علت‌های عدم دسترسی به قابلیت های جدید اینستاگرام

کسری حمیدی
24 June 2024
برای خواندن این مقاله 1 دقیقه زمان لازم است.

قابلیت‌ های جدید اینستاگرام

اگر از کاربران اینستاگرام باشید، حتما با قابلیت‌ های جدید اینستاگرام آشنایی دارید. این شبکه اجتماعی همواره در حال ارائه قابلیت‌های جدید و جذاب است تا بتواند در میان سایر رقبای خود، بیشتر مورد توجه کاربران قرار گیرد. 

اضافه شدن ویژگی‌های جدید در هر آپدیت، علاوه بر تقویت جایگاه اینستاگرام نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی، مزیت‌های زیادی برای کسب‌ و کارهای فعال در این پلتفرم دارد. در رقابت بین پیج‌های اینستاگرام در تعداد فالوور، تعداد لایک‌ها و …، علاوه بر استفاده از خدماتی مانند خرید فالوور اینستاگرام برای سبقت گرفتن از یکدیگر، بهره بردن سریع‌تر از رقبا از قابلیت‌های جدید، سبب افزایش تعاملات و جذب فالوور ارگانیک بیشتر می‌شود.

گاهی افراد از این مقوله شکایت دارند که قابلیت‌های جدید اینستاگرام برای آن‌ها غیرفعال است. علل مختلفی وجود دارد که می‌تواند مسبب این مشکل باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. آپدیت نبودن اینستاگرام

یکی از رایج‌ترین علت‌های عدم دسترسی به قابلیت های جدید اینستاگرام آپدیت نبودن اینستاگرام است. از این رو پیش از رفتن به سراغ سایر علت‌ها بهتر است بررسی کنید که آیا به آخرین نسخه اینستاگرام دسترسی دارید یا خیر.

آپدین نبودن اینستاگرام برای قابلیت‌های جدید 

گفتنی است که شاید مجبور باشید اپلیکیشن اینستاگرام خود را به صورت دستی آپدیت کنید و از آپدیت خودکار اینستاگرام صرف نظر کنید. از این رو لازم است تا به App store در آیفون یا Google play در گوشی‌های اندروید بروید و بررسی کنید که آیا آخرین آپدیت اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کرده اید یا خیر.

در بسیاری از مواقع به محض به‌ روزرسانی، قابلیت‌ های جدید اینستاگرام را دریافت خواهید کرد. برای آموزش به‌ روزرسانی اینستاگرام در اندروید و ایفون بر روی لینک کلیک کنید.

رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام با 9 روش کاربردی

اگر در آپدیت شدن اینستاگرام با موانعی مواجه شده‌اید، جای نگرانی نیست! در قسمت زیر به مهم‌ترین دلایل آپدیت نشدن اینستاگرام و روش‌های رفع آن می‌پردازیم.

  • رفع مشکل اتصال به اینترنت

رفع مشکل اتصال به اینترنت برای اجرای قابلیت‌ های جدید اینستاگرام 

شاید بتوان گفت ساده‌ترین مشکلی که نمی‌گذارد شما اینستاگرام خود را از طریق گوگل پلی، اپ استور و… به روز رسانی کنید، عدم اتصال به اینترنت است. برای این کار فقط کافی است از مقدار بسته اینترنت خود یا سایر مشکلات مربوط به قطعی اینترنت اطمینان حاصل کنید. چنانچه اینترنت قطع است لازم است تا آپدیت اینستاگرام را به زمان دیگری موکول کنید یا مشکل ایجاد شده را حل نمایید.

  • خارج شدن از حساب کاربری اینستاگرام و بازگشت به آن 

گاهی اوقات برای این که بتوانید به آپدیت جدید اینستاگرام دسترسی داشته باشید، لازم است تا از حساب اینستاگرام خود خارج شده یا به عبارتی Log out کرده و مجددا به حساب کاربری خود وارد شوید. (شواهد نشان داده است که این راه‌حل برای کسانی که قابلیت Reels برای آن‌ها فعال نیست یا ناپدید شده، کاربردی است.)

  • حذف و نصب مجدد اینستاگرام

اگر باز هم با امتحان کردن روش بالا، تیر شما به هدف برخورد نکرد، توصیه می‌شود کل برنامه اینستاگرام را حذف کرده و مجددا آن را نصب کنید.

  • پاک کردن حافظه کش اینستاگرام 

پر بودن حافظه پنهان اینستاگرام یا به عبارتی حافظه کش، یکی دیگر از عواملی است که سبب ایجاد مشکل برای به روزرسانی اینستاگرام می‌شود. از آن جایی که اطلاعات غیرضروری در حافظه کش ذخیره می‌شود، پاک کردن حافظه کش با هدف بهبود کارایی، افزایش سرعت و نمایان شدن قابلیت‌ های جدید اینستاگرام بسیاری ضروری است.

  • پاک کردن حافظه گوشی موبایل

آپدیت برنامه اینستاگرام نیاز به فضای کافی در حافظه داخلی دارد، اگر اینستاگرام آپدیت نمی‌شود و با مشکل مواجه است، برای به روزرسانی جدید، لازم است تا حافظه داخلی خود را کمی خالی کنید.

  • کنار زدن محدودیت‌ها از طریق تغییر IP

گاهی به دلیل محدودیت‌های اینترنتی و تحریم‌های اعمال شده، دانلود و آپدیت کردن اینستاگرام برنامه از طریق اپ استورها امکان‌پذیر نیست! برای حل مشکلات این چنینی می‌توان از فیلترشکن‌ها استفاده کرد و با تغییر IP محدودیت‌ها را کنار زد. 

  • رفع محدودیت‌های اعمال شده از سوی آنتی ویروس‌ها

گاهی محدودیت‌های آنتی‌ویروس‌‌ها بر روی گوشی موبایل اجازه نصب و آپدیت اینستاگرام را نمی‌دهند. در صورت بروز چنین مشکلی توصیه می‌شود آنتی‌ویروس خود را غیرفعال کرده و پس از آن اینستاگرام خود را به روزرسانی کنید.

عدم اجازه انتی ویروس‌ها به قابلیت جدید اینستاگرام 

  • ریست کردن گوشی موبایل

گاهی با ریست کردن گوشی موبایل می‌توان مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام را برطرف کرد. پس از آن هم برای به روز رسانی به آخرین نسخه اینستاگرام با قابلیت‌ های جدید اقدام کرد.

  • به روز رسانی سیستم عامل موبایل

گاهی لازم است سیستم‌ عامل گوشی آپدیت شود تا به روزرسانی اینستاگرام نیز امکان‌پذیر باشد. البته لازم به ذکر است که اگر گوشی شما بسیار قدیمی است و نمی‌توانید سیستم‌عامل آن‌ را به نسخه جدیدتر آپدیت کنید، بهتر است برای بهره‌گیری از قابلیت‌ های جدید اینستاگرام به فکر خرید یک گوشی جدید باشید!

2. عدم دسترسی به قابلیت‌ جدید اینستاگرام در موقعیت‌ های جغرافیایی خاص

اگر به قابلیت‌ های جدید اینستاگرام دسترسی ندارید، لازم است بدانید که این پلتفرم اجتماعی همیشه ویژگی‌های جدید را به یکباره در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. گاهی اوقات، ابتدا قابلیت‌ های اینستاگرام در برخی از کشورها یا مناطق جغرافیایی خاص منتشر می‌شوند.

دسترسی نداشتن به قابلیت‌ جدید اینستاگرام در موقعیت‌ های جغرافیایی خاص 

برای اطمینان می‌توانید از دوستان خود و اطرافیانتان بپرسید که آیا قابلیت مورد نظر برای آن‌ها فعال است یا خیر. چنانچه آن‌ها نیز به قابلیت اینستاگرام دسترسی ندارند، پس همگی باید منتظر باشید. احتمالاً اینستاگرام هنوز این ویژگی جدید را در کشور شما در اختیار کاربران قرار نداده است.

اما اگر شما تنها کسی هستید که در بین اطرافیانتان این قابلیت‌ را ندارید، بهتر است به دنبال رفع مشکل آن باشید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

رفع مشکل محدودیت‌های جغرافیایی برای دستیابی به قابلیت‌ های جدید اینستاگرام چقدر طول می‌ کشد؟

برای رفع این مشکل نیاز به زمان دارید و باید صبور باشید. حال سوالی که در ذهن مطرح می‌شود این است که چقدر باید صبر کرد؟ برای پاسخ به این سوال 2 سناریو وجود دارد:

سناریوی شماره 1: قابلیت جدید اینستاگرام در سراسر جهان

اگر قابلیت جدید بخواهد به صورت جهانی اعمال شده و در اختیار همه کاربران قرار گیرد، معمولاً حدود یک یا دو هفته طول می‌کشد تا همه افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

سناریوی شماره 2: قابلیت جدید و آزمایشی در اینستاگرام

گاهی قابلیت‌ ها به صورت آزمایشی در اینستاگرام در حال اجرا هستند؛ از این رو فقط در برخی از حساب‌ها کاربری یا در برخی از کشورهای خاصی و موقعیت‌های جغرافیایی آزمایش می‌شوند. در این شرایط فقط باید منتظر بمانیم تا مرحله آزمایش به پایان رسیده و نتیجه مطلوب به شکل قابلیت جدید در اختیار کاربران اینستاگرام قرار گیرد.

البته لازم به ذکر است که متأسفانه،  توسعه‌دهندگان اینستاگرام معمولا اعلام نمی‌کنند که مدت زمان آزمایش چقدر طول می‌کشد. اما تجربیات نشان داده‌اند که گاهی اوقات عدم دسترسی به قابلیت‌ های جدید بین 2 الی 4 ماه به زمان نیاز دارد و گاهی حتی مثل قابلیت ریلز اینستاگرام تا یکسال طول می‌کشد!

3. فعال نبودن قابليت‌ جدید اینستاگرام به دلیل نوع پیج‌

برخی از قابلیت‌ها تنها برای نوع خاصی از پیج‌ها و طبق کاربری خاصشان فعال می‌شوند. گاهی اوقات، قابلیت‌های جدید تنها برای پیج‌های بیزنسی فعال خواهند شد. این دسته از تصمیم‌گیری‌ها برعهده اینستاگرام است و بر اساس صلاحدید توسعه‌دهندگان این پلتفرم اجتماعی، یک پیج شخصی ضرورتی برای استفاده از چنین قابلیت‌هایی ندارد. 

تفاوت پیج‌های بیزنس و پابلیک در ویژگی های جدید اینستاگرام 

چنانچه تمایل دارید به این ویژگی‌های دست یابید، پیج‌ خود را از حالت private به حال public در بیاورید. با این کار به راحتی می‌توانید به برخی از قابلیت‌ها مثل اینسایت ریلز اینستاگرام و ایمپرشن و ریچ اینستاگرام دست یابید و روند رشد پیج خود را بررسی نمایید.

4. اجرا نشدن قابلیت جدید در برخی از اکانت‌ها

گاهی ممکن است صاحب دو اکانت باشید که قابلیت‌های جدید در یکی از آن‌ها قابل اجرا است و در دیگری خیر! شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد! اما باید گفت که احتمالا اپلیکیشن اینستاگرام اکانت‌های شما را به عنوان حساب‌های کاربری جداگانه در نظر می‌گیرد و بر اساس صلاحدید خود قابلیت‌ ها را در اختیار شما قرار نمی‌دهد (حتی اگر شما مالک هر دو باشید).

این موارد می‌تواند به دلایل مختلف از جمله موارد زیر باشد:

سابقه تخلف در اینستاگرام

گاهی سوابق تخلف مثل ریپورت شدن یا اکشن بلاک (یا دیدن پیغام This Action was Blocked Instagram) بر روی صفحه نمایش گوشی شما سبب می‌شود تا برخی قابلیت‌ها در اکانتتان غیرفعال شود و از داشتن بسیاری از ویژگی‌ها محروم شوید.

اکشن بلاک اینستاگرام و عدم نمایش قابلیت‌های جدید اینستاگرام برای کاربران 

میزان فعالیت و سابقه در اینستاگرام

برخی از قابلیت‌های جدید در اینستاگرام به میزان فعالیت و سابقه شما در اینستاگرام بستگی دارد. به عنوان مثال میانگین میزان فعالیتتان در این برنامه باید به صورت روزانه یا ماهانه از یک عدد بیشتر باشد یا تعداد فالوور‌های به یک عدد خاصی برسد.

بنابر موارد بالا، وقتی با اکانت جدید وارد اینستاگرام می‌شود، ممکن است قابلیت‌های اکانت جدید با سایر حساب‌های کاربری شما فرق داشته باشد. برای رفع این مشکلات، همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، بهتر است صبوری کنید تا خود به خود این مسئله برطرف شود.

برای دسترسی به ویژگی‌های جدید به اینستاگرام گزارش دهید

آیا همه راهکارها را امتحان کرده‌اید و باز هم به قابلیت‌های جدید اینستاگرام دسترسی ندارید؟! به عنوان آخرین راهکار بهتر است مشکل خود را به اینستاگرام گزارش دهید. از طریق گزینه Report a problem اقدام کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

اکشن بلاک اینستاگرام و عدم نمایش قابلیت‌های جدید اینستاگرام برای کاربران 

  • اینستاگرام خود را باز کرده و بر روی عکس پروفایلتان در پایین صفحه سمت راست ضربه بزنید.

  • وارد منوی سه خطی در بالای صفحه، سمت راست شوید.

  • بر روی گزینه help در انتهای منو ضربه بزنید.

  • اکنون گزینه report a problem را انتخاب کنید.

آموزش تصویری مراحل چهارم تا ششم گزارش به اینستاگرام برای قابلیت جدید  

  • حالا بر روی گزینه report problem without shaking بزنید.

  • دکمه آبی رنگ پایین صفحه با عبارت include and continue را انتخاب کنید.

  • اکنون کادری برای شما باز می‌شود که فقط کافی است به زبان انگلیسی، مشکل خود را در آن تایپ کنید. (گفتنی است که می‌توانید از مشکل خود در این قسمت، به صورت screenshot عکس بفرستید.)

  • و در نهایت گزینه send در بالای صفحه، سمت راست را بزنید تا گزارش شما به دست توسعه‌دهندگان این برنامه برسد.

سخن پایانی

قابلیت‌ های جدید اینستاگرام سبب می‌شوند تا این اپلیکیشن‌ همواره و در طول زمان، دائما به بهترین و منحصربه‌فردترین ورژن خود تبدیل شود. چنانچه این قابلیت‌ها برای اکانت شما در دسترس نیست، در اولین قدم باید از آپدیت بودن اینستاگرام خود اطمینان حاصل کنید. در صورتی که با آپدیت اینستاگرام مشکل شما حل نشد، ممکن است نوع پیج و سابقه فعالیت شما در اینستاگرام و همچنین منطقه جغرافیایی که در آن فعالیت می‌کنید، علت نداشتن قابلیت‌های جدید باشد.

چنانچه در این باره سوالی دارید، لطفاً با ما در خرید لایک به اشتراک بگذارید و با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

سوالات متداول

آپدیت نبودن اپلیکشن اینستاگرام، وجود محدودیت برای موقعیت‌ های جغرافیایی خاص، وجود محدودیت به دلیل نوع پیج‌، وجود محدودیت در برخی از اکانت‌ها از جمله مواردی است که سبب می‌شود قابلیت‌های جدید در دسترس برخی از کاربران قرار نگیرند.

به دلایل مختلفی از جمله سابقه تخلف در اینستاگرام (مثل ریپورت شدن و اکشن بلاک) و میزان سابقه و فعالیت در اینستاگرام ممکن است این ویژگی‌ها از نظر شما پنهان باشند.

در برخی موارد پاسخ به این سوال مثبت است. گاهی به نظر می‌رسد که صلاحدید توسعه‌دهندگان اینستاگرام به این صورت است که پیج‌های شخصی ضرورتی برای استفاده از قابلیت‌های جدید ندارند، از این رو برخی از این ویژگی‌ها را تنها در اختیار پیج‌های بیزنسی یا پابلیک قرار می‌دهد.

بله. در صورتی که همه راهکارها را امتحان کرده‌اید و باز هم به قابلیت‌های جدید اینستاگرام دسترسی ندارید می‌توانید از طریق گزینه Report a problem اقدام نمایید که در مقاله به شیوه گزارش‌دهی به طور مرحله به مرحله پرداختیم.

رفع مشکل اتصال به اینترنت، خارج شدن از حساب کاربری اینستاگرام و بازگشت به آن، حذف و نصب مجدد اینستاگرام، پاک کردن حافظه کش، پاک کردن حافظه گوشی موبایل، کنار زدن محدودیت‌ها از طریق تغییر IP، رفع محدودیت‌های اعمال شده از سوی آنتی ویروس‌ها، ریست کردن گوشی موبایل، به روز رسانی سیستم عامل موبایل می‌توانند از جمله راهکارهای رفع این مشکل باشند.

پست های مشابه

نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قسمت‌های جذاب این شبکه اجتماعی است که سادگی و کاربرپسند بودن آن سبب...

2024/08/17
1 دقیقه
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن

با روی کار آمدن اینستاگرام، تحول حیرت‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای بصری در شبکه‌های ا...

2024/08/24
30 ثانیه
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که همواره سعی دارد تا از طریق قابلیت‌های خود، ...

2024/09/01
20 ثانیه
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم

تا به حال اتفاق افتاده که پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، ولی بعد از مدتی کسی آن را لایک...

2024/09/08
1 دقیقه
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، قابلیت جدیدی به نام Flag for review، به معنی پرچم گذاری برای بررسی اینس...

2024/09/16
40 ثانیه
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام که روزانه میلیون‌ها کارب...

2024/09/23
50 ثانیه
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام

کلمه منشن به طور کلی به معنای اشاره کردن است. زمانی که شما کسی را در اینستاگرام منشن می‌کنید...

2024/09/23
1 دقیقه
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام
چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام استوری را معرفی کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد که استوری‌ گذاشتن در اینست...

2024/09/28
50 ثانیه
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

پیش از این که در اینستاگرام، پست، استوری و حتی کامنت بگذارید، باید به قوانین و خطوط قرمز اینستاگر...

2024/10/06
40 ثانیه
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

بارگذاری و لود نشدن استوری اینستاگرام، یکی از مشکلاتی است که همیشه کاربران اینستاگرام با آن مواجه...

2024/10/13
1 دقیقه

لطفا صبر کنید...