آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم

کسری حمیدی
08 September 2024
برای خواندن این مقاله 1 دقیقه زمان لازم است.

آموزش رفع شادوبن اینستاگرام

تا به حال اتفاق افتاده که پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، ولی بعد از مدتی کسی آن را لایک نکرده و حتی بازدید هم نداشته باشد؟!ً هیچکس به طور دقیق نمی‌داند چرا؛ اما اینستاگرام هر از گاهی کاربران خود را جریمه می‌کند و مانع دیده شدن محتوای آن‌ها می‌شود. این جریمه‌ها برای کاربران به قیمت بازدید پایین پست‌ها تمام می‌شود. ما در این مقاله درباره شادوبن، این الگوریتم مخفی اینستاگرام صحبت کردیم و بهترین روش‌های رفع شادوبن اینستاگرام را به شما ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

شادوبن اینستاگرام چیست؟

گاهی اوقات زمانی که کاربران اینستاگرام پستی را منتشر می‌کنند، متوجه نکته عجیبی می‌شوند؛ این که اینستاگرام پست آن‌ها را برای مخاطبان نمایش نداده یا به صفحه فید (Feed) و اکسپلور نمی‌برد. بسیاری از کاربران پس از گذشت زمان زیادی می‌بینند پست‌های آن‌ها لایک و بازدیدی پایین‌تر از حد معمول دریافت می‌کنند.

 با کمی پرس و جو، در می‌یابند که اینستاگرام به طور نامحسوسی محتوای آن‌ها را از دید سایر کاربران پنهان کرده است؛ درحالی‌که کوچک‌ترین اخطاری درباره آن دریافت نکرده اند! به این حالت که اینستاگرام کاربران خود را با پنهان کردن محتوای صفحه جریمه می‌کند، شادوبن اینستاگرام (Instagram Shadowban) گفته می‌شود.

از کجا بفهمم شادوبن شدم؟

تست شادوبن اینستاگرام به دو روش متفاوت

1. معرفی سایت برای تست شادوبن اینستاگرام

تنها با چند ترفند ساده می‌توانید بفهمید که شادوبن شده‌اید یا خیر. اولین روش، استفاده از سایت تست شادوبن اینستاگرام است. با کمک گرفتن از امکانات سایت triberr می‌توانید بفهمید که محدود شده‌اید یا خیر. تریبر با ابزارهای خود و به سادگی، حساب اینستاگرام شما را آنالیز می‌کند و شما را از شادوبن شدن آگاه می‌کند. اما گر امکان استفاده از این سایت را نداشتید، می‌توانید خودتان به صورت محسوس اقدام کنید.

2. خودتان تست شادوبن اینستاگرام را انجام بدهید

تنها کافی است پستی را درحساب کاربری خود منتشر کنید که متمایز به نظر برسد. برای این کار می‌توانید به این ترتیب عمل کنید:

ابتدا پستی آپلود کرده و در آن از هشتگ‌های غیرمعمولی استفاده کنید که ترند نیستندِ؛ برای مثال اگر از هشتگ ronaldo# استفاده کنید، پست شما احتمالا بین میلیون‌ها محتوا گم می‌شود. در نتیجه شما نمی‌دانید پست‌تان به خاطر رقابت با سایر پست‌ها دیده نمی‌شود، یا این که واقعا شادوبن شده‌اید. پس باید از هشتگ هایی استفاده کنید که به ندرت استفاده می‌شوند. 

سپس از۵ نفر از کسانی که فالوور شما نیستند بخواهید تا آن هشتگ را جستجو کنند. اگر حداقل چند نفر توانستند پست شما را در بخش جستجوی هشتگ‌‌ها ببینند، خوشحال باشید که شادوبن نشده اید.

 اما اگر جواب منفی بود، نگران نباشید! در ادامه بهترین‌ و موثرترین روش‌های رفع تضمینی شادوبن را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین راه‌های رفع شادوبن اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

اکنون که از شادوبن شدن اطمینان حاصل کردید، می‌توانید از ترفندهایی برای رفع شادوبن اینستاگرام استفاده کنید که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. توجه داشته باشید که شادوبن اینستاگرام یک الگوریتم پنهان است و راه حل محسوس و تأیید شده‌ای برای برطرف کردن آن وجود ندارد. اما بسیاری از کاربران با کمک این تکنیک‌های ساده و راهبردی توانسته‌اند با این مشکل مقابله کنند.

۱. به اینستاگرام گزارش بدهید

شاید بهترین و صادقانه‌ترین راه برای رفع محدودیت اینستاگرام، گزارش این مشکل به اینستاگرام باشد. 

مراحل گزارش به اینستاگرام

۱. به پروفایل خود بروید و روی آیکون سه خط کلیک کنید.

۲. سپس به ترتیب Setting and Activity و از صفحه بازشده Help را انتخاب کنید.

۳. حالا برای گزارش این مشکل باید Report a problem را انتخاب کنید

 

شادوبن شدن خود را به این شیوه به اینستاگرام گزارش دهید-قدم اول

۵. اگر با پیام جدید اینستاگرام، Go back to where you saw the problem and shake your phone مواجه شدید، تنها کافی است موبایل خود را تکان بدهید و سپس گزینه Report a Problem برای شما فعال می‌شود. حال باید مشکل خود را برای اینستاگرام توضیح بدهید.

شادوبن شدن خود را به این شیوه به اینستاگرام گزارش دهید-قدم دوم

۴. صادقانه، محترمانه و کوتاه می‌توانید بابت محدود شدن صفحه خود به اینستاگرام انتقاد کنید و اگر خطایی کردید به آن اعتراف کنید و متن خود را با تشکر و خداحافظی به پایان برسانید.

شادوبن شدن خود را به این شیوه به اینستاگرام گزارش دهید-قدم سوم

 درصورتی که هیچ ایده‌ای بابت نوشته‌ی متن خود ندارید، جای نگرانی نیست! ما در اینجا یک متن انگلیسی برای رفع شادوبن اینستاگرام آماده کرده‌ایم که می‌توانید آن را در باکس مربوطه کپی کنید:

“Hello,

I hope this message finds you well. I noticed that my Instagram account is shadowbanned, as my posts are not showing up in hashtag searches and my engagement has significantly decreased. I have always strived to adhere to Instagram's community guidelines and would appreciate any assistance resolving this issue.

Thank you for your attention to this matter, and I look forward to your attendance in resolving this issue.”

۲. اکانت اینستاگرام خود را از شخصی به بیزینس تبدیل کنید

گاهی اوقات برخی از کاربران مشاهده کردند زمانی که اکانت خود را از حالت شخصی (Personal) به اکانت تجاری یا بیزینس (Business) تغییر دادند، این مشکل برطرف شده است. کسی نمی‌داند چرا؛ اما می‌توان حدس زد اینستاگرام با تغییر الگوریتم‌های خود سعی دارد فعالیت‌ حساب‌های شخصی را از حساب‌های تجاری جدا کند تا فضای حرفه‌ای تر و امن تری برای کاربران خود فراهم کند. پس با تبدیل اکانت شخصی به بیزینس می‌توانید از شادوبن شدن حساب اینستاگرام خود جلوگیری کنید.

تبدیل اکانت شخصی به بیزینس اینستاگرام

۳. ورود و خروج به اکانت خود را مدیریت کنید

اگر همزمان در چند حساب مختلف اینستاگرام فعالیت می‌کنید، بدانید که اینستاگرام ممکن است با هر بار وارد شدن به حساب خود، (Log in کردن) شما را خاطی یا متخاصم محسوب کند. این مشکل به این دلیل رخ می‎‌دهد که به خاطر محدودیت‌ها مدام از آی‌پی ها یا فیلترشکن‌های مختلف استفاده می‌کنید. پس هر بار ورود شما ممکن است ورود یک آدم غریبه به اکانت حساب شود.

 گاهی اوقات هم شخصی واقعا تلاش می‌کند با دسترسی به اکانت اینستاگرام شما، هکتان کند. برای رفع فول بن شدن اکانت اینستاگرام، سعی کنید برای مدت کوتاهی از حساب‌های متفرقه خود خارج شوید، تا جای ممکن از یک آی پی ثابت استفاده کنید و برای افزایش امنیت خود، احراز هویت دو عاملی را فعال کنید.

۴. آهسته و پیوسته فعالیت کنید تا شادوبن نشوید

این که شما در یک بازه زمانی چقدر و چگونه فعالیت می‌کنید، برای اینستاگرام اهمیت دارد و در صورت انجام فعالیت‌های غیرمعمولی از نظر اینستاگرام، متنی مشابه زیر دریافت می‌کنید:

We noticed unusual activity from your account so we've logged you out

ما متوجه فعالیت غیرمعمولی در اکانت شما شدیم بنابراین شما را [از حساب] خارج کردیم.

این پیام ممکن است برای شما ارسال شود اگر:

  • به طور مداوم فالو یا آنفالو کنید

  • همه‌ی پست‌ها را لایک کنید

  • تعداد زیادی اکانت را زیر یک پست تگ کنید

  • تعداد زیادی دایرکت (به خصوص دایرکت‌های اسپم و تبلیغاتی) برای دیگران ارسال کنید

پس برای رفع شادوبن اینستاگرام خود، سعی کنید فعالیت‌های خود را مدیریت کنید، پست‌ها و ریلزها را را با زمانبندی منتشر کنید و سطح کیفی محتوای خود را افزایش بدهید. اگر با الگوریتم ریلز اینستاگرام نیز آشنا باشید، کار شما ساده‌تر خواهد شد. اگر چه به این طریق شاید دیرتر به رشد و بازدید مدنظر خود برسید، اما مسیر مطمئن‌تری را طی کرده‌اید.

۵. مراقب خط قرمزها و محدودیت‌های اینستاگرام باشید

اینستاگرام بارها نشان داده است که خط قرمزها برایش اهمیت بسیار زیادی دارند و سالانه صفحات زیادی به دلیل عبور از این خط قرمزها بسته می‌شوند. پس محتوای شما نباید قوانین و چارچوب‌های مجاز اینستاگرام را نقض کند. انتشار محتوا با مسائل سیاسی، محیط زیست، حقوق حیوانات، پرخاش به سایر کاربران، محتوای دروغ و محتوای کپی‌رایت شده می‌تواند برای شما دردسرساز باشد. بنابراین دراین زمینه باید حساب شده عمل کنید.

۶. برای رفع شادوبن اینستاگرام هشتگ‌ها را مدیریت کنید

هشتگ برای اینستاگرام ارزش بالایی دارد؛ چرا که شما با کمک هشتگ‌ها به صفحه Feed و اکسپلور راه پیدا می‌کنید. پس هشتگ‌های پست‌ها را بررسی کنید و پست‌هایی که هشتگ‌های نامتعارف دارند، حذف یا ویرایش کنید و از تعداد معقولی هشتگ (نهایتاً ۸ تا ۱۰ هشتگ برای هر پست) استفاده کنید تا شادوبن اینستاگرام برای شما اتفاق نیافتد.

رفع شادوبن اینستاگرام با مدیریت هشتگ‌ها

۷. حقوق مولف (کپی‌ رایت) را نقض نکنید

گاهی اوقات برخی از پست‌ها، به خصوص پست‌های موسیقی محور، دارای حقوق مولف محافظت شده یا اصطلاحاً Copyright هستند. در صورت انتشار پست‌های این چنینی، اینستاگرام پست را حذف کرده و برای سایر کاربران نمایش نمی‌دهد.  در این موارد گاهی اوقات با هشداری روبرو می‌شوید.

برای برطرف کردن مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام می‌توان با فعال کردن تیک در صفحه هشدار و انتخاب گزینه Appeal پست را به حالت عادی بازگرداند. همچنین برای رفع مشکل شادوبن اینستاگرام دراین مورد، می‌توانید در کپشن پست از عباراتی نظیر All copyrights belong to استفاده کنید و آیدی مؤلف را تگ کنید تا اینستاگرام بداند شما حقوق ناشر را رعایت کردید.

رعایت قانون کپی رایت، احتمال شادوبن شدن را کاهش می‌دهد

۸. از ربات استفاده نکنید

همه‌ی ما برای افزایش فالوور و نرخ بازدید صفحه خود، می‌توانیم از گروه‌های تعاملی و ربات‌های افزایش فالوور استفاده کنیم؛ و این نکته اصلاً چیز عجیبی نیست! اما خیلی از این ربات‌ها قابل اعتماد نیستند و اینستاگرام در صورت مشکوک شدن به فعالیت‌های شما، اکانت‌تان را محدود خواهد کرد. پس بهتر است برای افزایش تعامل اینستاگرام خود، از راه‌هایی استفاده کنید که مورد تایید اینستاگرام هستند. 

برای این کار باید از ارائه دهنده‌هایی خدمات اینستاگرام را دریافت کنید که مطمئن و باتجربه باشند. یکی از خدماتی که خرید لایک ارائه می‌کند، خرید لایک اینستاگرام واقعی، ارزان و بدون نیاز به پسوورد است. اگر بتوانید استفاده از این خدمات را مدیریت کنید و در عین حال محتوای با کیفیت تولید کنید، به سرعت دیده می‌شوید. پس کیفیت محتوای تولیدی خود را بالا ببرید و از هشتگ‌ها و Template‌های مناسب استفاده کنید. مطمئن باشید، محتوای باکیفیت راه ورود خود را به اکسپلور پیدا خواهد کرد. 

۹. مدتی نباشید!

و درنهایت و پس از انجام مواردی که اشاره شد، مدتی به خود استراحت بدهید و در اکانت خود فعالیتی نداشته باشید. اگر تا به الان اخطار دریافت کردید یا احساس کردید که شادوبن شده‌اید، باید فعالیت خود را محدود و کنترل کنید؛ چرا که نمی‌دانید اینستاگرام به چه دلیل حساب شما را محدود کرده است. پس با فعالیت بیشتر ممکن است دوباره محدود شوید. این گونه حتی اینستاگرام هم فرصت می‌کند سوءظن خود را از روی شما بردارد و با رفع شادوبن اینستاگرام، فعالیت‌تان به حالت اولیه بازگردد. 

خروج از شادوبن اینستاگرام چقدر طول می‌کشد؟

حالا که از راه حل‌های گفته شده استفاده کردید، باید حداقل ۱۴ روز صبر کنید تا اینستاگرام صفحه شما را به حالت اولیه بازگرداند. البته این زمان برای کاربران مختلف متفاوت گزارش شده است و کاربرانی که فعالیت‌های زیادی داشته‌اند، زمان بیشتری را برای رفع محدودیت اینستاگرام خود صبر کردند.

کلام آخر

شبکه اجتماعی اینستاگرام مدام درحال کنترل کیفیت محتوای کاربران بوده و با الگوریتم‌های خود ما را مجبور به تولید محتوای باکیفیت می‌کند. کاربران اینستاگرام، موظف هستند تا از این قواعد و چارچوب‌ها پیروی کنند وگرنه شادوبن یا محدود می‌شوند.

در این مقاله بهترین‌ راه‌های رفع شادوبن اینستاگرام را به شما معرفی کردیم که با کمک آن‌ها می‌توانید از محدودیت‌های درنظرگرفته شده توسط اینستاگرام گریخته و فعالیت صفحه خود را به حالت اولیه بازگردانید.

اگر برای رفع شادوبن اینستاگرام خود از راه حل‌های نام برده شده استفاده کردید، لطفاً برای ما بنویسید که آیا این روش‌ها کمک کننده بودند؟ همچنین اگر پیش از این، تجربه شادوبن شدن اکانت اینستاگرام خود را داشتید از تجربیات خودتان بگویید و بنویسید چه راهکارهای دیگری به ذهنتان می‌رسد؟
ما مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم!

 

سوالات متداول

زمانی که اینستاگرام پست را از کاربران پنهان کرده و مانع رشد و افزایش بازدید صفحه می‌شود.

بله با چند گام ساده مانند گزارش به اینستاگرام، تغییر حالت حساب خود، مدیریت هشتگ‎‌ها و… می‌توان از شادوبن شدن جلوگیری کرد.

خروج از شادوبن اینستاگرام حداقل ۱۴ روز زمان می‌برد.

برای تست شادوبن اینستاگرام می‌توان از www.triberr.com استفاده کرد.

پست های مشابه

نحوه گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام و استوری اینستاگرام
نحوه گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام و استوری اینستاگرام

تلگرام و اینستاگرام هر دو جزو شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار هستند که توجه کاربران بسیاری را به خ...

2024/07/13
30 ثانیه
آموزش تصویری گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
آموزش تصویری گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار است که قابلیت‌های بسیاری مثل گذاشتن...

2024/07/22
30 ثانیه
نحوه اتصال توییتر به اینستاگرام
نحوه اتصال توییتر به اینستاگرام

بدون شک توییتر و اینستاگرام جزو پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی هستند. با این تفاوت ...

2024/07/28
20 ثانیه
چگونه استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟
چگونه استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟

احتمالاً برای اکثر شما هم اتفاق افتاده باشد که به طور تصادفی یک استوری را به اشتباه بارگذاری کرده...

2024/08/04
30 ثانیه
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟

اینستاگرام از جمله پلتفرم‌های مهم و البته بسیار محبوبی است که به کاربران خود اجازه می‌د...

2024/08/11
20 ثانیه
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قسمت‌های جذاب این شبکه اجتماعی است که سادگی و کاربرپسند بودن آن سبب...

2024/08/17
1 دقیقه
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن

با روی کار آمدن اینستاگرام، تحول حیرت‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای بصری در شبکه‌های ا...

2024/08/24
30 ثانیه
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که همواره سعی دارد تا از طریق قابلیت‌های خود، ...

2024/09/01
20 ثانیه
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، قابلیت جدیدی به نام Flag for review، به معنی پرچم گذاری برای بررسی اینس...

2024/09/16
40 ثانیه
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام که روزانه میلیون‌ها کارب...

2024/09/16
50 ثانیه

لطفا صبر کنید...