چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟ / آموزش بالا بردن تایم استوری اینستاگرام

کسری حمیدی
28 September 2024
برای خواندن این مقاله 50 ثانیه زمان لازم است.

چگونه زمان استوری اینستاگرام را زیاد کنیم؟

زمانی که اینستاگرام استوری را معرفی کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد که استوری‌ گذاشتن در اینستاگرام به یکی از پراهمیت‌‌ترین بخش‌های زندگی ما تبدیل شود. با گذر زمان کاربران ترجیح دادند به جای پست گذاشتن، بیشتر وقت خود را صرف قرار دادن استوری کنند. مطمئناً اگر پروفایل اینستاگرام خود را بررسی کنید، احتمالاً بیشتر از این که پست گذاشته باشید استوری گذاشتید.

بسیاری از ما ویدئوهایی که مدنظر داریم را استوری می‌کنیم؛ اما بعد از مدتی می‌بینیم ویدئو به طور کامل استوری نشده است و بخش‌های انتهایی آن، به دلیل زمان زیاد ویدئو، توسط اینستاگرام حذف شده است. ما در این مقاله از وب‌سایت خرید لایک، ساده‌ترین روش‌های افزایش زمان استوری اینستاگرام را آموزش می‌دهیم. هم‌چنین شما را با شیوه‌های مختلف تدوین ویدئو برای بالا بردن زمان استوری اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

استوری اینستاگرام

برای پی بردن به اهمیت استوری، باید بدانید که بعد از ریلز اینستاگرام، بیشترین بازدید مربوط به این بخش است. خیلی از مخاطبین و کاربران این شبکه اجتماعی، شاید به دلیل مشغله‌ای که دارند، زمان کافی برای گشت و گذار و اسکرول کردن در این فضا را نداشته باشند. بنابراین به صفحه فید (صفحه اصلی اینستاگرام) یا اکسپلور اینستاگرام کمتر رجوع خواهند کرد. اما تجربه نشان داده است که این دسته از کاربران حتماً استوری‌های فالووینگ‌های (دنبال کننده) خود را تماشا خواهند کرد.

دنبال کردن استوری در اینستاگرام به دلیل کوتاه بودن، وقت کمتری از مخاطب می‌گیرد. به همین خاطر، بسیاری از ما ناخواسته دیدن استوری را به اسکرول کردن در فضای پهناور اینستاگرام ترجیح می‌دهیم.

مدت زمان استوری اینستاگرام چقدر است؟

تا پیش از این دیدن هر استوری اینستاگرام تنها ۱۵ ثانیه زمان می‌برد و شما نمی‌توانستید ویدئوهایی با زمان بیشتر از این را آپلود کنید. این محدودیتی بود که اینستاگرام برای همه‌ی کاربران خود در نظر می‌گرفت.

اما بعد از مدتی، اینستاگرام این زمان را افزایش داد. در ابتدا این محدودیت به ۳۰ ثانیه افزایش داده شد و مخاطبین می‌توانستند محتوای طولانی‌تری استوری کنند.

اکنون براساس جدیدترین آپدیت‌های اینستاگرام، اگر خواستید ویدئوهای طولانی‌تری را آپلود کنید، هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید با خیال راحت ویدئوهایی با مدت زمان ۶۰ ثانیه در استوری خود قرار دهید.

افزایش مدت استوری به ۶۰ ثانیه، به پربازدید شدن صفحه شما کمک می‌کند. با آپلود کردن استوری‌های طولانی، می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و در نهایت آمار بازدید از پیج را بالا ببرید. ویو در استوری نیز مانند ریلز اینستاگرام،  اهمیت بالایی برای بهبود پیج شما دارد. یکی از سریع‌ترین راه‌های افزایش بازدید استوری، خرید ویو استوری اینستاگرام است.

روش‌های افزایش زمان استوری اینستاگرام

اما چگونه می‌توان ویدئوهای ۶۰ ثانیه‌ای استوری کرد؟ علاوه بر این، دیگر چه روش‌های متفاوتی برای آپلود ویدئوی طولانی در استوری اینستاگرام پیش روی ماست؟

۱. برای گذاشتن استوری ۶۰ ثانیه‌ای، اینستاگرام خود را آپدیت کنید

برای تغییر زمان استوری اینستاگرام به ۶۰ ثانیه‌، هیچ مانعی پیش روی شما نیست. تو پرانتز برای لینک‌سازی اضافه کردم تنها کافی است اینستاگرام خود را به آخرین ورژن موجود، بروزرسانی کنید.  با آپدیت کردن، قابلیت های جدید اینستاگرام به آن اضافه می‌شود. حال نرم افزار را در موبایل خود باز کنید و مانند همیشه استوری خود را آپلود کنید.

برای این کار به گالری رفته و ویدئوی مورد نظر خود را انتخاب کنید. سعی کنید ویدئوی مورد نظر شما حداکثر شصت ثانیه باشد. اگر ویدئوی شما طولانی‌تر از ۶۰ ثانیه باشد، اینستاگرام ادامه‌ی آن را کات کرده و پخش نخواهد کرد.

حال که ویدئوی خود را انتخاب کردید، آن را آپلود کنید. اکنون اینستاگرام به شما پیامی تحت عنوان Introducing longer  stories می‌دهد و این قابلیت را به شما معرفی می‌کند. حال گزینه OK را انتخاب کنید و منتظر آپلود شدن استوری خود بمانید.

استوری ۶۰ ثانیه‌ای اینستاگرام

۲. برای افزایش زمان استوری اینستاگرام، ویدئو را چند بخش کنید

یک راه دیگر برای افزایش مدت استوری اینستاگرام این است که ویدئوی خود را به چند بخش کوتاه‌تر تقسیم کنید. این شیوه از زمانی که استوری‌های اینستاگرام به جای ۶۰ ثانیه، ۱۵ ثانیه بود رواج داشته است. با آپلود کردن استوری‌های خود در چند بخش، مخاطبین نیز با حوصله و اشتیاق بیشتری محتوای شما را پیگیری و دنبال می‌کنند. 

برای این کار می‌توانید از نرم افزارهای ادیت ویدئو استفاده کنید. به عنوان مثال از InShot و CapCut استفاده کنید. ابتدا باید  وارد نرم افزار شوید و ویدئوی مورد نظر خود را انتخاب کنید. حالا به هر میزان که دوست دارید، ویدئو را برش بزنید و جدا کنید (با انتخاب گزینه Split و Trim).

 به عنوان مثال ویدئوی شما ۲ دقیقه است. اگر می‌خواهید مدت زمان استوری شما ۶۰ ثانیه باشد، ویدئو را به دو بخش ۱ دقیقه‌ای تقسیم کنید. اگر می‌خواهید هر استوری شما ۳۰ ثانیه باشد، ویدئو را به ۴ بخش ۳۰ ثانیه‌ای تقسیم کنید. همه چیز به خودتان و شیوه‌ها و استراتژی شما در تولید محتوا بستگی دارد. 

۳. سرعت ویدئو را بالا ببرید

یکی دیگر از راه‌های افزایش مدت زمان استوری اینستاگرام، افزایش سرعت ویدئو است. شاید دور تند کردن ویدئوها در استوری به نظر کار درست و قابل قبولی نرسد، اما این کار نیز بسیار مرسوم بوده و تولید کننده‌های محتوا از آن استفاده می‌کنند. تجربه نشان داده است که ویدئوهایی که سرعت نسبتا بالایی دارند، تا پایان تماشا شده‌اند؛ علت استقبال مردم از ویدئوهای دور تند، جلوگیری از اتلاف وقت است. برای مثال آن‌ها به جای دیدن یک استوری ۳ دقیقه‌ای کامل، همان استوری را در یک ویدئوی ۱ دقیقه‌ای، منتهی با دور تند می‌بینند.

برای دور تند کردن ویدئوی اینستاگرام نیز می‌توانید از نرم افزارهای Inshot و CapCut استفاده کنید. ویدئوی مدنظر خود را آپلود کنید و گزینه Speed را پیدا کنید. حال سرعت آن را روی  1.5x یا 2x بگذارید. حواستان باشد که با بالا بردن سرعت ویدئو، دیالوگ‌ها نامفهوم نشوند و مخاطب همان حسی را دریافت کند که با دیدن ویدئوی اصلی به آن دست می‌یافت.

یک روش دیگر که در بالا بردن زمان استوری اینستاگرام می‌توانید از آن استفاده کنید، حذف کردن سکوت‌ها و مکث‌ها در ویدئو است. به عنوان مثال اگر بخشی از یک فیلم سینمایی را برای استوری کردن انتخاب کردید، احتمالا با سکانس‌هایی مواجه می‌شوید که بازیگران سکوت کرده‌اند و دیالوگی رد و بدل نمی‌شود. در کنار بالا بردن سرعت ویدئو، می‌توانید این سکوت‌ها را حذف کنید تا سرعت فیلم بالا رفته و مخاطب با حوصله و تا انتها استوری شما را تماشا کند.

آیا می‌توان ویدئو بالای ۶۰ ثانیه استوری کرد؟

تا به این لحظه اینستاگرام چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار نداده است. شما تنها مجاز هستید که محتوای خود را با محدودیت ۶۰ ثانیه‌ای استوری کنید. اگر خواستید زمانی بیشتر از ۶۰ ثانیه برای استوری در نظر بگیرید، می‌توانید ویدئوی خود را در چند استوری آپلود کرده، یا از ریلز و پست برای انتشار آن استفاده کنید.

بهترین زمان استوری اینستاگرام

بهترین زمان استوری اینستاگرام کدام است؟ ۶۰ ثانیه یا ۱۵ ثانیه؟

انتخاب مدت زمان درست برای استوری اینستاگرام، بستگی به استراتژی تولید محتوای پیج‌تان دارد. همانطور که می‌دانید، استوری یکی از قابلیت‌های مهم برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام است. بنابراین اگر به این نتیجه رسیدید که زمان ۱ دقیقه برای استوری اینستاگرام شما برای رسیدن به حداکثر ویو مناسب است، پس همین کار را انجام دهید. اگر هم به این نتیجه رسیدید که مخاطبین شما از محتوای کوتاه‌ استقبال بیشتری می‌کنند، ویدئوهای خود را در چند بخش استوری کنید. 

اما به طور کلی، نتایج View Insights اینستاگرام نشان می‌دهد که ویدئوهای کوتاه‌تری که جزئیات بیشتری نیز دارند، نسبت به استوری‌های طولانی، ویو و بازخوردهای بیشتری داشته‌اند. اصطلاحاً مخاطبان زمان بیشتری را صرف دیدن این سبک از استوری‌ها کرده‌اند.

بنابراین براساس استراتژی محتوایی خود، ببینید کدام سبک از استوری‌ها به مذاق مخاطبان خوش می‌آید. فرقی نمی‌کند محتوای علمی و آموزشی تولید می‌کنید یا بلاگر غذا هستید. محتوای استوری شما هر چه قدر جزئی‌تر باشد، بیشتر مورد توجه واقع خواهد شد.

کلام آخر

استوری گذاشتن در اینستاگرام برای خیلی از کاربران یک فعالیت روزانه محسوب می‌شود. اکنون بعد از گذشت ۸ سال از معرفی استوری توسط اینستاگرام، قابلیت‌های گوناگونی به آن اضافه شده است. شاید مهم‌ترین ویژگی، افزایش زمان استوری از ۱۵ ثانیه به ۶۰ ثانیه است.

در این مقاله از وب‌سایت خرید لایک به شما آموزش دادیم چگونه می‌توانید استوری خود را با مدت ۶۰ ثانیه آپلود کرده و از روش‌های تدوین ویدئو برای افزایش زمان استوری اینستاگرام استفاده کنید.

شما چه راهکارهای دیگری برای افزایش زمان استوری اینستاگرام می‌شناسید؟ علاوه بر این، کدام شیوه استوری گذاشتن را مناسب‌تر می‌دانید؟ قراردادن یک استوری ۶۰ ثانیه‌ای؟ یا آپلود کردن چند استوری کوتاه؟ نظر خود را حتما در بخش کامنت‌ها بنویسید.

 

سوالات متداول

زمان استوری اینستاگرام تا پیش از این ۱۵ ثانیه بود. اما بعدها ۳۰ ثانیه شد و اکنون این زمان به بیشترین اندازه خود یعنی ۶۰ ثانیه رسیده است.

در جدیدترین آپدیت اینستاگرام، استوری به صورت خودکار به حالت ۶۰ ثانیه‌ای منتشر می‌شود. هم‌چنین با نرم افزارهای تدوین ویدئو مانند Caput و InShot می‌توانید ویدئوی خود را به چند بخش تنظیم کرده و سرعت ویدئو را افزایش دهید.

خیر؛ برای آپلود ویدئوهای بالای ۶۰ ثانیه در اینستاگرام، می‌توانید از ریلز یا پست استفاده کنید.

پست های مشابه

چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟
چگونه به جداسازی حساب های اینستاگرام خود بپردازیم؟

اینستاگرام از جمله پلتفرم‌های مهم و البته بسیار محبوبی است که به کاربران خود اجازه می‌د...

2024/08/11
20 ثانیه
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام
نگاهی کلی به تنظیمات استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قسمت‌های جذاب این شبکه اجتماعی است که سادگی و کاربرپسند بودن آن سبب...

2024/08/17
1 دقیقه
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن
تگ کردن در اینستاگرام، روش‌ها و کاربرد‌های آن

با روی کار آمدن اینستاگرام، تحول حیرت‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای بصری در شبکه‌های ا...

2024/08/24
30 ثانیه
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام
تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که همواره سعی دارد تا از طریق قابلیت‌های خود، ...

2024/09/01
20 ثانیه
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم
آموزش رفع شادوبن اینستاگرام؛ چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم

تا به حال اتفاق افتاده که پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، ولی بعد از مدتی کسی آن را لایک...

2024/09/08
1 دقیقه
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام
آموزش فعال کردن پرچم گذاری (flag for review) در اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام، قابلیت جدیدی به نام Flag for review، به معنی پرچم گذاری برای بررسی اینس...

2024/09/16
40 ثانیه
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن
منشن در اینستاگرام چیست؟ | آموزش تصویری منشن کردن

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام که روزانه میلیون‌ها کارب...

2024/09/23
50 ثانیه
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام
محدودیت منشن در اینستاگرام | تنظیمات تگ در اینستاگرام

کلمه منشن به طور کلی به معنای اشاره کردن است. زمانی که شما کسی را در اینستاگرام منشن می‌کنید...

2024/09/23
1 دقیقه
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴
لیست هشتگ‌ها و کلمات ممنوعه اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

پیش از این که در اینستاگرام، پست، استوری و حتی کامنت بگذارید، باید به قوانین و خطوط قرمز اینستاگر...

2024/10/06
40 ثانیه
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام
چرا استوری اینستاگرام بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام

بارگذاری و لود نشدن استوری اینستاگرام، یکی از مشکلاتی است که همیشه کاربران اینستاگرام با آن مواجه...

2024/10/13
1 دقیقه

لطفا صبر کنید...