نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام

کسری حمیدی
17 August 2024
برای خواندن این مقاله 1 دقیقه زمان لازم است.

تنظیمات استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قسمت‌های جذاب این شبکه اجتماعی است که سادگی و کاربرپسند بودن آن سبب شده بسیار مورد توجه کاربران قرار گیرد. از آن جایی که استوری‌های اینستاگرام در بالای این برنامه قرار دارند، می‌توانند تا حد زیادی به افزایش تعامل و دیده شدن افراد به خصوص صاحبان مشاغل اینستاگرامی، بلاگرها و اینفلوئنسرها کمک کنند. در ادامه با ما در خرید لایک همراه باشید تا شما را با قابلیت‌ها و نحوه تنظیمات استوری اینستاگرام در آیفون و اندروید آشنا کنیم.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری یا داستان در اینستاگرام که از سال 2016 به اینستاگرام اضافه شد، یک محتوای 24 ساعته است که می‌تواند هم در قالب ویدیو و هم در قالب تصویر، در اختیار مخاطبان قرار گیرد و پس از گذشت 24 ساعت در صورت ذخیره یا هایلایت نشدن در صفحه، از دید مخاطبان ناپدید شود. اگرچه به نظر می‌رسد که محدودیتی برای تعداد استوری‌ها وجود ندارد، اما باید گفت که هر کاربر در طول روز می‌تواند 100 استوری را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد. 

استفاده از استوری اینستاگرام یکی از بهترین راه‌ها برای بالا بردن تعامل و درگیر نگه‌داشتن مخاطب است که می‌توان از این طریق برند یا خدمات خود را به دیگران معرفی کرد و به میلیون‌ها نفر در اینستاگرام نشان داد. بنابراین اگر صاحب برند یا کسب و کاری هستید، می‌توان با بهره‌گیری از استوری‌های اینستاگرامی به رشد کسب و کار‌ خود کمک کنید. استوری های اینستاگرام در افزایش فالوور اینستاگرام نقش موثری ایفا خواهند کرد.

آموزش استوری گذاشتن در اینستاگرام

اگرچه زمان زیادی از اضافه شدن قابلیت استوری اینستاگرام به این برنامه گذشته است، اما هنوز هم برخی از کاربران نمی‌دانند که چطور باید استوری بگذاریم؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت که 3 روش برای ورود به قسمت استوری اینستاگرام وجود دارد:

روش 1: وارد اینستاگرام و صفحه اصلی شوید. حالا روی دایره عکس پروفایل خود در بالای صفحه سمت چپ که با علامت آبی‌رنگ مشخص شده ضربه بزنید.

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام

روش 2 : وارد اینستاگرام و صفحه اصلی شوید و صفحه را به سمت راست بکشید.

روش 3: وارد اینستاگرام و صفحه پروفایل شوید. در پایین صفحه، روی مربع وسط ضربه بزنید. در صفحه جدید از بین گزینه‌ها (پایین صفحه)، story را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که برای گذاشتن استوری در لحظه می‌توان از طریق دایره پایین صفحه تولید محتوا کرد (با یکبار ضربه زدن می‌توانید در همان لحظه عکس بگیرید و با نگه داشتن همان دایره قادر خواهید بود تا از سوژه مورد نظر فیلمبرداری کنید). گفتنی است که در این مرحله با چرخش دوربین امکان گرفتن سلفی نیز هم به صورت فیلم و هم به صورت عکس وجود دارد.

چنانچه محتوای شما آماده است، می‌توانید با برداشتن محتوای مورد نظر (عکس یا فیلم) از گالری و اشتراک‌گذاری آن، فرایند گذاشتن استوری را به پایان برسانید. 

* استوری گذاشتن در اینستاگرام فرایند ساده است و هم در آیفون و هم در اندروید، به یک شکل انجام می‌شود.

تنظیمات استوری اینستاگرام کجاست؟

تنظیمات استوری در اینستاگرام

به محض وارد شدن به بخش استوری، در بالای صفحه سمت راست، آیکون تنظیمات یا setting را مشاهده می‌کنید که با ورود به این بخش، به جزئیات مربوط به ویو، ریپلای، سیو و شیر استوری اینستاگرام پرداخته خواهد شد. در این بخش با کلیک کردن روی گزینه‌ها، می‌توانید بخش‌های مختلف آن را مدیریت کنید. برای مثال، مشخص کنید که استوری از چه کسانی مخفی یا Hide باشد، چه افرادی در لیست کلوز فرند (Close friend) قرار بگیرند، آیا عکس‌ها آرشیو شوند یا این که آیا فالوورها اجازه پاسخ دادن یا Reply به استوری‌های شما را داشته باشند یا خیر. در ادامه به تنظیمات استوری اینستاگرام به صورت جزء به جزء می‌پردازیم:

مراحل هاید کردن در تنظمات استوری اینستاگرام

اگرچه افزایش ویو اینستاگرام از اهمیت زیادی در تمامی قابلیت‌های این پلتفرم از پست، ریلزو لایو گرفته تا استوری دارای اهمیت است، اما گاهی ترجیح صاحب پیج بر این است که برخی از افراد را Hide کرده به طوری که استوری در صفحه آن‌ها قابل مشاهده نباشد. همچنین گاهی می‌توان به جای هاید کردن از گزینه Close friend استفاده کرد و دایره افرادی که می‌خواهید استوری را ببینند کوچک‌تر کرد.

  1. صفحه تنظیمات استوری اینستاگرام را با فشار دادن دکمه چرخ‌دنده در بالای صفحه سمت راست در همان بخش استوری باز کنید.

هاید کردن از قسمت تنظیمات استوری اینستاگرام

  1.  گزینه Hide story from را بزنید.

  2. افرادی را که می‌خواهید استوری از نظر آن‌ها پنهان شود، انتخاب کنید. می‌توانید برای این کار از نوار جستجو استفاده کنید.

  3. در نهایت دکمه Done را بزنید.

قرار دادن افراد در کلوزفرند استوری

استوری کلوزفرند در اینستاگرام

در تنظیمات استوری اینستاگرام، این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید مشخص کنید که کدام فالوورها، استوری‌های کلوز فرندتان را مشاهده می‌کنند. برای این کار لازم است تا روی گزینه Close friend بزنید و از بین لیست، فالوورهای دلخواه خود را تیک بزنید. در ضمن شما می‌توانید در صورت تمایل اقدام به افزودن یا کم کردن فالوور‌ها کنید. 

*استوری‌های کلوز فرند به دلیل داشتن یک نوار سبز دور استوری از استوری‌های عادی که نوار قرمز رنگ دارند متمایز هستند.

تنظیمات رپیلای استوری اینستاگرام

برای ریپلای، افراد می‌توانند از ایموجی یا متن مورد نظر با نوشتن در باکس پایین صفحه استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که امکان بستن ریپلای استوری وجود دارد و افرادی که به دلایل مختلف دوست ندارند تا واکنشی یا به اصطلاح ریپلایی روی استوری خود داشته باشد از این گزینه استفاده کنند.

در صفحه تنظیمات استوری اینستاگرام  3 گزینه وجود دارد:

ریپلای از قسمت تنظیمات استوری اینستاگرام

  • Your followers: فقط فالوورهایتان می‌توانند استوری شما را ریپلای کنند.

  • Followers you follow back: فقط فالوورهایی که شما هم آن‌ها را دنبال می‌کنید می‌توانند استوری شما را ریپلای کنند.

  • Off: امکان ریپلای کردن برای هیچکس وجود ندارد.

تنظیمات سیو استوری اینستاگرام 

سیو استوری در گالری و آرشیو از قسمت تنظیمات استوری

با فعالسازی گزینه Save story to Gallery و Save story to archive در قسمت تنظیمات استوری اینستاگرام، استوری شما به ترتیب در گالری شما و همچنین آرشیو حساب کاربریتان ذخیره خواهد شد.

شیر استوری اینستاگرام

تنظیمات شیر استوری اینستاگرام

افزایش شیر استوری چه به صورت ارگانیگ و چه به صورت خرید شیر اینستاگرام می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی صفحه کاربران داشته باشد. سه گزینه شیر در صفحه تنظیمات استوری اینستاگرام به شرح زیر اند:

Allow others to share your story: فعال‌سازی این گزینه به افراد اجازه می‌دهد تا با منشن کردن شما بتوانند استوریتان را در استوری خود به اشتراک بگذارند.

Allow sharing to messages : فعال‌سازی این گزینه به افراد اجازه می دهد، تا استوری شما را در قسمت دایرکت با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

Share your story to Facebook : فعال‌سازی این گزینه به طور خودکار، استوری شما را در صفحه فیس‌بوک‌تان به اشتراک خواهد گذاشت.

تنظیمات استوری اینستاگرام بخش دوربین

در هنگام گذاشتن استوری اینستاگرام و به محض باز کردن دوربین، چند گزینه (Create, Boomerang, Layout, Hands-free) در گوشه صفحه سمت چپ برای شما قابل مشاهده است که هر کدام از این گزینه‌ها کمک می‌کنند تا استوری‌های متنوعی ثبت شوند. در قسمت زیر به تفکیک به آن‌ها می‌پردازیم.

تنظیمات دوربین در استوری اینستاگرام

گزینه Create

اگر قصد ایجاد پوستر یا محتوای متنی را دارید، می‌توانید با انتخاب گزینه Create، متن مورد نظر را تایپ کرده و سپس از طریق قابلیت‌های موجود در این قسمت، سایز، رنگ، فونت، محل قرار گیری فونت (راست چین، وسط چین، چپ چین) و … را تغییر دهید. گفتنی است که در پایین صفحه دو گزینه Mention و Location نیز قابل مشاهده است که می‌توان آیدی افراد مختلف را منشن یا اضافه کرده و یا موقعیت جغرافیایی مورد نظر را به استوری اضافه کرد. با پایان یافتن اصلاحات کامل، با فشار دادن فلش پایین صفحه (سمت راست) استوری آپلود خواهد شد.

گزینه Boomerang

بومرنگ برای تولید فیلم‌های سرگرم‌کننده‌ بدون صدا و یک ثانیه‌ای است. این قابلیت به سبک Gif خواهد بود و حالت چرخشی یا به عبارتی رفت و برگشتی (Loop) دارد. برای تولید این دسته محتواها فقط کافی است انگشت خود را بر روی دکمه پایین صفحه نگه دارید. (برای جذابیت بیشتر این قابلیت بهتر است از جسم متحرک فیلم بگیرید یا اینکه گوشی موبایل را در حین گرفتن بومرنگ تکان دهید.)

گزینه Layout

برای قراردادن چند عکس در کنار هم می‌توانید از این گزینه استفاده کنید و با اشکال مختلف حدود 2 تا 6 عکس را کنار هم بچینید. گفتنی است که هم می‌توان عکس‌ها را در لحظه ثبت کرد و هم از گالری آن‌ها را برگزید.

گزینه Hands-free

بر اساس آنچه گفته شد، برای گرفتن استوری ویدیویی معمولا باید دکمه استوری را تا آخر ویدیو نگه داشت. نگه‌داشتن دکمه برای ضبط ویدیو‌ها طولانی، دشوار است و ممکن است ویدیو در حین ضبط مدام قطع شود. گزینه Hands free به شما این امکان را می‌دهد تا نگران این مورد نباشید. با این قابلیت می‌توانید چهار ویدیوی 15 ثانیه‌ای را ضبط کرده و قسمت‌های دلخواه را از آن حذف کنید با بر روی آن تغییراتی اعمال نمایید.

افکت‌‌های استوری اینستاگرام

علاوه بر دکمه فلش یا تنظیم نور در بالای صفحه؛ در پایین صفحه و اطراف دکمه ضبط استوری، فیلتر و افکت‌های جذابی وجود دارد که می‌توانید در لحظه بر روی آن‌ها کلیک کرده و افکت مورد نظر را هنگام تولید محتوا انتخاب کنید. گفتنی است که این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید فیلترهای موردعلاقه‌تان را ذخیره کرده و نگه دارید؛ چرا که این فیلتر‌ها و افکت‌ها مدام به روزرسانی می‌شوند.

برای گذاشتن استوری چه تغییراتی می‌توان بر روی آن اعمال کرد؟

پس از بررسی تنظیمات استوری اینستاگرام و آماده شدن محتوا، می‌توانید از بالا سمت راست یا با بالا کشیدن صفحه، گزینه‌هایی که سبب ایجاد تغییراتی بر روی استوری شما می‌شوند را مشاهده کنید. از طریق این گزینه‌ها می‌توانید محتوا را ذخیره کنید، بر روی آن فیلتر بیندازید، کادر آن را تغییر دهید، بر روی استوری با فونت، سایز و رنگ دلخواه بنویسید، و در نهایت استیکرها را با قابلیت‌های گوناگون به آن اضافه کنید. 

استیکرهای استوری در اینستاگرام

برخی از محبوب‌ترین استیکر‌ها از نظر کاربران به شرح زیر اند:

استیکر Location: برای تعیین موقعیت جغرافیایی

استیکرMention: برای ذکر کردن نام یا به عبارتی آیدی فرد مورد نظر

استیکر Question: برای پرسید سوال‌های تشریحی و گرفتن نظرات کاربران

استیکر photo: برای آوردن یک تصویر دیگر بر روی محتوای اصلی

استیکرGIF: برای آوردن Gif و استیکرهای دلخواه و متحرک با موضوعات مختلف

استیکر Add your: برای ایجاد تعامل بین فالوورها بر سر موضوعات مشابه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت Add your اینستاگرام بر روی لینک کلیکی کنید. (لینک این مقاله رو بین مقالات پیدا نکردم! لطفا خودتون لینک کنید.)

استیکر Poll: برای نظرسنجی بین 2 الی 4 گزینه

استیکر Link: برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

لایک استوری اینستاگرام

لایک کردن استوری در اپلیکیشن اینستاگرام

برای این که نیازی نباشد تا کاربران اینستاگرام برای واکنش نشان دادن، مستقیم به قسمت دایرکت بروند، امکان لایک استوری فراهم است. افراد می‌توانند تنها با لمس کرد آیکون قلب در پایین صفحه استوری را لایک کنند و گفتنی است که امکان غیرفعال کردن لایک استوری اینستاگرام وجود ندارد.

جمع‌بندی

استوری‌های اینستاگرام به ایجاد یک ارتباط نسبتا واقعی‌ کمک می‌کنند. این بخش بر عکس تصاویر موجود در فید اینستاگرام که ویرایش شده و فرموله شده هستند، تصویری بهتر و واقعی‌تر را ایجاد می‌کند. برای تاثیر بهتر این بخش بر مخاطبان به تنظیمات استوری اینستاگرام اشاره کردیم. چنانچه در این باره سوالی دارید می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی با ما در خرید لایک همراه باشید.

 

پست های مشابه

نحوه گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام و استوری اینستاگرام
نحوه گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام و استوری اینستاگرام

تلگرام و اینستاگرام هر دو جزو شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار هستند که توجه کاربران بسیاری را به خ...

2024/07/13
30 ثانیه
آموزش تصویری گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
آموزش تصویری گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار است که قابلیت‌های بسیاری مثل گذاشتن...

2024/07/22
30 ثانیه
نحوه اتصال توییتر به اینستاگرام
نحوه اتصال توییتر به اینستاگرام

بدون شک توییتر و اینستاگرام جزو پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی هستند. با این تفاوت ...

2024/07/28
20 ثانیه
چگونه استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟
چگونه استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟

احتمالاً برای اکثر شما هم اتفاق افتاده باشد که به طور تصادفی یک استوری را به اشتباه بارگذاری کرده...

2024/08/04
30 ثانیه
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟

اینستاگرام از جمله پلتفرم‌های مهم و البته بسیار محبوبی است که به کاربران خود اجازه می‌د...

2024/08/11
20 ثانیه
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن

با روی کار آمدن اینستاگرام، تحول حیرت‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای بصری در شبکه‌های ا...

2024/08/24
30 ثانیه
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که همواره سعی دارد تا از طریق قابلیت‌های خود، ...

2024/09/01
20 ثانیه
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم

تا به حال اتفاق افتاده که پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، ولی بعد از مدتی کسی آن را لایک...

2024/09/08
1 دقیقه
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، قابلیت جدیدی به نام Flag for review، به معنی پرچم گذاری برای بررسی اینس...

2024/09/16
40 ثانیه
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام که روزانه میلیون‌ها کارب...

2024/09/16
50 ثانیه

لطفا صبر کنید...