منشن در اینستاگرام

شاید برایتان پیش آمده است که می‌خواهید در اینستاگرام کامنت بگذارید و کسی را منشن کنید، اما اینستاگرام این اجازه را به شما نمی‌دهد. ساده بگوییم شما اکشن بلاک شده اید!

اکشن بلاک چیست؟

اکشن بلاک محدودیتی است که اینستاگرام برای کاربران لحاظ می‌کند تا فضای اینستاگرام را امن و به دور از حاشیه نگه دارد. اگر فعالیت‌های غیر معمولی داشته باشید، بیش از اندازه پست‌ها را لایک کنید، زیاد از حد فالو کنید و کامنت بگذارید و…، اینستاگرام شما را  محدود می‌کند. 

زمان دقیق رفع محدودیت اینستاگرام به خط قرمزهایی که از آن‌ها عبور کرده‌اید بستگی دارد و از ۲۴ ساعت تا چهار هفته متغیر خواهد بود.

محدودیت منشن و بلاک کامنت

اگر بیش از اندازه اکانت‌های دیگر را زیر پست‌های مختلف منشن می‌کنید، اینستاگرام شما را محدود می‌کند. شما مجاز هستید در هر استوری ۱۰ نفر و در هر کامنت نهایتاً ۵ نفر را منشن کنید. 

گاهی هم پیش آمده است که کامنت‌های شما به مزاق دیگر کاربران خوش نیامده است و آن‌ها شما را بلاک و ریپورت می‌کنند. در این صورت نیز شما از گذاشتن هر نوع کامنتی محروم شده و نمی‌توانید کسی را در اینستاگرام منشن کنید.

یکی دیگر از دلایل محدودیت منشن، این است که شخصی که می‌خواهید او را تگ یا منشن کنید، دیگران را از این کار محدود کرده باشد. خیلی از مخاطبان، از منشن شدن بیش از اندازه زیر پست‌ها به ستوه آمده و منشن خود را می‌بندند. اما شما چگونه می‌توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید؟ به بخش آموزش تنظیمات منشن و تگ در ادامه این مقاله رجوع کنید!

نکته مهم درباره منشن

یکی از دلایل محدودیت منشن در اینستاگرام، زمانی است که شما برای تبلیغ پیج و محصول خود، بی رویه دیگران را منشن می‌کنید. با این کار اینستاگرام شما را محدود خواهد کرد.

برای خرید منشن در اینستاگرام خود، می‌توانید بدون هیچ دردسری به خرید لایک مراجعه کنید! وب‌سایت خرید لایک با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه فروش منشن اینستاگرام، به صورت تضمین شده و با هزینه کم، این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آموزش تنظیمات منشن و تگ در اینستاگرام

شاید دلتان نخواهد کسی شما را بی اجازه زیر پستی منشن کند! حال چه باید کرد؟

برای این که بتوانید منشن‌ها و تگ‌های اکانت اینستاگرام خود را مدیریت کنید، می‌توانید از گزینه‌های مختلفی استفاده کرده و خیال خود را راحت کنید.

برای نشان ندادن تگ در اینستاگرام، وارد پروفایل خود شوید و روی آیکون سه خط بالای صفحه کلیک کنید. حال از صفحه Settings باز شده، Tags and mentions را انتخاب کنید. در این جا هم می‌توانید منشن‌ها را کنترل کنید و هم انتخاب کنید چه کسانی می‌توانند شما را تگ کنند.

۱. Who can tag you (چه کسانی شما را تگ کنند؟)

در این بخش ۳ حالت برای کسانی که می‌خواهند شما را تگ کنند وجود دارد.

  • Allow tags from everyone: همه اجازه دارند شما را در پست‌هایشان تگ کنند.

  • Allow tags from people that you follow: تنها کسانی که آن‌ها را فالو می‌کنید اجازه دارند شما را تگ کنند.

  •  Don’t allow tags: هیچ کسی اجازه ندارد شما را تگ کند.

۲. How you manage tags (تنظیمات اختصاصی تگ)

با کمک گزینه‌های این قسمت می‌توانید به صورت دستی خودتان تگ‌ها را مدیریت یا حذف کنید. 

با روشن کردن تیک گزینه Manually approve tags، می‌توانید به صورت دستی پست‌هایی که در آن‌ها تگ می‌شوید را بررسی کرده و به هرکدام که مایل بودید، اجازه تگ کردن شما در آن پست را بدهید.

در بخش Review tags نیز هم می‌توانید تمام پست‌هایی که تا به الان در آن تگ شده‌اید را در قسمت Tagged ببینیند و مدیریت کنید. علاوه بر این، اگر کسی برای شما اجازه برای تگ شدن در پستی را خواست، این پیشنهاد در قسمت Pending tags ظاهر می‌شود و در این قسمت می‌توانید این پیشنهادات را پذیرفته یا رد کنید.

۳. Who can @mention you (چه کسانی شما را منشن کنند؟)

در این بخش نیز به مانند بخش‌های بالاتر چند گزینه می‌بینید:

  • Allow mentions from everyone: با انتخاب این گزینه به همه این اجازه را می‌دهید تا شما را منشن کنند.

  • Allow mentions from people you follow: تنها کسانی که آن‌ها را فالو می‌کنید می‌توانند شما را درجایی منشن کنند.

  • Don’t allow mentions: به هیچ کس اجازه منشن کردن نمی‌دهید.

تنظیمات منشن در اینستاگرام

کلام آخر

منشن کردن دیگران در اینستاگرام، یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌های ارتباط با دیگران در این فضای مجازی است. شما با منشن کردن دیگران، آن‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهید یا به آن‌ها اشاره می‌کنید و به خوبی با یکدیگر تعامل دارید.

اما زمانی که نتوانید کسی را در اینستاگرام منشن کنید، بخش مهمی از راه‌های ارتباطی شما بسته می‌شود. پس حق دارید به خاطر محدودیت منشن در اینستاگرام آزرده خاطر شوید. در این مقاله از وب‌سایت خرید لایک تلاش کردیم تا به طور جزئی درباره قابلیت منشن در اینستاگرام سخن گفته و به شما آموزش دهیم که اگر دچار محدودیت در اینستاگرام شدید، باید چگونه عمل کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود و توانستید مشکل محدود شدن منشن خود را برطرف کنید، حتما در بخش کامنت‌ها این موضوع را به ما اطلاع دهید. همچنین اگر سوالات دیگری در مورد محدودیت منشن در اینستاگرام داشتید، آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

شما می‌توانید کسی را در کامنت، استوری و کپشن پست کامنت کرده و او را در پستی تگ کنید.

احتمالاً آن فرد منشن‌های خود را بسته است. در غیر این صورت احتمالا به دلیل منشن کردن بیش از اندازه، اکشن بلاک شده‌اید و باید از ۲۴ ساعت تا ۴ هفته برای رفع محدودیت خود صبر کنید.

زمانی که بیش از اندازه در اینستاگرام فعالیت کنید، اینستاگرام به شما مشکوک شده و فعالیت شما را محدود می‌کند که به آن اکشن بلاک می‌گویند. این محدودیت شامل لایک، کامنت، فالو، منشن و … می‌شود.

پست های مشابه

چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟

اینستاگرام از جمله پلتفرم‌های مهم و البته بسیار محبوبی است که به کاربران خود اجازه می‌د...

2024/08/11
20 ثانیه
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قسمت‌های جذاب این شبکه اجتماعی است که سادگی و کاربرپسند بودن آن سبب...

2024/08/17
1 دقیقه
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن

با روی کار آمدن اینستاگرام، تحول حیرت‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای بصری در شبکه‌های ا...

2024/08/24
30 ثانیه
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که همواره سعی دارد تا از طریق قابلیت‌های خود، ...

2024/09/01
20 ثانیه
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم

تا به حال اتفاق افتاده که پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، ولی بعد از مدتی کسی آن را لایک...

2024/09/08
1 دقیقه
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، قابلیت جدیدی به نام Flag for review، به معنی پرچم گذاری برای بررسی اینس...

2024/09/16
40 ثانیه
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام که روزانه میلیون‌ها کارب...

2024/09/23
50 ثانیه
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام استوری را معرفی کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد که استوری‌ گذاشتن در اینست...

2024/09/28
50 ثانیه
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

پیش از این که در اینستاگرام، پست، استوری و حتی کامنت بگذارید، باید به قوانین و خطوط قرمز اینستاگر...

2024/10/06
40 ثانیه
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

بارگذاری و لود نشدن استوری اینستاگرام، یکی از مشکلاتی است که همیشه کاربران اینستاگرام با آن مواجه...

2024/10/13
1 دقیقه

لطفا صبر کنید...